sajūtu cilvēks - pfu, es ar nolaidu tvaiku. [entries|archive|friends|userinfo]
sajūtu cilvēks

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

pfu, es ar nolaidu tvaiku. [Oct. 22nd, 2015|11:28 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|]

Es to rakstu par dārziņiem izlasīju tikia līdz pusei vai trešdaļai, man vairāk nervu nepietika tam stulbumam.
BET tie galvenie punkti, kas mani izbesīja un kuros man ir cits viedoklis:
1. Ne visiem bērniem riebjas dārziņš, ne visi raud, kad uz turieni jāiet. (Olis kaifo par dārziņu jau no pusotra gada vecuma, viņam to vajadzēja - tikt sabiedrībā. Es varēju atļauties un varu joprojām turēt viņu mājās. Bet viņš besās ar mani, viņam vajag "tusiņu"
2. Bērni slimo no vīrusiem no kontata ar citiem bērniem, nevis no tā, ka viņam riebjas dārziņš. (atkal - Olis slimo kopš sāka iet dārziņā, bet... paskaidrojusm pirmajā punktā.
3. "Ejot uz dārziņu bērnam ir sajūta, ka atvadās no mammas uz visiem laikiem" - pēc šitā man jāiet griezt vēnas, jo Olis katru rītu ļoti priecīgs iet no mājas uz dārziņu. Te man jāizdara secinājusm, ka viņš laikam paļaujas uz to, ka mani vairs nekad nesatiks. (te tā vēnu griešana).
4. "Dārziņā ir rutīna un rutīna ir ļaunums" - bā... mums seminārā māca tieši pretējo, lai bērns attīstītos normāli un drošā vidē viņam ir vajadzīga rutīna - zināma dienas struktūra. (te gan es ļoti grēkoju un mājās viņam rutīnas nav, bet šo apzinos un viņš ir elastīgs, jeb arī esmu viņu pieradinājusi būt elastīgam). Bet nu vopšem - ir cits viedoklis, nav ko maut, ka rutīna ir ļaunums.
5. "Audzinātājas ir svešas tantes, kuras nemīl jūsu bērnu" - svešas viņas ir tikai pirmajā dienā. Par mīlestību - nu.. es atceros sevi dārziņā no 4 gadu vecuma - nu nevajadzēja man no audzinātājām mātes mīlestību, pilnīgi pietika, ka viņas bija foršas. (Es gan neloloju ilūzijas, ka valsts dārziņā tas ir bieži sastopams, bet nu - ir tak priv dārziņi. (Es zinu, ka tie maksā, bet tāpēc nav jāmet visi dārziņi vienā maisā. izvēle starp sliktāku un labu ir.
6. "Ja bērns ir veģetārietis, tad dārziņā viņu baros tikai ar kartupeļiem un burkāniem" - atkal - nu nav tā. Olim grupiņā ir gan celiakijas "skartie" (nezinu kā te rakstīt-slimnieki vai kā), gan ar piena produktu nepanesībām. Katram tiek sava paika (turklāt eko paika) un tā nav vienveidīga. (ēdienkarte katrai nedēļai redzama uz sienas, vecāki visu var izkontrolēt).
7. "Bērnam ir jārāda sociālā dzīve" - protams!, bet varētu domāt, ka palaižot bērnu dārziņā viņš to neredz! Bļin, vazāt viņu katru dienu pa bankām un bodēm ir labāk kā dārziņā palaist mācīties! No 4 gadu vecuma Olivera grupiņa ik pa laikam taisa ekskursijas-1x nedēļā brauc ar tramvaju uz mežu staigāties un ik pa laikam dosies arī kur citur, laikam dabas muzejs plānā. Un vakaros, brīvdienās un vasaras brīvlaikā vai tad nav gana laika parādīt to sociālo dzīvi?

Es saprotu, ka ir bērni izņēmumi-kuriem nepatīk dārziņš, bet mani besī, ka viena kaza visus bērnus pataisa vienādus un visus dārziņus tāpat. Turklāt, cik saprotu viņas bērni dārziņā nav gājuši, toties VIEDOKLIS par dārziņiem viņai ir. Turklāt ļoti garš :D

* pēdiņās būtu jābūt viņas citātiem, bet negribu viņus meklēt, atkārtoju tikai domu.

