stopkrāni

« previous entry | next entry »
Nov. 10., 2010 | 03:39 pm
posted by: koijots in pajautaa

Kāpēc vilcienos pēc būtības ir stopkrāni? Vai tas ir izveidojies kaut kādu vēsturisku apsvērumu dēļ (ja tā, tad kādi) un tie ir iestrēguši laikā? Vai arī vēl mūsdienās pastāv kaut kāda objektīva nepieciešamība dot pasažierim tiesības apstādināt vilcienu? Nevaru iedomāties. Tad jau arī autobusiem, kuģiem un citiem sabiedriskā transporta līdzekļiem vajadzētu līdzvērtīgu mehānismu.
Tags:

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {8}

from: [info]adelise
date: Nov. 10., 2010 - 04:45 pm
#

Nu, kad mana ome strādāja par kontrolieri vilcienā, viņai bieži nācās to verķi izmantot. Reiz kad kāds dzērājs tūļādāmies kāpa ārā no vagona un nepaspēja izkāpt, ome viņu noķēra aiz čupra, pati vilcienā, viņš ārā. Viņa kājas starp durvīm un omas roka starp duvrīm. Nu labi, ka tur tieši tajā pusē bija stopkrāns. Norāva un vilciens apstājās. [toreiz gan mašīnistam ome gribēja pa seju sadot, ka nebija pamanījis, ka kāds kāpj ārā).
Nujā, kaut kādās tādās situācijās viņi to izmanto.
Btw - ļoti daudzi no tiem stopkrāniem vairs ir tikai estētiskam baudījumam, funkcionēt tie vairs nefunkcionē. Var pārbaudīt kāds vai tā ir vai nē.
+ neatminos kā pasažierim, bet ja kontrolieris bez iemesla norauj stopkrānu - tur kaut kāda summiņa nost no algas uzreiz.

Atbildēt | Diskusija


Edgars

from: [info]daysleeper
date: Nov. 10., 2010 - 05:56 pm
#

ja nekas nav mainījies, tad 50 ls par nepamatotu stopkrāna noraušanu :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]redz
date: Nov. 10., 2010 - 07:43 pm
#

kā viņi zinās, kurš to izdarīja??

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]adelise
date: Nov. 10., 2010 - 09:09 pm
#

riebīgais latvietis nostučīs

Atbildēt | Iepriekšējais