« previous entry | next entry »
Sep. 20th, 2025 | 02:41

Draudzīgi ķircinošs jautājums zemūdens briesmonim un tamlīdzīgi domājošajiem, kas nereti fano par Masku, par fričiem un to atstāto produktu:
Narkotikas ir labi, ja tās dara mamma un paps lieto jūsu mīļpapiņš Masks?

Pilns rublis | Komentēt | Add to Memories


Comments {58}

ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 20th, 2025 - 05:46
Pilns rublis

Joprojām slikti. Dažādiem cilvēkie ir dažādi trūkumi. Saniegumi atsver un var nepievērst uzmanību.

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 20th, 2025 - 05:58
Pilns rublis

Bet pārējos dīkdieņus apvākt :)
Cilvēks uz pusi nebūtu tik ražīgs bez visiem stimulantiem - gan fricis ar savu bliclovīti, gan masks ar savu nu jau nonarkoto rīcību publiskajā telpā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 20th, 2025 - 06:03
Pilns rublis

Ar to domājot - maska sasniegumi proporcionāli apēstajai narkotikai, značit narkotikas ir labi

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 20th, 2025 - 06:04
Pilns rublis

Visdrīzāk būtu tuik pat ražīgi, stimulanti var strādāt nu burtiski pāris dienas, pēc tam ir athods. Bet OK, tu pareizi saprati - ja cilvēkam to pierādāmi vajag zinātniski tehniskajai jaunradei kurai jau ir rezultāti, tad viņam var iedot pielaidi tās vielas lietot. Mediķu uzraudzībā.

Nu tas ir tāpat kā atļauju nēsāt ieroci dabū policisti, apsargi u.c. cilvēki kas var pamatot kāpēc viņiem to vajag.

Tajā pat laikā ballēšanās ar šaujamieročiem nav tā labākā doma.

Psihoaktīvas vielas ir speclīdzekļi, pret tām jāizturas kā pret ieročiem un citiem bīstamiem objektiem. Tas nav priekš rekreācijas un izklaides.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 20th, 2025 - 06:12
Pilns rublis

Psihoaktīvas vielas ir speclīdzekļi, pret tām jāizturas kā pret ieročiem un citiem bīstamiem objektiem. Tas nav priekš rekreācijas un izklaides


Vēsture, tautu parašas un līdz šim saglabātā dažu labu svētku atribūtika gan pretenzijas apgalvojumam izvirzīs + visa krasā pretestība sākās ap pretnarkotiku kariņa palaišanu - attiecīgi ir moderns fenomens. Kafija arī te ietilpst, aprunātais alķītis vēl jo vairāk. Tabaka arī. Garšo kaut kas no šī?

Citam tiešām nepieciešams, lai funkcionētu - vienkārši funkcionētu, nevis sasniegtu apmātības leveļa darbaholisma progresu.

Kur sākas pielaidības slieksnis?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 20th, 2025 - 06:16
Pilns rublis

Nu vispār senajās kultūrās tie kāreiz ir speclīdzekļi - visādos šamaņu un tml rituālos, stingri pēc viņu reglamentiem un pieejami tikai iesvētītājiem ( trenētām personām tātad)

/Citam tiešām nepieciešams, lai funkcionētu - vienkārši funkcionētu/

Ja tā, tad tas ir pie daktera- tas nozīmē hipotiroīdismu [Hašimoto sindromu],kādu citu metabolisku kait, varbūt audzēju, varbūt hronisku infekciju. Vajag uzstādīt diagnozi un izārstēt pamatslimību.

