Neprātīgā saprāta balss - 04.05.1990
Maijs 4., 2011
12:31
[User Picture]

[Link]

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
04.05.1990
Jocīgi ar to 4.maiju. Manuprāt tiem svētkiem vajadzētu būt otrajā vietā tūdaļ aiz 18.Novembra, bet ir personas, kas grib viņu stādīt pirmajā vietā. Tāpat savulaik bija ar 15.maija svētkiem, kas pakāpeniski sava vēriena ziņā sāka aizēnot 18.Novembri.

Un vēl es pēdējā laikā esmu pārliecinājies, ka liela daļa Latvijas sabiedrības netic nekam. Tostarp arī paši sev. Un pats trakākais, ka īsti nemaz negrib ticēt.

Mūzika: Obtest- Eime su mumis

(17Iespļāva | Iespļauj dvēselē)

Comments
 
From:[info]karuna
Date:4. Maijs 2011 - 12:51
(Link)
Reāli jau nav izvēles. Tikko tu sāc ticēt sev un sāc kaut ko darīt savai labklājībai, tā tu atrodies Īrijā vai Lielbritānijā, kur zāle zaļāka.

Latvijā paliek tikai tie, ka vai nu nekam netic un tikai kuļas cauri dzīvei kā nu sanāk vai arī tādi, kas iemācījušies apsviedīgi šiverēties, krāpties ar nodokļiem utt. vēl prasmīgāk nekā bija jāprot padomju laikos. Nu var būt vēl ir trešā grupa, kas fanātiski tic latvietībai un ienīst krievus un Eiropas Savienību :)
From:[info]windrider
Date:4. Maijs 2011 - 13:58
(Link)
Tad jau laikam piederu pie trešās grupas, tikai ar to atšķirību, ka nevienu neienīstu. :)
Katram pēc labākās sirdsapziņas jādara savs darbs un valsts sakārtošana jāsāk ar sevi.
From:[info]karuna
Date:4. Maijs 2011 - 14:17
(Link)
Bet kad pienāks brīdis no runām pāriet pie darbiem, tu piesliesies pie 1. vai 2. grupas? :)
From:[info]windrider
Date:4. Maijs 2011 - 14:57
(Link)
Kamēr pirmā grupa pie pirmajām grūtībām atmet ar roku un laižas pāri dīķim un otrā grupa, ar cinisku smīniņu sejā, cenšas visus apčakarēt tieši trešā grupa ir tie, kas klusiņām, godīgi dara savu darbu un nes vislielāko labumu. Uz šīs fanātiķu saujiņas ļoti daudz, kas balstās.
From:[info]karuna
Date:4. Maijs 2011 - 15:24
(Link)
Patiesībā viss balstās uz 1. un 2. grupas. Pirmā grupa ir tā, kas ar zemi, apkalpo mūs veikalos par 200 Ls algu, iznēsā pastu un vada tramvajus un dara visu pārējo, lai būtu no kā dzīvot.

2. grupa ir "negodīgie uzņēmēji" un "zagļi", kas bāž sev kabatās, bet tomēr nodrošina ekonomikas funkcionēšanu (atceries, ekonomika nav nulles summa un kapitālisms pašos pamatos balstās uz cilvēku alkatības).

Trešā grupa prot tikai skaisti runāt. Teorētiski arī tā ir vajadzīga, lai piedotu mūsu dzīvei jēgu un iedvesmotu visus uz godīgu un cildenu darbību. Problēma ir tikai tā, ka Latvijā šī grupa ir sapuvusi un viņi nespēj iedvesmot nevienu ne no 1., ne 2. grupas. Nezinu, kā tevi, bet mani neiedvesmo runas par "savas valsts iemīlēšanu", ja zināms, ka šis cilvēks ir ņēmis "pateicības" aploksnēs.
From:[info]windrider
Date:4. Maijs 2011 - 15:39
(Link)
Nu paga, tikko tu teici, ka pirmā grupa ir visi tie, kas brauc prom uz Īriju! Bet tagad, pēc tava apraksta, sanāk tā pati ko es uzskatu par trešo grupu. Klusajiem darba darītājiem uz kuriem viss balstās. :)

Otrā grupa ekonomiku darbina tikai uz apgrozījuma pamata. Reāls labums no viņiem ir minimāls. Savulaik jau arī viss burbulis mums te tika uzpūsts ar tukša gaisa un bezseguma naudas darījumiem.

Savukārt tas ko tu uzskati par trešo grupu ir, ar retiem izņēmumiem, prasti demagogi, propogandisti un muldētāji.

From:[info]karuna
Date:4. Maijs 2011 - 15:49
(Link)
Nē, pirmā grupa ir tā, kas bez ticības tikai kuļas cauri dzīvei kā nu sanāk. Tie, kas nav Latvijā, vairs nav nevienā grupā. Ar trešo grupu biju domājis latvietības ideoloģijas nesējus.

Par naudas mijējiem nepiekrītu. Tāpat kā tehnoloģijas arī kredītus var izmantot labos vai sliktos nolūkos, bet to pieejamība ir bijusi vislielākais sabiedrības attīstības veicinātājs. To beznosacījuma noliegšana precīzi atbilst muldētāju hipiju mentalitātei.
From:[info]windrider
Date:4. Maijs 2011 - 16:10
(Link)
Nu tādā gadījumā pirmā un trešā grupa daļēji pārklājas. Jo ir arī pietiekoši daudz ''latvietības ideoloģijas'' (kas tas tāds vispār ir?) nesēju kuri savu pārliecību nevienam ģīmī nebāž, bet strādā tikpat klusi un apzinīgi kā bezcerīgie. Vienīgā atšķirība, ka viņiem, iespējams, ir kāds cēlāks mērķis, ideāls kura dēļ viņi dara tos visus melnos darbus.

