- aklā un stulbā Latvijas valsts
- 2010.05.18, 11:56
- Skaidrs, ka Latvijas iedzīvotāji (LTV, žurnālisti) par tiesību sistēmu (legal system) nezina gandrīz neko. Problēma ir tas, ka arī pati tiesību/tieslietu/tiesu sistēma neko nezina, un arī negrib zināt (akli un stulbi).
"Rīgas Centra rajona tiesas izmeklēšanas tiesnesis žurnālistei Ilzei Naglai atteicis izsniegt lēmuma norakstu par kratīšanas veikšanu viņas dzīvoklī. [...] žurnāliste pagājušajā nedēļā bija tiesai nodevusi iesniegumu, kurā izteikti divi lūgumi. Pirmkārt, viņa lūdza izsniegt lēmuma norakstu par kratīšanas veikšanu viņas dzīvesvietā. Otrkārt, žurnāliste lūdza atzīt kratīšanu par prettiesisku un tajā iegūtos pierādījumus par nepieļaujamiem.
Attiecībā uz pirmo lūgumu izmeklēšanas tiesnesis Rinalds Silakalns Naglai atbildējis, ka ar šādu lūgumu jāvēršas pie procesa virzītāja - tātad Ekonomikas policijas pārvaldes. [...] šī pati tiesa pagājušajā nedēļā noraidīja LTV iesniegumu par to, lai tiesa izsniedz izmeklēšanas tiesneša lēmumu norakstu par kratīšanu žurnālistes dzīvoklī. [jo] LTV nav atzīstams par ar kriminālprocesu saistītu personu."
Pirmais, kāpēc tiesa negrib strādāt kā vienas pieturas aģentūra? Ja viņiem ir iesniegts iesniegums, kāpēc viņi nevar to apmierināt? Kas traucē tiesai vērsties pie "procesa virzītāja" pašiem, un pieprasīt info, un nodot iesniedzējam, un nepist smadzenes?
Otrais, kāpēc futbolē birokrātiskā veidā? Un kāpēc paši nejēdz neko? Tas ir, kad atteica LTV iesniegumu, nejēdza uzreiz pateikt, ka pirmkārt jau ir jāgriežas pie "procesa virzītāja". Tapēc pa paši nejēdza kur jāgriežas. Tāpēc ka tiesai ir pajāt. Tas ir jāmaina.
Treškārt, labi ka vispār pateica kur iedzīvotājam griezties. Citādi - kā gan lai cilvēks zin, kurā instancē prasīt, kā iesniegt, un kam iesniegt, utt? Birokrāts tik spēj atbildēt "es nezinu, prasiet citiem". Bet kas zinās? Ir nepieciešams lai tiesas strādātu kā vienas pieturas aģentūra. Cilvēks griežas ar iesniegumu: tiesa viņa vārdā iet un pieprasa info pēc vajadzības un neapstājas, pirms nav iegūts vajadzīgais rezultāts. Dabū info un atdod iesniedzējam. - 43 rakstair doma
- 18.5.10 17:20 #
-
nu varbūt kaut kas ir mainījies, bet, kad es ierēdniecībā strādāju, skaitījās, ka saņemtais iesniegums, kurš neattiecas uz manu iestādi, ir jāpārsūta pēc piederības uz to iestādi, uz kuru tas attiecas, lai tā iestāde tālāk rīkojas pēc saviem ieskatiem.
- Atbildēt
- 18.5.10 17:53 #
-
kruta. vismaz ir tā ka iestādei ir pienākums zināt (vai noskaidrot), kam dotā jautājumā būtu jāsniedz atbilde, un nav tā ka maģiski visu "zināt" (vai minēt) būtu pienākums tikai iedzīvotājam.
- Atbildēt
- 18.5.10 19:52 #
-
nu tā vismaz bija, kad es vēl bjurokrātiskajā aparātā strādāju... pie kam mēs vēl sūtījām ne tikai iestādei, uz kuru iesniegums attiecas, bet arī vēstuli ar iesnieguma kopiju iesniedzējam, kur rakstījām, ka iesniegums tiek pārsūtīts pēc piederības. abas vēstules ar vienu tekstu un abām adresēm. ij saņēmējiestāde zin, ka iesniedzējs ir informēts, ij iesniedzējs zin, kur šamā iesniegums ir pasūtīts. ij mūs liek mierā... bet tas bija pirms pāris gadiem, un es neesmu interesējies vai kas ir mainījies.
- Atbildēt