pajautaa

Inženieri

« previous entry | next entry »
Maijs. 28., 2009 | 08:31 am
posted by: maigs in pajautaa

Labrīt!

Mani sāk sekot interesējošs jautājums : Ko dara "Kvalitātes inženieri"?
Nu interesē, ar ko viņi tieši nodarbojas uzņēmumā vai kā tas viss vispār izpaužas?
Paldies.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {17}

Master of Disaster

from: [info]krazuu
date: Maijs. 28., 2009 - 11:23 am
#

nezinu par kvalitātes inženieriem bet pati personīgi esmu kvalitātes menedžeris. tas ir tas kas uzrauga kvalitāti uzņēmumā - gan produkcijas, gan darba kvalitāti, apstākļus utt atkarībā no darbības nozares (man pašai ir projektēšanas uzņēmums)

Atbildēt | Diskusija


es pats personīgs

from: [info]maigs
date: Maijs. 28., 2009 - 11:33 am
#

tas sanāk tā kā vērtētājs? (ak jel sākas asociācijas pat ar nekustamā īpašuma vērtētājiem, tie tak arī savā ziņā novērtē īpašuma kvalitāti!) Un, ja nav noslēpums, vai ar algām ir normāli? nu, apmēram, kaut kādi skaitļi?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Master of Disaster

from: [info]krazuu
date: Jun. 1., 2009 - 05:47 pm
#

ar vērtēšanu mazs sakars. bet arī. pamatā tas ir tāda kā uzņēmuma produktivitātes palielināšana, kļūdu novēršana, analīze utt.
algas ciparu grūti pateikt - esmu uzņēmumā cilvēks orķestris vismaz 3 amatos.
latvijā šo tikai pamazām sāk saprast un ieviest, man šis viss no Somijas nāk.
bet interesanti, nemūžam nenožēlošu šo savu prasmi.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]hessin
date: Maijs. 28., 2009 - 12:48 pm
#

kvalitātes menedžeris (jeb vadītājs - latviski) ir kaut kas cits nekā inženieris.
nu kaut kādas vispārējas līdzības var savilkt - abi rūpējas, lai lietas notiktos, kā paredzēts/kā labāk.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Envija

from: [info]envija
date: Maijs. 28., 2009 - 01:49 pm
#

Starpība ir tikai tāda, ka kvalitātes vadītājs neko vairāk par procesu dokumentāciju, auditiem, un vispārēju darbu kvalitātes uzraudzību, kā arī (tālaikais ir tīri subjektīvs viedoklis) mega IBD (imitacija burnoi dejatelnosti) nedara. Pievienotā vērtība no šāda ļautiņa esamības ir maz pierādīta. Kā arī, savukārt, pierādīts fakts - krīzes apstākļos šos speciālistus saīsina prims, jo bez tiem faktiski var iztikt :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]hessin
date: Maijs. 28., 2009 - 02:02 pm
#

piekrītu, kv. vadītāji ir no tās daļas, kas līdzīgi ar personāldaļas ūberaktivitātēm un savas eksistences attaisnojumiem mēdz traucēt darīt reālu darbu.

Atbildēt | Iepriekšējais


Master of Disaster

from: [info]krazuu
date: Jun. 1., 2009 - 05:52 pm
#

tipiska latviešu domāšana.
mēs Somijas uzņēmumā esam sapratuši, ka grūtākos laikos lieliski var izdzīvot ar labu darbaspēku, kvalitāti un motivāciju nevis ar moto "krīze! kuru pirmo atlaist?"
ņemot vērā, ka pati aktīvi darbojos šajā jomā, uzskatu, ka šāds speciālists (ar attiecīgām prasmēm protams nevis kurš katrs zaļnābis) katrā prātīā uzņēmumā ir nepieciešams.
p.s. pilnīgi aplams ir uzskats tikai par dokumentāciju bez praktiskas darbības - tas būs bijis kaut kāds sliņķis, ja tādu esi redzējusi. kvalitātes speciālistam ir aktīvi jāpiedalās visos uzņēmuma procesos jo tas uz viņu (un viņa produktu) attiecas vistiešākajā veidā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Envija

from: [info]envija
date: Jun. 2., 2009 - 09:13 am
#

Nu, nu - jebkurā gadījumā reālu darbu šie speciālisti neveic. Savā nu jau 11 gadu darba stāžā specialitātē praktisku labumu no šiem speciālistiem neesmu novērojusi - jā, CMMI sertifikātu ieguvām, dokumenti eksistē, procedūras arī. Nu un? Kā tad šī te "praktiskā" darbība izpaužas? - kontrolē un pārbauda darba vadītāju - vai ir pietiekami daudz sastādīti vajadzīgie plāni, procedūras un pārējais sviests. Līdz ar to projekta menedžeris 45% sava laika patērē kvalitātes vadītāja prasību apmierināšanai... Nevis klienta prasību apmierināšanai. Var jau sevi pozicionēt visādi, bet....

P.S. Mēs arī strādājām ar ārzemju klientiem...

Atbildēt | Iepriekšējais