Pret prihoaktīvu vielu lietošanu medicīnā, atkal specu uzraudzībā man nav nekādu iebildumu, galu galā daudzi esošie recepšu medikamenti ir psihoaktīvi, smagos gadījumos joprojām lieto morfīnu utt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 20th, 2025 - 06:26
Pilns rublis

Nu vispār senajās kultūrās tie kāreiz ir speclīdzekļi - visādos šamaņu un tml rituālos, stingri pēc viņu reglamentiem un pieejami tikai iesvētītājiem ( trenētām personām tātad)

Senā Roma un tās parašas varētu iebilst. Un kas par sasniegumiem - baudam augļus joprojām!
Bet, skatoties kā skaties - jā, uz to pusi. Līdzāspastāvēja narkomīļi romieši un narkomīļi pagāni ar saviem rituāliem. Visiem patīk apsisties. Ziemeļbriežiem, putniem - dokumentēts vis kaut kas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 20th, 2025 - 06:34
Pilns rublis

Un man dolbī romiešu pieeja lietai - kamēr tavs lietošanas mērķis nav nodarīt postu - lieto!

Nolēmu padalīties ar šāda rakstura saiti, jo tā piemin avotus (kurus gan nepārbaudu, bet ir no citiem avotiem zināms, ka romiešiem patika apsisties):
https://cannactiva.com/en/history-of-drugs-in-ancient-rome/

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 20th, 2025 - 06:23
Pilns rublis

Bet OK, tu pareizi saprati - ja cilvēkam to pierādāmi vajag zinātniski tehniskajai jaunradei kurai jau ir rezultāti, tad viņam var iedot pielaidi tās vielas lietot. Mediķu uzraudzībā.

Kā gan tu to iedomājies realitātē? Maskam līdzi bundžiņa ar čupiņu interesantām ripiņām. Blakus stāv padsmit mediķi, kas katrs 24/7 uzrauga savu ripiņu. Fonā šokā izsmērēts anesteziologs : D


Tajā pat laikā ballēšanās ar šaujamieročiem nav tā labākā doma.

Nav gan un jancīgs salīdzinājums, jo narkotiku lietošanas mērķis nav kādu būtni nonāvēt. Kad tu pacel glāzi kāzās, diez vai agresīvas vai aizstāvības domas galvā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 20th, 2025 - 06:35
Pilns rublis

Nu apmēram tā - maskam staigā pakaļ dakteri kuri šo konsultē un atkačā ja vajag.

/ jo narkotiku lietošanas mērķis nav kādu būtni nonāvēt. /

Jā tas ir blakusefekts. Psihozes kuru laikā persona kļūs neadekvāta un var kādu nonāvēt. Vai lunātiska un paklenderē zem autobusa, autobuss rauj uz malu ietriecas benzīnvedējā, 40 upuru [tas vnk situācijas p;iemērs].

Tas nenotiek vienmēr, bet ballēšanās ar stroķiem jau arī ne vienmēr noved pie upuriem.

Šanse lielāka vnk.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 09:41
Pilns rublis

Psihozes kuru laikā persona kļūs neadekvāta un var kādu nonāvēt.

No prakses vai no bažām scenārijs?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 12:25
Pilns rublis

Es gan gaidīju, ka vilksi ārā heroīnus un stimulantus - kariņā pierādītas palīgvielas, nevis kaņepi. Patīk tev nekaitīgāko demonizēt, skatos.

Raksta sākums jau:
Numerous lines of evidence suggest a correlation between cannabis consumption and a variety of psychiatric conditions, including cannabis-induced psychosis.

Vārdiņi "suggest" a "correlation" liecina, ka joma nav izpētīta, līdz ar ko rakstam ir stipri spekulatīvs raksturs, ko redz arī pēc lietotā toņa un fakta, ka piemin marginālus gadījumus, kuros izskatās, ka uz psihozi jau tendētais indivīds ir pamēģinājis psihedēliķi - protams, ka tā nav panākumu recepte - tur jau pat kaitniecība iezīmējas.

Atslēga gan te viena - personas mentālais stāvoklis/veselība jau ir psihotiska, tendēta uz šizofrēniju. Esmu saskāries ar diagnosticētu šizofrēniķi ar agresijas lēkmēm, esmu pat aizstāvējis līdzcilvēkus (viņas ģimenes locekļus) no tā cilvēka. Simptomi un uzvedība ir krasi atšķirīga no jelkādas kaņepes lietošanas. Šizofrēniķim (diagnosticētam vai vēl nē) piedāvāt jau tā trauslo realitāti mainošas vieliņas - čista neprāts, tur nav divu runu.


