?

« previous entry | next entry »
Nov. 10., 2012 | 09:06 pm
posted by: huinja in pajautaa

Nemāku sagūglēt, jo nezinu, ko gūglēt.

Tātad, fenomens: PSRS un arī nacīšu dažādi atribūti (drēbes, simboli, priekšmeti un co) mūsdienās kļūst cilvēkiem interesanti un parādās modē un ne tikai. Tos it kā pavada sākotnējā ideoloģiskā nozīme, bet tomēr vairs nē. Kā sauc, ja vispār sauc, to, ka lietas (šajā gadījumā tādas, kas tomēr nes sevī kādu ideoloģiju, ne īpaši patīkamas vēstures dvaku) tiek izvilktas no pagātnes, maina savu nozīmi un kļūst cilvēkiem interesantas, liekas stilīgas?

Jebkāda ne-debila "prātvētrošana" tiek welkomēta.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {5}

viņa

from: [info]_serpentine_
date: Nov. 10., 2012 - 09:41 pm
#

Gūglējot "commodity fetishism/ fetishes & reification" vajadzētu atrasties tev interesējošai informācijai! Būtībā tas, protams, saistīts ar patēriņa kultūru un kapitālismu, tādēļ atsaucas uz marksisma teorijām.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]huinja
date: Nov. 11., 2012 - 10:28 pm
#

Šķiet, ka nav tas, ko es meklēju, bet interesanti : )

Atbildēt | Iepriekšējais


ʾāliph

from: [info]alefs
date: Nov. 11., 2012 - 09:24 pm
#

Kamēr konkrētais artefakts ir nolasāms kā nacistisks vai padomju komunistisks, man grūti iedomāties, ka to izmantošanā sākotnējā nozīme varētu vairs nebūt klāt. Varbūt Tev ir kāds konkrēts piemērs, kas parāda, ka šāda nozīmes pārveidošanās vai nozīmes ignorēšana ar totalitāru režīmu simboliku notiek. Domāju, ka publiskajā telpā tas tiktu uztverts kā kaut kas tikpat bezgaumīgs kā jociņi par genocīdu.

Turklāt komunistu un nacistu simbolika vai estētika parasti tiek izmantota tieši ļaunuma nozīmes piešķiršanai. Formas, kas tikai atgādina nacistu formas, popkultūras darbos var itin skaidri pateikt, kuri ir sliktie un kuri nē. Ar padomju simboliku ir vēl sarežģītāk, jo ir ļoti daudz cilvēku, kuri nekad nav domājuši, ka tā apzīmē kaut ko noziedzīgu, ļaunu, un tāpēc var ar lepnumu turpināt šo simboliku vai kaut ko ar to saistītu izmantot.

Tevis aprakstītie procesi, manuprāt, ir iespējami tikai saistībā ar saistībā ar jautājumiem, kuru daba to sākotnējā popularitātes vilnī tā arī nebija vispārzināma vai arī ir aizmirsta, un simbols ir slavenāks par to, ko tas pārstāv. Tādā gadījumā šī simbolika var brīvāk dzīvot pati savu dzīvi, un lietotāji var tai piešķirt savas nozīmes, nemaz neiedomājoties, kas tas patiesībā ir, ko viņi izmanto. Prātā nāk virkne romantizēto varoņu, par kuriem publikai vairāk ir zināms viņu pārstāvētās ikonogrāfijas, nevis viņu biogrāfijas zināšanas dēļ. Kaut vai Če Gevara.

Bet lai nacistu estētikā neredzētu nacismu, tur sanāk baigie simulakri.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]huinja
date: Nov. 11., 2012 - 10:26 pm
#

Tava 3. rindkopa bieži vien ir visai "jā". Bet, atbildot uz pirmo:



It kā ir tā režīmu dvaka, it kā kaut kas cits no tiem tiek uztaisīts.

Still, nosaukuma acīmredzot tam nav : D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ʾāliph

from: [info]alefs
date: Nov. 11., 2012 - 10:54 pm
#

Par attēliem — mjā. Protams, nav jau zināms, vai sirpis un āmurs nav apzināta atsauce uz kādu romantizētu rietumnieku priekšstatu par padomiju, un divrindu pogu jakas arī var būt vienkārši atsauce uz vispārēji militāru, ne uzreiz nacistisku stilu, bet šur tur kaut kādas tādas nokrāsas tiešām ir.

Atbildēt | Iepriekšējais