Comments: |
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 06:56 pm |
---|
| | | (Link) |
|
vai tad piķis nav problēma?
Ejošai SMRu industrijai piķis plūdīs straumēm no visiem, kam vajag kompaktus, valdības un/vai enerģijas monopola nekontrolētus jaudīgus strāvas avotus un tīklus, par to nav reālistiska pamata satraukties.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 06:58 pm |
---|
| | | (Link) |
|
tad kur ir problēma?
Būšanā pakārtiem diedziņos aiz valdības atļaujām un birokrātiskā procesa.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 07:01 pm |
---|
| | | (Link) |
|
kuras valdības? pasaules?
kāds ir pamatojums sadārdzinājumiem? tas, ka daudz papīri jāsaskaņo, kā tieši tas strādā?
> kuras valdības? pasaules?
Tajā skaitā, jā (tādā kapacitātē, kādā eksistē valstu savienības un to alianses ar spējām diktēt valstīm savus noteikumus).
> tas, ka daudz papīri jāsaskaņo, kā tieši tas strādā?
Elementāri. Visas iesaistītās komisijas, kantori un departamenti ar desmitiem tūkstošu "civil servants" (no longer civil or servants, citējot Čērčilu) masīvi sadārdzina un palēnina procesu ar savu būšanu iesaistītiem, plus fakts, ka valdības, pavilkušās uz zaļumu un atomfobiju (ak vai, Černobiļa, ak die's, Fukušima), to elementāri var atļauties bremzēt ideoloģisku apsvērumu dēļ. Problēma nav tirgū, problēma (kā parasti) ir centienos tirgu regulēt, pārraudzīt, kontrolēt.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 07:22 pm |
---|
| | | (Link) |
|
un tas attiecas tikai uz aes, jo citur birokrātijas nav. nedomāju, ka tas viss ir tik vienkārši.
Protams, ka tas neattiecas tikai uz AES. Viens no pēdējā laika odiozākajiem jaunumiem ir ES "AI akts", kuru redzam izkūpam proverbiālajā skurstenī es nevaru sagaidīt vēl vairāk.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 07:25 pm |
---|
| | | (Link) |
|
nu re, tad tomēr tas piķis būs pie vainas. lai cik un kā regulētā, bet tomēr dzīvojam kapitālismā.
Kāds tam sakars ar piķi? AI akta gadījumā runa ir tikai un vienīgi par paranoidālu regulētāju tieksmēm realizēt praksē savas murgainās politiskās fantāzijas, kas masīvi samazina kompāniju iespējas pelnīt (un, sagaidāmi ironiskā kārtā, audzēt valstu ienākumus), atņemot iespējas salāgot pieejamo ar iespējamo.
Ciktāl runa ir par kapitālismu, tad es esmu stingri pārliecināts par to, ka galvenā problēma ir tieši "lai cik un kā regulētā" daļā.
Nu, chatgpt, protams, nav rādītājs, bet, iespējams, šoreiz nemelo:
While precise page counts and document numbers for Vogtle Units 1 and 2 (uzbūvēti 197x) versus Units 3 and 4 (sākti būvēt 201x) are not readily available, it is evident that the documentation requirements have increased by at least an order of magnitude.
[...]
A 2015 report by the U.S. Government Accountability Office (GAO) highlighted that documentation for modern nuclear power plants, including new Vogtle units, is significantly more detailed and voluminous due to enhanced safety and regulatory requirements. The documentation now includes extensive risk assessments, cybersecurity measures, and detailed operational protocols that were not as prominent in the 1980s.
Šis protams atttiecas uz ASV, ES droši vien ir vēl vairāk dažādu papīru.
Nianse tikai tā, ka neviens, kas tur tiešām nav iedziļinājies, jau tev nevar kvalificēti pateikt, kura no šīs papildus dokumentācijas un sertifikācijas ir būtiska, un kura ir bs. Ja vispār ir bs.
Taču Dienvidkoreja un Japāna uzrāda, ka stipri vien izskatās, ka ir gan iespējams iztikt ar tādu noteikumu apjomu, kas ļauj būvēt stipri ātrāk.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 07:29 pm |
---|
| | | (Link) |
|
diemžēl neizskatās, ka DK un Japānai, un Ķīnai tas diži palīdz. kā arī neizskatās, ka kaut kas rietumu birokrātijā mainīsies uz labo pusi šinī jautājumā.
Kādā ziņā tas DK un Japānai nepalīdz?