Raksta stilā varam ņemt vērā manu pieredzi:
- sīks būdams visu vakaru nopļāpāju ar kolosālu cilvēku, kuru nupat biju saticis - gājām uz veikalu, pļāpājām un rēcām. Pēc tam gan izrādījās, ka es pavadīju lielisku vakaru ar sevi pēc čigānu zaļā uzpīpēšanas.
- gājām uz koncertu un draugs smējās pilnā rīklē, ka pa ielu pretim brauc tanki - viņš bija diezgan liels friču militārās tehnikas fans un bija interesanti klausīties, kas nu viņam galvā notiek.
- kadus 20 nepīpēju un tad sanāca atsākt- nu jau pieaudzis un krietni masīvākas devas. Ievilku bik neveselīgu bonga devu un parāva paātrinātu sidrsdarbību. Samīzos, izsaucām ātros. Kamēr atbrauca, visu jau biju nokontrolējis ar meditatīvu elpošanu. Izsaukums lieks principā, samīzos vienkārši;
- iepisu vēl kādu reizi apstulbinošu bonga devu - sākās tinīts, ar kuru dzīvoju nu jau gadiem;
- patīk arī uzēst kādu paštaisītu keksiņu: tas realitāti tik tiešām spēj saplēst un radīt jau diezgan psihedēliskus stāvokļus;
- gadījās ar draugiem keksiņu uzēst. Kāds pārcentās, sabijās un pavadīja visu vakaru konfrontējot savu mirstību, savu trauslumu. Beidzās iedarbība, beidzās trips jebšu kā rātos mediķi: simptomi.

Psihozes?
Es gan izvēlētos citus apzīmētājus: mērķtiecīgi sasniegts psihedēliskais stāvoklis. Ja atrodas ārsti, kas psihedēlisku stāvokli aplami nonivelē līdz psihozei - tādam licence būtu jāatņem uz līdzenas vietas.

Alkohols, piemēram, ir depresants. Un alkohola ietekmē cilvēki reāli pastrādā noziegumus - bez visādiem "might" un "possible correlation".


Par šo tēmu šis laikam būs daudz racionālāks, piezemētāks un uz zinātniskiem faktiem balstītāks resurss: https://www.verywellmind.com/can-marijuana-cause-psychosis-5200547

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 12:38
Pilns rublis

T.i., es piekristu terminam Psihoze, ja to lieto situācijās, kur nav lietotas apziņu mainošas vieliņas.

Ja ir lietotas - tas ir trips, nevis psihoze. Trips ar attiecīgajiem efektiem, aktivizējoties vai tieši apklustot visādiem smadzeņu centriem, radot interesantus efektus.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:05
Pilns rublis

Inducēta sekundāra psihoze tātad. Primāra psihoze ir tad, ja to izraisa klātesoša hroniska slimība, inducēta- ja organismā ievadīts aģents.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 12:42
Pilns rublis

ĀMP izsaukšanas gadījumā - nomērīja spiedienu, sirdsdarbības ātrumu un aizbrauca.

Ja jau es būtu kaņepi apsities psihotisks slepkava šizofrēniskā afekta stāvoklī - savāktu uz līdzenas vietas. Bet nē, ij nenojauta, jo kaņepe vienkārši tā nestrādā. Nestrādā un viss.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 12:48
Pilns rublis

Es gan gaidīju, ka vilksi ārā heroīnus un stimulantus - kariņā pierādītas palīgvielas, nevis kaņepi.

Sajaucu heroīnu ar kokaīnu, sorreh. No šādām vieliņām turos pa gabalu, man pietiek ar psihedēliķi. Un arī mākslā mīļākais virziens ir kaut kas, kur aplūko garu/realitāti/nerealitāti/distorciju u.tml. jaukas lietiņas.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 12:59
Pilns rublis

Ir pētīts diezgan daudz, šeit vēl piemers:

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3927252/

Secinājums - ne vienmēr cēloņsekui efekts ar THK, bet stingrs riska faktors.

