- 2010.02.24, 14:50
- "Ja iedzīvotāji nepārkāptu likumus, saņemot par to administratīvos sodus, tad arī budžets ar to netiktu lāpīts. Pārkāpj jau apzināti (lielāko daļu), ar cerību, ka nenoķers vai arī tā sanāk lētāk."
Vai cilvēks ir apjucis, vai trollē, vai labticīgs labējā-flanga ideoloģijas pārstāvis?
"Par soda apjomu es nestrīdēšos, manuprāt, daļu sodu vajadzētu pacelt, jo viņus vienkārši nomaksā, un turpina pārkāpt."
Vai Ls 20, Ls 30, Ls 40 sodu par stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu "vienkārši nomaksā"? Kuram te vēl Ls 20 ir tā, sīkumiņš. Ja sodus paceļ tā, ka cilvēki nespēj nomaksāt, sods ir nesamērīgs. (Bet Latvijā arī sodu samērības princips ir jau svītrots.)
Konstruktīvi runājot, ir nepieciešams atjaunot likumu un sankciju leģitimitāti. Vispirms caur nevainīguma principa atjaunošanu (ka policijai ir 100% pienākums pierādīt pārkāpumu, un šaubas tiek traktētas apsūdzētajam par labu, un jebkuras šaubas par pierādījumu kvalitāti tiek traktētas policistam par sliktu.)
Otrkārt, jāiet cauri likumiem un jāievieš samērības princips. Soda smagumam ir jābūt samērojamiem ar pārkāpuma izraisītajām sekām. (Es zinu, ka tas ilgi netiks atzīts, jo piemēram tad ir uzreiz jādekriminalizē kanabisa pīpēšana, utml pārkāpumi, kuri nerada sabiedrībai bīstamas sekas.)
Īstermiņā, būtu jāievieš APK norma ka atsakās no sodu noteikšanas konkrētā valūtā ar konkrētu skaitli, bet jānosaka sods sociāli atbildīgi - kā procentu no algas.
Piemēram, stāvēšanas noteikumu pārkāpšana varētu būt 5% no algas uz rokām. Ja saņemi minimālo algu - nāksies Ls 9 sagrabināt. Ja saņemi tūkstoti... atdosi Ls 50. Tas attiecīgi ja iedzīvotājs vidējais tiek sodīts, viņam netiek uzlikts nesamērīgs sods. Bet ja soda biezo, tad viņš attiecīgi jūt sekas ar maciņu. - 30 rakstair doma
- 24.2.10 18:28 #
-
Izņemt citātus no konteksta visi mākam, kaut vai šis: "autovadītājam nedrīkst būt nekādam pienākumam ievietot lapiņu vai pulksteni".
Kāpēc tad nav problēmas, ar citiem autovadītājam uzliktajiem pienākumiem? Kaut vai to, ka tiesībām ir jābūt līdzi, to takš arī var elementāri izkontrolēt.
Uz abiem maniem citātiem viens elementārs jautājums. Kāpēc vidējais ātrums uz Vidzemes šosejas posmā Sēnīte - Rīga vasarā (2009. gada vasarā bija, pats pārliecinājos) ir 110-120 km/h? Ir sods par ātruma pārkāpšanu. Acīmredzot cilvēki ir spējīgi maksāt, jo policija tur ir diezgan regulāri. Un arī ātruma ierobežojumu visi zin.
Par konkrēto gadījumu: nevainības prezumpcija netika pārkāpta. Ir noteikums, uzlikt lapiņu ar laiku, kad stāvvietā apstājās, kurš ir iestrādāts, kā kontroles mehānisms laika ierobežojuma stāvvietu lietošanai, nevis, lai no tevis nokāstu 20LVL. Šis noteikums netika ievērots, ko atzina pārkāpējs. Šis fakts tika konstatēts/pierādīts un sods uzlikts.
Tam, ka tev ir problēma samirināties ar domu, ka tev var būt uzlikts kāds pienākums, es nevaru palīdzēt. - Atbildēt
- 24.2.10 18:59 #
-
>> Kāpēc tad nav problēmas, ar citiem autovadītājam uzliktajiem pienākumiem? Kaut vai to, ka tiesībām ir jābūt līdzi, to takš arī var elementāri izkontrolēt.
Labs piemērs. Sods par vadītāja apliecības aizmiršanu mājās, ir 1 Ls. Sods par braukšanu bez tiesībām vadīt atbilstošo auto, ir ievērojami augstāks. Tu jau esi atbildējis, cik stulbi ir uzlikt sodu par lapiņas aizmiršanu. Ja sods par laika pārsniegšanu ir 20 Ls, tad pēc analoģijas sodam par to, ka esi aizmirsis izlikt lapiņu, būtu jābūt ne vairāk par 20 santīmi. - Atbildēt
- 25.2.10 02:01 #
-
ak jel, te kaut kāds vājprāta karuselis?
tiesību esamības faktu var pārbaudīt datubāzē. sanāk tā kā maksa par to pārliecināšanos. par lapiņas aizmiršanu datubāzē nevar paskatīties.
kur tiesību aizmiršanai un lapiņas aizmiršanai analoģija - es neredzu. - Atbildēt
- 25.2.10 09:11 #
-
Pareizi, lapiņas neizlikšanu stāvvietā ir nopietns noziegums.