Vēl jau ir viena īpatnēja grupa kas neko nedara, neko arī negrib darīt, tikai sēž mājās pļēguro un lamā visus pēc kārtas. Es viņus liktu pie tiem pašiem bezcerīgajiem, lai gan tie vismaz kaut ko dara.
From:[info]karuna
Date:4. Maijs 2011 - 16:19
(Link)
Ja savas pārliecības dēļ tu neesi neko gatavs darīt, tad tā nav nekāda pārliecība.

Bet pļēgurotāji ir tā pati pirmā grupa, jo reāli šajā valstī viņiem nav nekādas iespējas. Pat fanātiķi jau viņus ir norakstījuši kā nekam nederīgus, tāpēc viņi kuļas cauri šai dzīvei kā nu paši māk.
From:[info]windrider
Date:4. Maijs 2011 - 23:42
(Link)
Bet, ja tāda arī ir pārliecība, pēc labākās sirdsapziņas darīt savu darbu būt apzinīgam un visādi citādi krietnam savas valsts pilsonim? Ko tu viņiem vēl iesaki darīt? Braukt uz Īriju vai šturmēt saeimu? Valstij no tā nebūs nekāds labums.
Visi nekad nebūs revolucionāri vai apķērīgi biznesmeņi.
From:[info]karuna
Date:5. Maijs 2011 - 00:32
(Link)
Ja tu vari savas spējas izpaust vairāk Īrijā nekā šeit, tad nav nekāda iemesla to nedarīt nacionālu apsvērumu dēļ. Tāda jau ir visa ES jēga, lai mēs varētu turp braukt un strādāt. Dotās iespējas vajag izmantot.

Daudzi runā par Latvijas kļūdām, kas tika pieļautas pēc PSRS sabrukšanas. Es uzskata, ka tas jau bija tik sen, ka īsti nav jēgas uz to atsaukties. Pašreiz mūsu lielākā kļūda ir nespēja vai varbūt nevēlēšanās izmantot priekšrocības, ko dod dalība ES. 7 gadu laikā ES sastāvā mūsu ekonomika tā arī nav spējusi atsperties (šobrīd tā atpaliek pat no Krievijas un Baltkrievijas līmeņa), ienākumu nevienlīdzība pieaug un pati sabiedrība nav kļuvusi labāka. Ne jau velti Skandināvi runā par to, ka Latviju vajag izslēgt no Šengenas zonas, jo avansā dotā uzticība nav atpelnīta.
[User Picture]
From:[info]special_k
Date:4. Maijs 2011 - 18:30
(Link)
nu nez, man aŗī LV sanāk ļoti labi pelnīt, pie tam darot darbu, kas man patīk + maksājot visus nodokļus. katrs pats savas laimes kalējs
From:[info]karuna
Date:4. Maijs 2011 - 19:41
(Link)
Piekrītu, Latvijā visi ir muļķi un nejēgas, jo neprot dzīvot tik labi, kā tu to māki. :D
From:[info]karuna
Date:12. Maijs 2011 - 13:15
(Link)
Vēl runājot par lozungu “katrs pats savas laimes kalējs”, tad arī tas ir viens no iemesliem, kāpēc Latvija ir tik nabadzīga. Mūsdienu ekonomika nav vientuļas smēdes, kur pietiek ar vienu darbinieku. Valsts labklājība ir atkarīga no visas sabiedrības sadarbības. PSRS ir radījusi latviešos traumu, ka jebkurš sociāls pasākums ir automātiski noraidāms, lai gan visā pārējā Eiropā solidārā attieksme ir pierādījusi savu vērtību.

Kā viens piemērs ir spītīga pārliecība, ka progresīvais nodoklis ir demotivējošs.
[User Picture]
From:[info]huuns
Date:12. Maijs 2011 - 11:17
(Link)
tie kas domaa, ka uz augšu var tikt tikai īrijā vai lielbritānijā ir slinki atsaldeņi un neveiksminieki, kas savas labklājības pēc negrib pakustināt savu tizlo pakaļu
From:[info]karuna
Date:12. Maijs 2011 - 13:07
(Link)
Lielākā daļa cilvēki negrib tikt uz augšu. Viņus vienkārši apmierina normāla pārtikuša mietpilsoniska dzīve, ko viņi grib saņemt apmaiņā pret savu darbu 8 stundas dienā. Lūk šādiem cilvēkiem ir daudz izdevīgāk ir strādāt Lielbritānijā par tās minimālo algu nekā Latvijā par Latvijas minimālo. Ja atmet visus nacionālos apsvērumus, tad izvēlēties vietu, kur maksā mazāk, ir vienkārši stulbi. Protams, katrs gadījums ir individuāls, bet ļoti liela daļa latvieši ir tik stulbi, ka neizmanto šādas iespējas, ko devusi dalība ES.
[User Picture]
From:[info]kverkagambo
Date:4. Maijs 2011 - 13:03
(Link)
Nav jau slikti, ja 4. maijs būtu 18. novembra vietā, tas pārmaiņas pēc ir pavasarī, ne vēlā rudenī. Laiks siltāks (gan ne šogad), vismaz gaišāks, var rīkot zaļumballi - toties rudenī visi saldami skatās salūtu un laižas mājās.
Powered by Sviesta Ciba