Speciāli fokusējos uz THK jo neviens nerunā par heroīna legalizēšanu.

/Es gan izvēlētos citus apzīmētājus: mērķtiecīgi sasniegts psihedēliskais stāvoklis./

Kāda atšķirība no psihozes? Persona tāpat neadekvāta un var būt bīstama/ izraisīt bīstamas situācijas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:05
Pilns rublis

Kāda atšķirība?

Ja cilvēks norauj psihozi bez jelkādām palīgvielām - tas ir viens.
Kad cilvēks apēd psihedēliķi un norauj sagaidāmo un īslaicīgo iedarbību - pavisam kas cits.

Pirmajam jau ir diagnoze un nepieciešama ārstēšana.
Otrajam - nepieciešams iztripoties/dot laiku, lai "psihoze" beidzas.

Psihedēliķus savulaik ar ļoti sološiem rezultātiem pielietoja terapijā. Tagad, kad politiski kūdītu "zinātni" tiešām aizstājam ar pētniecisko darbu, atkal terapijā šur un tur pielieto šīs lietiņas. Gribi teikt, ka terapeits prikola pēc psihozi izraisa pacientos, vai tur tomēr ir kaut kāda atšķirība?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:13
Pilns rublis

/Ja cilvēks norauj psihozi bez jelkādām palīgvielām - tas ir viens.
Kad cilvēks apēd psihedēliķi un norauj sagaidāmo un īslaicīgo iedarbību - pavisam kas cits.//

Praksē - agresīvas personas upuriem vai psihozē/ tripā vienalga izraisītas katastrofas upuriem kā arī mentiem un glābējiem kuriem jāriskē un sekas jālikvidē ir vienalga.

Atšķirība ir sekojoša:

Ja cilvēks ir slims, nu ko jāārastē bet viņš nav vainīgs.
Ja cilvēks dzer vai "tripojas" un tas ir izraisījis sekas- cilvēks ir tīšām pastrādājis noziegumu.

Es saprotu ka šī tripošana ne vienmēr noved pie katastrofas, nzoieguma, upuiriem, tāpēc es to 1:1 salīdzinu ar staigāšanu apkārt ar šaujamo - tas arī ne vienmēr noved pie upuriem bet ir risks.

Tāpēc mana sākotnēja analoģija- narkotikas ir tas pats kas ieroči. Nav priekš vispārējas lietošanas. Bīstami.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:14
Pilns rublis

Ietiktu papētīt, vai psihedēliķi izraisa agresiju. Un kuras no narkotikām izraisa agresiju.

Tad būs vismaz kāds nulles punkts atbalstam.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:19
Pilns rublis

Inducētas psihozes gadījumā var būt arī agresija, bet ne jau tikai agresija ir bīstama. Bīstams ir reibums, dioskonnekcija no realitātes, personas neadekvāts stāvoklis. Es jau ilustrēju to ar situāciju - sanarkojusies persona izraisa autokatastrofu. Nu vai kaut ko aizdedzina - nevis aiz agresijas, bet viņam liekas ka tā ir smukāk. Vai māmiņa zem tā paša LSD māca bērnus lidot. No 8 stāva. Tīri aiz mīlestības.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:22
Pilns rublis

Populāri šausmu stāsti - ir tiem fakti, vai prosta baiļliteratūra tiražējas?

Bet ok, tava nostāja skaidra. Ļodzīga (tam un tam drīkst, bet tam un tam nāvi bļa), bet skaidra.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:25
Pilns rublis

Nu jā nostāju izklāstīju cik varēju.

Un jā es neesmu vienlīdfzības fans, tieši tā - drīkst ar pielaidēm, pārējiem nē. Tāpat kā ieroču atļaujas, lidotāja tiesības utt.