Šim sodam tādam ir jābūt, jo pats Dievs jau ir noteicis, ka pašvaldībās lietām ir jābūt pakārtotām tikai ierēdņu nevis pilsoņu ērtībām. Daži gan te iebilda, ka tas pārkāpj nevainīguma prezumpciju, bet tas gan ir naivs uzskats, jo viņi nezina, ka rūpes par ierēdņu labklājību ir par to augstāks juridiskais princips.
Vai tu vari iedomāties, ka pašvaldības darbiniekam būtu jāapstaigā auto stāvvieta divas reizes? Es ne, jo tā taču būtu nežēlīga ierēdņu mocīšana un viņi varētu saķert aizdusu, iesnas vai bruku. Turklāt tad jau pašvaldība nevarētu iekasēt 20 Ls no aizmāršīgiem lauku papiem, kas pa ceļam iegriezušies uz 5 min nopirkt bērniem pienu. Bez šī reketa, tpu, piedodiet, pateicībām pašvaldības bosiem nevarētu izmaksāt prēmijas, un tas jau būtu īstens cilvēktiesību pārkāpums. To mēs nekādi nedrīkstam pieļaut, citādi Latvija tiks iesūdzēta ECT un būs jāprasa jauns aizdevums no SVF. Āmen! - Atbildēt
- 24.2.10 20:28 #
-
Nu, un kāpēc tad atļautais ātrums nav 110-120 tur?
90 ir ātrums ar kādu var braukt naktī, lietū, pa līkumainu ceļu ar sliktu segumu.
gaišā dienas laikā, kad ir saulains un sauss, taisnā ceļa posmā, ar normālu segumu, 2 joslas vienā virzienā, kāpēc lai nevālētu ar 110? nu vot pasaki, kāpēc lai nebrauktu ar 110.
te jautājums ir atkal par stulbiem likumiem, no kuras rodas necieņa pret sistēmu. jo atbildīgie nejēdz uzlikt tajā vietā zīmi ka sausā dienā var braukt ar 110 (bet cilvēki vienalga brauc - un visi ir likuma pārkāpēji. pacenties to saprast - visi ir likuma pārkāpēji. kāda cieņa pret likumu tad var būt?)
ja ir viens stulbs likums, un to sistemātiski neievēro, rodas nicinājums pret likumiem kā tādiem. dēļ tādiem likumiem arī grūst likumu leģitimitāte, rodas tiesiskais nihilisms. - Atbildēt
- 24.2.10 20:47 #
-
Kādreiz tajā ceļā bija max. ātrums 100 km/h. Bet tagad samazināja, jo pēc ES normām lielāks ātrums nedrīkst būt, kamēr nav uzcelti žogi gar ceļa malām. Citādi uz ceļa var iznākt cilvēki, bērni, izskriet kāds dzīvnieks. It kā jau loģiski no drošības viedokļa un tai pašā laikā stulbi, ka šādas aizsargbarjeras vēl nav uzceltas. Laikam jau tāpēc, ka lētais projekta variants nevienu neapmierināja. :(
- Atbildēt
- 25.2.10 02:05 #
-
kādi visi?
es nevienu neesmu pilnvarojis runāt manā vārdā. un NEKAD neesmu tur braucis ar 110 km/h. visā mūžā esmu uzvilcis virs 100 km/h pāris reizes, bet pilnīgi citā vietā. bet tas bija sen. tagad vairs tā nedaru. un nē, man nav 80 gadu.
tracina šitie apgalvojumi stilā "visi", "visā Eiropā, pasaulē". tie nav argumenti, bet pļ****šana. - Atbildēt
- 25.2.10 09:22 #
-
tā kā Lietuvas robeža tagad ir vaļā, vari uz Viļņu aizšaut kādu dienu - tur pa lielceļu uz 110 km/h vari pilnīgi likumīgi braukt (no 1. marta līdz 1. decembrim ). varbūt ir viena lieta, ko savā dzīvē tomēr tu gribētu izdarīt - noskaidrot cik tad šausmīgs ir tas 110 km/h ātrums.
- Atbildēt
- 26.2.10 03:39 #
-
oi, neuztraucies. esmu tur (Lietuvā) arī ar 130 km/h braucis. pa Klaipēdas maģistrāli. mans teksts bija par Latviju.
Lietuvā es saprotu, kāpēc tur var tik ātri braukt. it kā sapratu arī Čehijā uz maģistrāles - viss norobežots, it kā nekādu problēmu. un te pēkšņi - suns trešajā joslā. nez kā, nez no kurienes. bija "patīkama" sajūta...
patīk ātrums, dodies trasē un izbaudi. bet ne uz koplietošanas ceļiem. varbūt tas būs tikai viens gadījums 50 gados, kad ātruma pārsniegšana būs iemesls kādai nāvei. bet tai nāvei tas būs izšķirošais gadījums. un tāpēc nevajag te kaut kādu tiesiskumu mēģināt piešūt vienkārši pretīgai bezatbildībai un citu necienīšanai... - Atbildēt