- crash: step 2
- 2009.06.01, 09:20
- var teikt, pirmais gāziena solis nu ir garām: bija atelpas gads (jeb, kamēr visi pārējie gāziena procesi rit savu gaitu).
tagad atkal naftas cenas uzsāk ceļu augšup, tam sekos visas saistītās enerģijas cenas, un pēc tam jau viss viss viss pārējais celsies cenā atkal.
naftas, jeb enerģijas cenas skrien uz augšu, teikšu kā ir - iepriekšējā 2006, 2007 inflācijas spirāle būtībā bija tikai naftas un enerģijas cenu burbuļa atspulgs (kas īstenībā nav burbulis, bet gan peak oil - mēs atkal redzēsim 100$ par barelu, un ne tikai tāpēc ka ASV drukā dolārus like no tomorrow.) - 10 rakstair doma
- 1.6.09 12:44 #
-
Degvielas tirgotāju prognozes liecina, ka par spīti krītošajiem pārdošanas apjomiem degvielas cena visdrīzāk pieaugs.
nu es ekonomikā esmu zābaks, tāpēc redzu pamatā 2 iespējas:
- vecās atradnes prasa arvien lielākus ieguldījumus apkopei un ekspluatācijai, jaunās atradnes apgūt ir arvien sarežģītāk un dārgāk - tādēļ aug cena.
- pirkspēja sarūk, un lai kompensētu negūto peļņu, tiek celta vienības cena. Tā kā kautkādu minimālo degvielas daudzumu tirgus tomēr patērē, tad pamainot cenu, peļņa lai arī ir mazāka, tomēr nav tik maza kā gaidot peļņu no apjoma. - Atbildēt
- 1.6.09 13:10 #
-
Ja es būtu degvielas tirgotājs, tad šajos apstākļos lobētu likumu, kas paredz ikvienam, pat pensionāriem un pirmsskolas vecuma bērniem, likuma kārtībā likt iegādāties noteiktu degvielas daudzumu. Piemēram, ja nepērk vismaz nieka 100L gadā (2 uzpildes), tad nesaņem pensiju, pabalstus un medicīnisko palīdzību.
Un kā es tur prognozētu cenas, pie šāda scenārija būtu samērā vienalga, vai ne? - Atbildēt