- 2010.07.02, 09:22
- Bet anekdote, izrādās, ir par Latvijas valsti, un Latvijas policistiem...
Вчера, на празднике 75-ти летия ГАИ, было вручено очень много именных
наград:
пистолеты;
нагрудные знаки;
жезлы;
дорожные знаки (ограничение скорости 60, 40 и для особо отличившихся
20 км/час, а также стоянка(остановка) запрещена) с выдачей лицензии на
бессрочное действие!
***
Гаишник приходит к начальнику и говорит:
-У меня жена родила!
-Отлично,-говорит начальник,-бери премию и гуляй.
-Нет, вы не поняли! У меня жена вчера родила!
-Ладно, бери две премии!
-Нет вы опять не поняли! У меня жена вчера сына родила!!!
-Как ты меня достал!-говорит начальник. Ладно, на тебе знак 40 и ставь его
где хочешь!
***
Ja jautāt man, katrai ceļa zīmei (ātruma ierobežojums, stāvēt aizliegts, ķieģelis, utt), katram apzīmējumam ir jābūt inventāra (reģistrācijas) numuram, lai būtu iespējams pārbaudīt vai tas ir uzstādīts likumīgi - jābūt datu bāzei ar visām uzstādītajām ceļa zīmēm un to atrašanās vietām. Tas, starp citu, arī pavērtu jaunu lappusi auto GPS navigatoriem - viņi varētu DB pieslēgties un uzreiz parādīt kur kādi pagriezieni atļauti, kur aizliegts apstāties, utt. (Cik tas iespējams Latvijā, vai tādā dieva pamestā vietā kā Rīga, cita saruna.)
Tas nav nemaz tik nereāli, jo ja ņem vērā cik daudz papīrus tāds RD SatDep aizpilda lai uzstādītu vienu ceļa zīmi (un cik cilvēki ir iesaistīti lēmumos un sapulcēs), ievadīt datu bāzē zīmes pamatojumu un uzstādīšanas vietu (un izsniegt zīmes reģistrācijas numuru) būtu vismazākais apgrūtinājums.
Ja paskatās tiesu materiālos, pēc negadījuma bieži vien prasa luksoforu sertifikātus un viņu darbības režīmu krustojumā. Katram luksoforam līdzi nāk kaudze ar papīriem, tikai tos ir speciāli jāpieprasa. Līdzīgi ir arī ar ceļa zīmēm, un apzīmējumiem: katras zīmes uzstādīšanai, katra apzīmējuma uzkrāsošanai, ir pamatojums, darba norīkojums, visādi paraksti un apstiprinājumi.
Policisti dirš, ka ceļa zīme(s) ir jāievēro neatkarīgi no tā vai tā(s) ir uzstādīta(s) nelikumīgi. Tas ir pilnīgi ačgārni. Tiesiskā valstī nedrīkst būt šāda greiza izpratne. Policistus, kam ir šādi uzskati, būtu nekavējoties jāatlaiž.
Policijai ir jāspēj pierādīt ka katra ceļa zīme ir uzstādīta saskaņā ar visiem apstiprinājumiem un oficiālajiem procesiem. Tikai tas, ka ir pierādāms, ka zīme ir uzstādīta leģitīmi, zīmei var piešķirt spēku. Tiesiskā valstī var būt tikai tā. - 37 rakstair doma
- 2.7.10 11:03 #
-
Atcerējos 90tos gadus.
Kārsava. Dienas vidus. Biju atstājis auto pie domes!(Iedomajies tik, Karsavas dome!) un aizskrējis darīšanās. Gan jau paša Kārsavas domes priekšsēdētāja vietā. Eju atpakaļ, skatos, gar auto jau slaistās divi policisti.
- "Vadītāj, ko mašinu novietojāt zem zīmes?"
- "Zem kadas zīmes?"
- "Pavei, zem tās - apstāties aizļiegts"/mājiens ar roku nesaprotamā virzienā/
- "Pag, kur tad tā zīme ira?"
- "Sukas, atkal nūlauzuši!"