Japāna pamazām ver vaļā savas AES, un DK ir desmitiem reaktoru, gan vecu, gan jaunu, un viņi taisās palielināt atomenerģijas daļu no 23% līdz 34% tuvākajos ~ desmit gados.
Starp citu, par DK runājot, viņiem tā arī reaktorus būvē 5-10 gadus, kā kopš 197x.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 10:51 pm |
---|
| | | (Link) |
|
ļoti labi, šito biju palaidis garām, paldies.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 10:56 pm |
---|
| | | (Link) |
|
"In 2012 South Korea had plans for significant expansion of its nuclear power industry, and to increase nuclear's share of generation to 60% by 2035.[2] Eleven more reactors were scheduled to come online in the period 2012 to 2021, adding 13.8 GWe in total.[3] However, in 2013 the government submitted a reduced draft plan to parliament for nuclear output of up to 29% of generation capacity by 2035, following several scandals related to falsification of safety documentation.[1] This plan still involved increasing 2035 nuclear capacity by 7 GWe, to 43 GWe.[4]"
šis gan neizklausās pārāk stilīgi, bet, jā, iespaidīgi plāni, kurus viņi gan jau īstenos.
nu, jā, te arī:
In 2020 it was planned that the number of nuclear reactors would be reduced to 17 by 2034, after a peak of 26 in 2024.[8] However, nuclear policy was again reversed in 2023 by president Yoon Suk-yeol, resuming construction of nuclear reactors and expanding nuclear output to 34.6% share of South Korea electricity generation by 2036.[9]
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 07:03 pm |
---|
| | | (Link) |
|
"Ejošai SMRu industrijai."
jā, bet skumjais fakts ir tāds, ka nu neiet nekādi.
Droši vien neies tik ilgi, kamēr nebūs panākta iespēja būvēt privātu enerģētikas infrastruktūru bez stāvēšanas gadiem garās rindās bez garantijas tikt pie atļaujas. Kad reaktora celtniecību varēs pasūtīt tāpat, kā tagad var pasūtīt mājas celtniecību, lielākā daļa šo problēmu vairs neeksistēs, kas tad arī ir tas, ko jāpanāk. > There are no SMRs running in the US yet, partly because of the lengthy regulatory process run by the Nuclear Regulatory Commission (NRC), an independent federal agency. > Nuclear is the only power source to have its own dedicated regulatory agency in the US. That extra oversight means no detail goes unnoticed, and it can take a while to get nuclear projects moving. > The upgraded power rating requires some adjustments, but the module design is fundamentally the same. Still, it means that the company needed to resubmit updated plans to the NRC, which it did last month. It could take up to two years before the altered plans are approved by the agency and the company can move on to site approval https://www.technologyreview.com/2023/02/08/1067992/smaller-nuclear-reactors/NuScale SMR aprobācijas process vilkās no 2016. līdz 2023. g., kas ir labs piemērs tieši šai problēmai un nepieciešamībai atbrīvoties no šāda balasta industrijas turpmākas izaugsmes labad.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 07:21 pm |
---|
| | | (Link) |
|
tak aprobēja beigās. man šķiet, ka tā galīgi nav vienīgā un galvenā problēma izmaksu ziņā. joprojām ļoti gaidu un ceru, kad tiks palaists kaut viens SMR, bet ziņas aizvien sliktākas. kā arī neizskatās, ka kāds taisās mainīt tā saucamo birokrātiju. ar vajag tālu netiksim, ir kā ir.
un tas viss ir rietumos. neticu, ka tai pašai ķīnai ir šādas problēmas. viņi acīmredzot, ja izdomā, ka viņiem tas ir izdevīgi, dara to bez apdoma un ļoti masīvi. kā tas viņiem šobrīd ir ar sauli, kad nezin vairs kur likt paneļus, bet rūpnīcas bremzēt nevar.
Ķīnas birokrātijas apjomi, kā jau pie sociālistiem, tālu pārsniedz pat Rietumu centienus turēt līdzi, tur nekas nepārsteidz.
| From: | zazis |
Date: | July 2nd, 2024 - 07:23 pm |
---|
| | | (Link) |
|
tad jau birokrātija nebūs pie vainas, jo tad ķīniešiem nekā nebūtu.
Ķīniešu viss tehnoloģiskais ir aptuveni paaudzi līdz trīs aiz Rietumiem. Nešaubos, ka tur pie vainas ir arī citi faktori, bet piecgades plānu, plānveida ekonomikas kā tādas un bezgalīgu birokrātisko struktūru saldējošais efekts ir viens no tiem. | |