Man domāt, ka tā ir mitoloģiskā sabiedrība, kurā nav tāda "Dieva" kristietības izpratnē. Ok, ir tas pats saturiski, pēc būtības, dziļākā izpratnē, bet tas tiek ietērpts Daoisma formā. Savukārt lielu daļu tur arī Konfūcisms, bet es nesteigtos to dēvēt par reliģiju.
Sākotnēji (pirmie pieci gs. m.ē.) Ķīnā no indiešu mūkiem tika pārņemts budisms, kas gan stipri atšķīrās no Indijas budisma (Ķīnā to dēvēja par čanbudismu jeb dzenbudismu). Mūsdienās dzenbudisms Ķīnā tikpat kā nav sastopams. Daoisms un konfūcisms principā vairāk ir kā filozofijas nevis reliģijas, jo, piem., konfūcisms galvenokārt ir virzīts valsts sakārtošanai, bet savukārt daoisms māca cilvēku dzīvot saskaņā ar dabu, virzīts uz cilvēka ikdienu. -tas tā īsumā.
Buda? Imperators? Konfuciānisms nav reliģija, es to arī tikpat labi pieņemu (ar zināmu korekciju) cik tie ķīnieši, bet palieku kristietis, vai ne. Bet vispār jau Ķīnā ir daudz reliģiju iekšā.
from:
po
date: Feb. 4., 2007 - 11:19 am
#
Atbildēt | Diskusija
from:
hurray
date: Feb. 4., 2007 - 11:23 am
#
paldies Tev.
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
sileens
date: Feb. 4., 2007 - 03:34 pm
#
es tikai neatceros
Atbildēt | Iepriekšējais
from:
lapsene_lb
date: Feb. 4., 2007 - 03:06 pm
#
Daoisms un konfūcisms principā vairāk ir kā filozofijas nevis reliģijas, jo, piem., konfūcisms galvenokārt ir virzīts valsts sakārtošanai, bet savukārt daoisms māca cilvēku dzīvot saskaņā ar dabu, virzīts uz cilvēka ikdienu. -tas tā īsumā.
Atbildēt
from:
morraa
date: Feb. 4., 2007 - 05:25 pm
#
Bet vispār jau Ķīnā ir daudz reliģiju iekšā.
Atbildēt