motocikla akumulatori
« previous entry | next entry »
Jun. 1., 2016 | 08:25 pm
posted by: polija in pajautaa
Radusies ir vajadzība pēc moča akumulatora, jo esošais pēc ziemas malkas šķūnī (gan iekšā mocī esot) ir veiksmīgi oksidējies un izbeidzies..
Pagūgēju, kāds konkrētajam mocim der un sapratu, ka cenu diapazons ir diezgan plašs.
Piemēram:
1) lētāks aķis
2) dārgāks aķis
Esošajam aķim ir tieši šis kods: YTX12-BS
Varbūt te ir kāds moču un/vai akumulatoru spečuks, kurš var pateikt, kādi būs mani ieguvumi, pērkot dārgāku. Ar moci braukts tiek samērā reti, nekādi ārpuscivilizācijas ceļojumi pagaidām neplānojas, ziemā, vēlos rudeņos, agros pavasaros (kad auksts) neviens nebrauc, nebrauks, mocis tāpat tiek turēts šķūnī (arī ziemā). Vai arī nafik nav vajadzīgs tērēt 2x lielākas naudas, jo dārgākais aķis 2x ilgāk tāpat neizvilks?
Un vēl - nav zināms, cik esošais aķītis jau bija vecs, tāpēc ar esošo grūti ko salīdzināt.. Varbūt kāds/a var nokomentēt - j, piemēram citu ziemu, cits aķis tiek izvilkts no moča un ienests, piem., siltākās/sausākās telpās, varēu būt, ka nenosprāgst pa ziemu? Vai arī tam vispār nav nozīmes?
Pagūgēju, kāds konkrētajam mocim der un sapratu, ka cenu diapazons ir diezgan plašs.
Piemēram:
1) lētāks aķis
2) dārgāks aķis
Esošajam aķim ir tieši šis kods: YTX12-BS
Varbūt te ir kāds moču un/vai akumulatoru spečuks, kurš var pateikt, kādi būs mani ieguvumi, pērkot dārgāku. Ar moci braukts tiek samērā reti, nekādi ārpuscivilizācijas ceļojumi pagaidām neplānojas, ziemā, vēlos rudeņos, agros pavasaros (kad auksts) neviens nebrauc, nebrauks, mocis tāpat tiek turēts šķūnī (arī ziemā). Vai arī nafik nav vajadzīgs tērēt 2x lielākas naudas, jo dārgākais aķis 2x ilgāk tāpat neizvilks?
Un vēl - nav zināms, cik esošais aķītis jau bija vecs, tāpēc ar esošo grūti ko salīdzināt.. Varbūt kāds/a var nokomentēt - j, piemēram citu ziemu, cits aķis tiek izvilkts no moča un ienests, piem., siltākās/sausākās telpās, varēu būt, ka nenosprāgst pa ziemu? Vai arī tam vispār nav nozīmes?
from: termostats
date: Jun. 1., 2016 - 09:20 pm
#
Nu dārgāks varbūt bišķi ilgāk (sezonu izteiksmē) ies, varbūt arī neies. 2x ilgāk jau nu tiešām diez vai. Skaties, lai kapacitāte (Ah) puslīdz abilst un ņem ciet.
Par ekspluatāciju kā tādu - pirmkārt, akumulatoru nedrīkst turēt tukšu, tad viņš toč nomirs, īpaši jau tad, ja ziemā atstāts mīnusos. Tā kā vajag ik pa brīdim profilaktiski palādēt, un, jā, ja to nesezonā ienesīs siltumā, tas noteikti nāks par labu ilgākam mūžam.
Tā kā es ņemtu lēto aķi, un investētu lādētājā. Šiem mazajiem aķīšiem gan vēlams ņemt tādu lādētāju, kuram kaut kādā veidā var regulēt strāvu, jo viņus labāk lādēt ilgāk un ar mazāku strāvu, bet liekākā daļa lēto lādētāju bliež iekšā 6 ampērus bez emocijām.
Atbildēt | Diskusija
from: polija
date: Jun. 1., 2016 - 09:54 pm
#
Tnx par padomiem.
A runājot par lādētāju, tad, piem., kkāds pavecs lādētājs ar parametriem 12V un 6A (citu neko pagaidām nezinu), derēs tādam moča aķim? Un/vai auto aķim?
Vai arī kādi vēl parametri tādam lādētājam jāskatās?
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: termostats
date: Jun. 2., 2016 - 12:21 am
#
Skaties, lai to strāvu (ampērus) varētu regulēt / pārslēgt, jo principā akumulatoru ir veselīgi lādēt ar 1/10 no kapacitātes ampērstundu ampēriem. T.i. ja tev tas aķis (pirmajā linkā) ir 10Ah, tad to vajadzētu lādēt ar 1A, nevis 6A.
Tie 6A lādētāji ir domāti auto akumulatoriem, kuri parasti nāk ar aptuveni 50 - 70 Ah kapacitāti, tāpēc arī tur ir paņemts kaut kāds demokrātisks vidējais.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: polija
date: Jun. 2., 2016 - 08:36 am
#
vismaz radās kāda saprašana :)
Atbildēt | Iepriekšējais