Stāsti diemžēl no realitātes - no ātrās palīdzības ārstiem un mentiem pazīstamiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:31
Pilns rublis

Nu, tad jāsecina, ka pavisam nav zinātniska pieeja.

Padalies tad ar reālu stāstu un kā tiek secināts, kura viela kauzāli ko nodarīja. Neaizmirstos metabolisma periodu, kas zaļajam ir pat līdz mēnesim.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:36
Pilns rublis

Tad tu saki ka ierobežot šaujamieroču pieejamību vai pieprasīt tiesības no autovadītāja arī nav zinātniska pieeja?

Reālos stāstus es te drusku ilustrēju, cik iespējams, protams es nedrīkstu nosaukt vārdus un vietas, datu aizsardzība. Vielas kuras figurēja - psilocibīns, DMT, THK, LSD. Kura kurā keisā - neatceros.

Un jā par metabolisma periodu tev taisnība- tas nozīmē ka persona var būt neadekvāta, ar sabojātu koncentrēšanās spēju vēl ilgi pēc lietošanas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:40
Pilns rublis

Tad tu saki ka ierobežot šaujamieroču pieejamību vai pieprasīt tiesības no autovadītāja arī nav zinātniska pieeja?

Neizdodas iebraukt, ko mēģini pateikt. Tavam papucim ir piešķirtas tiesības apreibināties un sertifikāti, kas apliecina, ka drīkst šīs un šīs vielas tādos un tādos daudzumos?
Ja vienam dod, bet otram nē - un tam nav zinātniska seguma - tad rīcība nav zinātniska, bet gan uz jūtiņām balstīta.


Un jā par metabolisma periodu tev taisnība- tas nozīmē ka persona var būt neadekvāta, ar sabojātu koncentrēšanās spēju vēl ilgi pēc lietošanas.

Nē, tas nozīmē to, ka asinīs atradīs metabolisma blakusproduktus krietni pēc aktīvās iedarbības laika. Pohās tu neesi piedzēries, bet alkohola pēdas tur čupiem vandās un gāna visu dienu, citreiz pat vairākas dienas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:47
Pilns rublis

//. Tavam papucim ir piešķirtas tiesības apreibināties un sertifikāti, kas apliecina, ka drīkst šīs un šīs vielas tādos un tādos daudzumos?//

un speciāli tam paredzētās vietās zem ārstu kontroles. Noteiktu pētniecisko programmu ietvaros.

Tiek ārā tad kad testi rāda ka var laist ārā.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:50
Pilns rublis

tad papucītis nevarēs turbostrādāt, jo būs ilgs laiks jāpavada testos - lietošanas mērķis papists.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:53
Pilns rublis

Varēs, ja viņa darbs ir pietiekami svarīgs - nopirks šim tsevišķu apsargātu kotedžu ar visām ērtībām.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:58
Pilns rublis

Lieto, lai max produktivitāte būtu un ķermeni varētu nodzīt līdz sabrukumam. Ja kaut minūtes no šī laika jāpavada slimnīcu settingā - neder!

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 02:01
Pilns rublis

Nevbajag jau slimnīcu setrtingu, vnk ir novērotāji un apsardze.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 02:03
Pilns rublis

Nezinu kā tev, bet mediķi ar visiem viņu instrumentiem man māju sajūtu nerada.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 02:07
Pilns rublis

Nē nu sorry, drošības tehnika ir drošības tehnika. Kādam varbūt gribētos mājās bez apsardzes niekoties ar kaujas vīrusiem jo mājīgāk bet nu labāk vrb nē?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 02:10
Pilns rublis

Nu gan tev salīdzinājumi ārpus konstrukcijas rāmjiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 02:17
Pilns rublis

Es palieku pie tā ka izmainīti apziņas stāvokļi - tas ir bīstami apkārtējiem, cilvēks pārvēršas par neprognozējamu būtni, jo arī ja nekļūst agresīvs - uztver realitāti citādi, domā citādi, rīkojas citādi, neadekvāti.