Un, par spīti tam, ka "sukas nūlauzuši", tiesības man atņēma. Maigi sakot, biju riktīgi nikns un gatavs sūdzēties visvisādās instancēs, tak tad, kad tiku līdz Rīgai, sapratu, ka tam visam man nav nedz spēka, nedz laika - mierīgi samaksāju sodu un dzīvoju tālāk.
Tie paši kārsavieši, kamēr uz vietas vēl diskutēju ar viņu priekšnieku, smuki slauca tranzītniekus, pieprasot šiem uzrādīt ķīļus, kas jāliek zem piekabes riteņiem, kad tā tiek atstāta stāvam kaut kur. Lielākajai daļai šie ķīļi bija no koka. A vajag ta no dzelzs!:))) - Atbildēt
- 2.7.10 11:18 #
-
Tikai tā nav policijas, bet tiesu patvaļas problēma. Normāls tiesnesis, uzklausot abas puses un noskaidrojot apstākļus, uzreiz atceltu sodu un vēl izteiktu brīdinājumu policistiem turpmāk tā nedarīt.
- Atbildēt
- 2.7.10 12:02 #
-
Nu tā tak ir parasta prakse, ka jebkuru sodu par CSN pārkāpumiem var apstrīdēt tiesā. Protams, ne jau Latvijā :)
Bet parasti tas notiek tā, ka tai cedelei jau ir pievienota pa pastu nosūtāmā veidlapa, kur tu vari atzīmēt, ka a) neapstrīdi – piekrīti sodam un vienkārši samaksā, b) gribi apstrīdēt tiesā. Tad vienkārši nozīmē paātrinātās kārtības tiesas sēdi, kad tev un tam policistam, kas to izrakstīja, ir jāierodas tiesā. Tiesnesis noklausās abu pušu argumentus, un parasti 10 minūšu laikā lēmums ir gatavs. Ja kāda no pusēm neierodas, tad tā automātiski ir zaudējusi. Tev varbūt nepatīk tērēt laiku un benzīnu, lai brauktu uz tiesu, bet varbūt policists arī negribēs ķēpāties vai aizmirsīs par to.
Par stāvvietas uzliktu sodu tiešām nav vērts saspringt, bet jebkurš cits CSN, par kuru nāk soda punkti un iespējami lielāka apdrošināšana, tie 5 vai 10 Ls ilgtermiņā var izaugt par simtiem. Un otrs aspekts – ja neviens necīnīsies, tad policistu visatļautība tikai pieaugs. - Atbildēt
- 2.7.10 12:12 #
-
Var, var arī Latvijā apstrīdēt. Un, kā likums, ja līdz tiesai nonākts, CP 80% gadījumu zaudē. Lielais vairums tiesnešu tak arī ir autobraucēji un labi zin, kā tās lietas notiek:))
Parasti tikai nevienam nekārojas čakarēties un tērēt resursus. Iespējams, trūkst precedentu, kad pēc procesa par nepamatotu sodu uzvarēšanas tiek uzsākts civilprocess par laika un nervu zaudējumu kompensāciju no CP puses. - Atbildēt
- 2.7.10 12:16 #
-
Nu tāpēc jau es uzreiz teicu, ka problēma lielā mērā ir efektīvas tiesu sistēmas trūkums. Bet tagad mēs esam daudz nopļāpājuši, lai nonāktu pie šī paša secinājuma :)
- Atbildēt
- 2.7.10 13:14 #
-
civilprocesus es ļoti gribētu redzēt. iespējams tad policisti pārstātu pārkāpt likumu.
- Atbildēt
- 2.7.10 15:50 #
-
Tam nevajadzētu būt civilprocesam, bet kaut kam, ko sauc par mazo lietu tiesu. ASV dažādos štatos likumi atšķiras, bet teiksim lietas līdz $5000 apjomā izskata tajās. Piemēram, tev darba devējs nesamaksā algu, vai kaimiņš salauž tavus vārtus un atsakās tos salabot – ej uz šādu tiesu. Tur ir daži ierobežojumi, piemēram, šādās tiesās nedrīkst piedalīties advokāti. Bet lietas izskata ļoti ātri un lielākā daļa strīdu jau tie atrisinātas šajā instancē, attiecīgi atvieglojot tiesu noslodzi nākamajā līmenī.
- Atbildēt