vilibaldis domā -
View:Jaunākais.
View:Arhivētais.
View:Draugi.
View:Par sevi.

Time:10:05
Jau iepriekš atvainojos par stulbu jautājumu, bet vakar pie netālajiem staļļiem nācās dzirdēt mega skandālu.
Jautājums - vai tiešām āboli zirgiem ir nāvējoša inde?

Cilvēks neko ļaunu nodemādams, laikam piedāvāja ābolu maisu. Dabūja tādu shit stormu, ka par maz neliekas...
Es godīgi sakot, neiedomātos, ka šis ir kaut kas ļoti ļauns..., bet man ar zirgiem nekāda sakara, tikai stereotipi.
comments: ir doma Previous Entry Tell A Friend Add to Memories Next Entry


[info]kihelkonna
Link:(Link)
Time:10:14
reiz biju ekskursijā pie Papes zirgiem - tur liels aploks ar pussavvaļas zirgiem. gide stāstīja, ka tajā aplokā ir arī veca mājas vieta ar ābelēm, tie āboli tur dažreiz pēc nokrišanas sarūgstot un tad zirgi tos saēdoties un apreibstot.
(Reply to this) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:10:18
Par sarūgušiem skaidrs, bet tagad pēc vētras notriektie jau nav sarūguši.
Mani ļoti izbrīnija tas ārprātīgais niknums ar kādu staļļa saimniece atbildēja ābolu atdotgribētājam.
Šorīt, skatos, ka arī FB izpaudusies...
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]kihelkonna
Link:(Link)
Time:10:24
ieguglējot can horses eat apples uzzināju, ka zirgi mierīgi var ēst ābolus, taču tos vajag sagriezt gabalos, citādi viņi var aizrīties. visi saka, ka āboli ir zirgu iecienīts un normāls kārums, tikai jāuzmanās ar tiem gabaliem un nevajag pārāk daudz.

te par to, cik āboli zirgiem ir labi
https://equineinstitute.org/new-blog/can-horses-eat-apples-understanding-the-risks-and-precautions
bet rīt no maisa gan nevajag. pieņemsim, ka saimniece satraucās par ābolu formu, nevis saturu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]kihelkonna
Link:(Link)
Time:10:25
How many apples can I safely feed my horse?

It is best to feed no more than one or two small apples per day. Always cut them into smaller pieces to prevent choking.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:10:32
Nē, nu tas ka tā noteikti nav pamatbarība, tas skaidrs.
(Reply to this) (Parent)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:10:28
Paldies, man jau likās, ka kaut kas tur nav aļo
(Reply to this) (Parent)


[info]covid_19
Link:(Link)
Time:10:28
a ko tu darīsi ar tabūnu pļūtījošu zirgu ;)
(Reply to this) (Parent)


[info]covid_19
Link:(Link)
Time:10:27
daži cilvēki izvairās no piena, daži no šampanieša
iemesls triviāps, veders pūšas, arī no āboliem

zirgiem arī ;) bet cilvēks jau ir dumjš lops, pat ja garšo, neēdīs
(Reply to this) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:10:30
Nevajag rīt bez jēgas, tas jau ir pilnīgi cits stāsts

Bet kliegt pa pagastu, ka indē un galina viņas zirgus ar atkritumiem, nu nezinu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]covid_19
Link:(Link)
Time:10:31
moš šai galvā ka kritušie visi zaļi un neēdami vēl
(Reply to this) (Parent)


[info]mufs
Link:(Link)
Time:10:44
man ir FB daži zirdzinieki un es atminos, ka bija ieraksts par to, kāpēc nedrīkst tos ābolus vest
(Reply to this) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:11:47
Bet tad drošvien būtu labi, kaut kur izlikt visiem labi redzamus norādījumus, lai nerodas šādi pārpratumi.
Es, teiksim, neiedomātos, ka tas ir nāves grēks
(Reply to this) (Parent)


[info]dumshputns
Link:(Link)
Time:11:27
Nu, aizgāja ciet cilvēkam, gan jau, ka tas īstenībā nebija par āboliem.
(Reply to this) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:11:44
gan jau ka
(Reply to this) (Parent) (Thread)

[info]formica
Link:(Link)
Time:16:34
gan jau, ka par cianiidu un kolikaam...