Tajā pat laikā es piekrītu ka izmainīti apziņas stāvokļi

a) var būt noderīgi izpētē - pastāsta mums vairāk par to kā smadzenes strādā
b) var būt noderīgi ārstniecībā - kontrolētā vaidā izlabojot kādas psihiskas novirzes
c) var būt noderīgi radošā darbībā, jo ieslēdz citādus smadzeņu režīmus

a, b un c nozīmē - izmainītus apziņas stāvokļus izraisošas vielas ir speclīdzekļi, var lietot ar pielaidēm, stingri kontrolēti, trenētas personas. Tas pats kas ar ieročiem un citām bīstamām lietām.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 02:25
Pilns rublis

Tas tev tā šķiet, mhm.
Ja, teiksim, 1/4 lietošanas keisu nonāktu pie tādām sekām - nekāda runa, fakts.
Bet tu pievērsies ārkārtīgi retiem gadījumiem un nepabeigtiem pētījumiem - pilniem ar pieņēmumimem.

Nezinu, vai zini - bet mūsu valdībā sēdošie arī nesmādē stimulantu vai divus, pulverīti vai divus. Psihedēliķi šādu vai tādu - cilvēki vien ir ;)

Mana nostāja - atslēga ir mērā. Kas par daudz, tas par sliktu. Pieejamība nenozīmē uzreiz pārmērību.


Tu gribi iebāzt ķipa iekš "in vitro" to, kas gadu tūkstošiem notiek "in vivo".

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 02:35
Pilns rublis

Nu te es varētu atbildēt ka ASV arī 1/4 ieroču nēšāšanas nenoved pie apšaudēm ar upuriem, tie arī ir reti atsevišķi gadījumi.

Valdībā, jā nu tur varētu runāt par pielaidēm. Pielaide nozīmē arī pastiprinātu atbildību sliktu seku gadījumā.

Bet jā, tīri praktiski es būtu par pašreizējās kārtības saglabāšanu, efektīvāku dīleru izķeršanu. Portugāles eksperiments- redzēsim pēc gadiem 5-7 kā viņiem ies.

Tas ko es noteikti negribētu - lielāku apreibinošo vielu izplatību populācijā. Tīri egoistisku apsvērumu dēļ - es gribu drošību.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:50
Pilns rublis

/Ja vienam dod, bet otram nē - un tam nav zinātniska seguma - tad rīcība nav zinātniska, bet gan uz jūtiņām balstīta./

Nu nē, analoģija- cilvēks brīvprātīgi inficējas ar kādu patogēnu lai izpētītu cik tas ir lipīgs. Tīri zinātniska pieeja. Bet cilvēks to dara izolētā vidē uzraudzībā nevis savās mājās visus apdraudot.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:23
Pilns rublis

Ja sēdies pie stūres reibumā - tur jau ir noziegums un poh, kas par vielām. Arī margināls scenārijs.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:27
Pilns rublis

Manis izklāstītajā scenārijā ne pie stūres- narkomāns tenterēja pāri ielai , izraisīja katastrofu.

Tur jau tā lieta- sadzēries vai sanarkojies cilvēks jebkur ir bīstams.

Situācijas kur apreibinājies vecāks nejauši nosmacē zīdaini vai izžāvē to mikroviļņu krāsnī vai izmazgā veļasmašīnā - arī atkārtojas ar baisu regularitāti.

Nekāda šausmu literatūra nestāv blakus parunāšanai nar NMPD dakteri vai policijas virsnieku.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:34
Pilns rublis

Būtu interesanti palasīties vairāk.

Bet te jau atkal - nevis narkotika vainīga, bet nelabvēlīga ģimene un smadzeņu vietā vecākiem tur vējš vientuļo gaudo. To pašu dara ar legālo narkotiku - alkoholu. Var rīkoties kā šie dārzeņi, var tripot arī atbildīgi, rezervējot totāli brīvas 2 dienas, esot drošā vietā un pat īsti pilsētā nerādoties - no personas atkarīgs un diez vai būs optimāla aina, ja skatīsimies tikai sabiedrības miskastē.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:39
Pilns rublis

Izmazgātais zīdainis bija normālā vidusšķiras ģimenē, tikai ļoti progresīvā ar hipijveidīgu dzīves uztveri un šo te attieksmi - zālīte jau nekaitīga.

