- 2007.11.20, 10:29
- Sen jau dīzelis par benzīnu dārgāks? Ko tas vispār nozīmē?
- 34 rakstair doma
- 20.11.07 10:55 #
-
tb, sanāk, ka anomālija ir tieši tas, ka dīzelis agrāk bija lētāks.
ja skatās uz to kā pieprasījums/piedāvājums + elastīgs/neelastīgs pieprasījums, tad jau iznāk ka jebkuru cenu maksās, pirms neizrādīsies lētāk ar tvaika lokomotīvi vest. - Atbildēt
- 20.11.07 11:01 #
-
Apmēram tā varētu būt. Ja privātajam bieži vien ir izvēle braukt/nebraukt, tad komerctransportam vienkārši ir jābrauc.
- Atbildēt
- 20.11.07 11:01 #
-
hz kā tur agrāk tā cena bij izveidojusies, bet nu tip cik es saprotu dīzelis ir benzīan ražošanas blakusprodukts, attiecīgi tā iegūšana tieši proporcionāla benzīna iegūšanai, attiecīgi cena arī visu laiku bij zināmā proporcijā. Kāpēc bij divreiz lētāka, hz.
- Atbildēt
- 20.11.07 11:07 #
-
nu to jau es saprotu, bet kāpēc cena bij divreiz zemāka un pēkšņi vienā rāvienā tikpat liela kā benzīnam?
- Atbildēt
- 20.11.07 11:14 #
-
Pašizmaksa nosaka tikai zemāko iespējamo cenu par kuru varētu pārdot bez zaudējumiem. Augšējo cenu nosaka pieprasījums/piedāvājums. Apmēram tā ;-)
- Atbildēt
- 20.11.07 11:31 #
-
tad tip pēkšņi pieoprasījums pēc dīzēla dubultojās pirms tiem diviem (vai cik tur) gadiem? Jo piedāvājums un pašizmaksa jau pēc augstāk runātā īsti nevarēja mainīties.
- Atbildēt
- 20.11.07 11:35 #
-
nē, atčohnījās, ka degvielas bizness nebūs mūžīgs un ierubīja skaitītāju, lai maksimizētu iespējamo peļņu.
- Atbildēt
- 20.11.07 11:04 #
-
nu bet tieši tā, mēs jau dzīvojam tādā valstī, kurā stratēģiski nozīmīgos uzņēmumus (sakari, transports, energoapgāde) lielākā vai mazākā mērā nodod privāto investoru rokās (lasīt - atdod monopolstāvoklī esošus dzīvībai svarīgus orgānus), kuri pēc tam kāš naudu tādēļ, ka var kāst! nē, nu neko - kapitālisms taču, ibitīt matos.. da pat nevajag atdot visu privātbiznesam. piemēram, latvenergo! kā gan citādāk var būt - inflācija, teju, būs 15% gadā, peļņa pēdējos gados ir turējusies divciparu skaitlis miljonos, bet prasa vēl lielāku tarifa pieaugumu. skaisti!
- Atbildēt
- 20.11.07 11:34 #
-
Par procentiem un pastarpinātām īpašumtiesībām nestrīdoties:
latvenergo, lattelecom, rīgas siltums, lmt, latvijas dzelzceļš, etc. Ir runa par principu kā tādu. No vienas puses var teikt, ka privātajās rokās nonākot būtu jānodrošina efektivitāte utt., taču monopolstāvoklī efektivitāte visiem ir pie kājas, ir taču monopols! - Atbildēt
- 20.11.07 12:16 #
-
Vispār jau visus (vai vismaz daudzus, neesmu sīkāk pētījis) monopolus un tos, kam dominējoša ietekme tirgū, uzrauga Sabiedrisko pakalpojumu regulators, un visas cenu un tarifu izmaiņas ir jāsaskaņo ar to, neatkarīgi no īpašuma formas.
- Atbildēt
- 20.11.07 12:20 #
-
Kamēr tiek piekopta prakse, ka valsts uzņēmuma vadītājam maksā simtos tūkstošu latu apmērā mērāmu gada prēmiju neskatoties uz to, ka pats uzņēmums darbojies ar zaudējumiem, nav pamatu kādam no viņiem iespringt.
- Atbildēt
- 20.11.07 12:41 #
-
Ir manīti viedokļi, ka no darba viņi varētu tikt patriekti, tieši pretēji, gadījumā, ja uzņēmums darbotos rentabli.
- Atbildēt