"..it is important to keep apples away from pets and children."

https://www.smallspacegardeningbasics.com/are-apple-seeds-poisonous-to-horses/
(Reply to this) (Parent)


[info]inese_tk
Link:(Link)
Time:12:13
nekādā gadījumā nedrīkst kaut ko bez saskaņošanas barot zirgiem.
āboli nav nāvējoša inde BET - āboli satur daudz cukura. daudziem mūsdienu zirgiem ir problēmas ar insulīna rezistenci, ir zirgi, kuri īsti vasarā nevar ēst zāli, jo tā ir pārāk cukuraina (it īpaši sētās/kultivētās ganības) - viņi paliek neveselīgi resni, ar tauku "spilveniem" dažās ķermeņa daļās un viņiem var sākties laminīts jeb nagu karsonis, kas ir šausmīgs, šausmīgs un ļoti, ļoti sāpīgs un grūti menedžējams process. mana staļļa saimniecei ir daži tādi zirgi - viņi visu vasaru tiek baroti ar sienu un zāli dabū tikai stingri dozētos apjomos. zirgi vispār ir cēlušies no diezgan sausām stepēm un leknas ganības nemaz nav tas pats labākais.
tāpat āboli lielākos daudzumos rada gāzes un zirgam var sākties kolikas, kas arī ir šausmīgs process.
ja ābolus randomā izber ganos, tad nebūs tā, ka zirgi draudzīgi sadalīs tos - katram pa trim. visvairāk ābolus saēdīsies bara hierarhijas augšgalā esošie zirgi un, ja kāds no tiem ir arī ar cukura problēmām, tad iznākums var būt ļoti bēdīgs un zirga saimniekam izmaksāt ļoti dārgi.
manam zirgam nav cukura problēmu un es kādus 4 parastus ābolus viņam vienā reizē varu iedot bez bažām. bet es negribētu, ka kāds svešs viņam baro nezināmu daudzumu ar āboliem.
nekad, nekad, nekad nevajag bez saskaņošanas ar saimnieku nevienam dzīvniekam neko barot.
(Reply to this) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:14:18
tur nebija runa par barošanu, bet par "atvedīs un atdos maisu ābolu", cik sapratu.
kundzīte sāka kliegt, ka viņa nav atkritumu izgāztuve un ka neļaus saviem zirgiem indi dot... un tālāk jau bija ļoti rupji.

Bet jā, protams, ja tas būtu neprasot atļauju, tad pilnīgi noteikti nepieņemami.
Un cilvēks parastais jau visu šo nevar zināt, var taču civilizēti paskaidrot. Es protams nezinu backgroundus.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]inese_tk
Link:(Link)
Time:15:17
es, protams, neko nezinu par konkrēto gadījumu, bet no pieredzes varu teikt, ka iespējams cilvēks zaudēja savaldību, jo tā ir bezgalīga cīņa ar vējdzirnavām. ir neticami daudz cilvēku, kuri vēlas tā vai citādi kaut ko iebarot citu cilvēku dzīvniekiem. jauki, ka šie bija jautājuši, bet ļoti daudzi nejautā. un bieži vien cilvēkiem arī liekas, ka var dzīvniekiem izbarot kaut kādus tiešām sapuvušus sūdus, tāpēc arī bieži vien negribas neko pieņemt - paņem, sāc skatīties un pēc tam pats nezini kur gāzt ārā.
un ir cilvēki, kuriem nepietiek ar vienu, diviem, trim - "liels paldies, bet, tiešām nevajag". viņi turpina bāzties virsū vai gāž ganos utt.
neaizstāvu rupjību, bet savā ziņā empatizēju, jo zinu šīs problēmas apjomus un iespējamās sekas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:15:32
Es, protams, arī nezinu fonu.
Bet jautājums radās, paldies, ka paskaidroji. Man tiešām neienāktu prātā, ka ar cukuriem ir tik traki :-)
(Reply to this) (Parent)


[info]inese_tk
Link:(Link)
Time:15:32
p.s. tieši FB izleca 2 dienas atpakaļ postēta ziņa no kāda Mārupes staļļa

"Kā cilvēkiem stāstīt/ lūgt, lai NEBARO SVEŠUS DZĪVNIEKUS?????? Kāds labvēlis ponijaplokā izbēris ābolus, pie staļļa savesti maisi. Zirgi nedrīkst ēst ābolus!!! Jūs izdarīsiet nevis labu darbu, bet nogalināsiet! LŪDZU NEBAROJIET ZIRGUS !!!!"
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:15:34
Nu jā, iespējams tur fonā bija kāds garāks stāsts par ko man nav ne jausmas.
(Reply to this) (Parent)


[info]au
Link:(Link)
Time:17:06
man liekas, ka nāves grēks ir vest kaut ko, par ko iepriekš nav sarunāts, ka vajag :) protams, tas nedod tiesības uz rupjību, bet cilvēkiem arī nav tiesību vest bez sarunāšanas.
(Reply to this) (Thread)


[info]shelly
Link:(Link)
Time:20:53
Vest ir tiesības, bet jābūt gatavam visu uzreiz vest atpakaļ.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]au
Link:(Link)
Time:21:04
jā, neapvainojoties :)
(Reply to this) (Parent)

vilibaldis domā -
View:Jaunākais.
View:Arhivētais.
View:Draugi.
View:Par sevi.