Laba veļas mašīna, dārga, ar režīmiem un žāvēšanu.

Kā redzi - jā, nekādas agresijas, mīlestībā un rūpēs balstīta rīcība.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:41
Pilns rublis

Normāls cilvēks nekad neapsitīsies aprūpējamu bērnu klātbūtnē.

Tā ka tas pieņemtais normālums tur aplams - dārzeņi un attiecīgas sekas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:45
Pilns rublis

Nu, cik saprotams cilvēki THK lietošanu traktēja kā normu, kā dzīves sastāvdaļu. Bet nu labi, cits gadījums: bariņš apsities guļ un viens nolemj pārējos sasildīt. Visi pieauguši. 3 upuri, 4 vai 5 izdevās izvilkt pirms jumts iebruka, pažarnieki riskēja un izvilka.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:47
Pilns rublis

Njā, gādīgs biedrs.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:49
Pilns rublis

Tur jau tā lieta. Gādīgs, draudzīgs cilvēks. Nekādas agresijas un vielas agresiju arī neizraisīja. Tikai 3 beigti un māja nodega.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 01:49
Pilns rublis

Alkohols arī ķipa dzīves un pat kultūras sastāvdaļa. Bet normālas ģimenes nenodzer bērnu. Lietotāji dažādi, attiecīgi šis pārītis - vienā plauktā ar alkoholiķu ģimenēm, kas arī ir dažādas turības.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:52
Pilns rublis

Principā jā, alkohola inducētas nelaimes arī ir zināmas. Personiski es esmu par pakāpenisku alkohola izņemšanu no aprites līdzīgi kā tas notiek ar smēķēšanu.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:55
Pilns rublis

Konkrēti mans priekšlikums par alkoholu ir - padarīt alkoholiskos dzērienus elitārus un ļoti dārgus. Ne visiem pieejamus. Vispirms vērsties pret lēto alkoholisko dzērienu izplatīšanu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 21st, 2025 - 02:02
Pilns rublis

Zinot, ka alkohola bīstamība sākas kaut kur līdz ar % pieaugumu - vīndarus un aldarus būtu jēga likt mierā, ierobežojot tikai stiprināto dzērienu pieejamību.
Izņemt no pārtikas veikaliem abus, visu atsevišķās bodēs, kuras jau eksistē - lai tev speciāli jāiet uz atsevišķu bodi pēc alkohola. Tas vien jau samazinātu kazuālu iedzeršanu un nebūtu ne smakas jēla puritānisma.

Alkoholiķis veikalā: dod SOS vai citu lētāko stipro.
Civēks veikalā: paņem alu vai dāma - vīnu.

Gradācija atkal.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 02:05
Pilns rublis

Meiko sensu, jā.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 21st, 2025 - 01:42
Pilns rublis

Palasīties - problemātiski, reālas lietas un med vēstures ir ierobežotas pieejamības.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 23rd, 2025 - 09:45
Pilns rublis

Hmmmm. Ja nu kas tad pardon.

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 23rd, 2025 - 10:23
Pilns rublis

Par ko tad? Cik zinu, viss ok

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 24th, 2025 - 10:51
Pilns rublis

Pamanīju ka esmu izmests no friendlistes => drošības pēc atvainojos, ja nu gadījies uzbraukt ne par tēmu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Sep. 24th, 2025 - 11:02
Pilns rublis

Ā, nē - tas ne ar tādu sentimentu. Vienkārši draugu lentā citi retāk postējošie pazuda, tāpēc tāds eksperiments.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Sep. 24th, 2025 - 11:12
Pilns rublis

OK skaidrs, pievienoju atpakaļ

Atbildēt | Pirmvārds