ja kāds līdīs kašķēties, atrausies.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]sole
Date:October 22nd, 2015 - 12:04 pm
(Link)
Āmen
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:October 22nd, 2015 - 12:36 pm
(Link)
tu to par to vēdisko blogu?
[User Picture]
From:[info]vacatio
Date:October 22nd, 2015 - 12:53 pm
(Link)
jā.
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:October 22nd, 2015 - 12:56 pm
(Link)
Ļoti precīzi. Un bērnu slimošana tiešām nav atkarīga no dārziņa. Vistrakāk Lauva slimoja tai rudenī, kad viņam bija 1 gads ar kapeikām, un mēs abi dzīvojām pa māju, bez darbiem un dārziņiem. Tai rudenī viņš bija vesels 3 dienas!
From:[info]perfekta
Date:October 22nd, 2015 - 01:32 pm
(Link)
pilnīgi piekrītu. Manai meitai arī patīk dārziņš! Un ņemot vēra, ka nav māsiņu vai brālīšu - tur ir vienīgais normālais kontakts ar vienaudžiem, izveidojas pirmie draugi. ēdināšana ļoti laba, audzinātājas lieliskas un iemāca tādads lietas, ko es pat neiedomātos. Kaut vai fakts, ka jau 3jos gados mana meita prata lasīt un rakstīt.
Par veģetārismu vispar.. ko nozīmē - bērns veģetārieties. 4gadnieks... tiešām? .. nu, nu.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:October 22nd, 2015 - 03:27 pm
(Link)
Vēdiskais bērns tak. Tiem gaļu nedrīkst.

Manējā gan būtu dziļi nelaimīga, ja pēkšņi nedotu vairs līķus ēst. Konfektes nedod, gaļu, gaļu ar vēl mazliet gaļas un sieru.
From:[info]perfekta
Date:October 23rd, 2015 - 09:50 am
(Link)
Nu tas man sķiet netaisni pret bērna veselību - gaļu nedrīkt dēļ vecāku pārliecības..
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:October 22nd, 2015 - 01:50 pm
(Link)
tevi tas sacep, jo Olis slimo, ja? Jo mani tas neuzcep nemaz, es tikai pasmaidu par vinu, bet savadak mums biezhi sakrit emocijas, tapec ta jautaju.

nekaskeejos, negribu atrauties, pai :)
[User Picture]
From:[info]vacatio
Date:October 22nd, 2015 - 03:01 pm
(Link)
nē, tiešām ne tāpēc. Viss tas kategoriskums kopā sacepa.
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:October 22nd, 2015 - 04:51 pm
(Link)
Ā, es rakstu nelasīju, tikai tavu aprakstu.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:October 22nd, 2015 - 03:35 pm
(Link)
Varbūt neesi vidē, kur regulāri kāds stāsta, cik slikta māte esi, ja bērnu pirms 3 (vai 4, 5, 7) gadu vecuma uz kādu dienas daļu uzticēji kādam ārpus ģimenes.
[User Picture]
From:[info]hmmm
Date:October 23rd, 2015 - 06:11 am
(Link)
tādi cilvēki eksistē? :)

vai tāpēc tik daudzi vecāki ņem līdzi bērnus uz visādām publiskām vietām, kur viņi paši justos daudz komfortablāk bez atvasēm? jo viņus gruzī no visām pusēm?

man bērnu pagaidām nav. līdz ar to joprojām nevaru saprast ne tos, kas pārvadā brēcosūs zīdaiņus lidmašīnās, kas ņem līdzi pavisam mazus bērnus uz publiskiem pasākumiem, kur svarīgs klusuma aspekts, kā arī tos, kas uzskata, ka bērnu esamība dod kaut kādas priekšrocības vai atlaides. būtu atstājuši pieskatīt auklei/vecākiem/dajebkam un justos labi. a bet nē, visiem noskaņojumu maitā, vispirms jau paši sev.
[User Picture]
From:[info]vacatio
Date:October 23rd, 2015 - 09:09 am
(Link)
Nu, mēs arī bērnu gandrīz visur ņēmām līdzi, tāpēc, ka forši, ne tāpēc, ka nav kur atstāt.
Izņēmums vietas, kuras bērniem nav paredzētas un arī uz kino vēl neesmu ņēmusi, jo bail, ka citiem traucēs.
Bet citādi - bērns tas ir forši.
[User Picture]
From:[info]savanna
Date:October 22nd, 2015 - 02:07 pm
(Link)
Es netiku laista dārziņā. Man žēl, ka tā.
Protams, man bija forša ome, kura mācīja lasīt, šūt, adīt... Bet ak, cik grūti man bija sākt iet skolā un komunicēt ar vienaudžiem, jo biju mājas bērns!
Šim tiku pāri vien pamatskolas otrajā pusē. Iemācījos biedroties un izcīnīt savu vietu pasaulē.

Bet, iespējams, tam nav sakara ar dārziņa neesamību dzīvē, bet ar raksturu kā tādu... kas tad to tagad lai saprot :)
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:October 22nd, 2015 - 02:08 pm
(Link)
biju majas berns un nekadu problemu iedzivoties skolaa.
From:[info]perfekta
Date:October 22nd, 2015 - 03:03 pm
(Link)
hop hop :) as arī biju māju bērns.
Bet man plusiņs - vecmāmiņa strādāja par majiņas uzraudzi, kur visu laiku bērni uz nometnem brauca. Tā ka dzīvojos pa turieni ar vecākiem bērniem :)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:October 22nd, 2015 - 03:34 pm
(Link)
Jā, man arī šitie kategoriskie mazliet besī.
Kolektīva bērnaudzināšana neesot dabiska? Wut? Ja mammas sametas barā un uz maiņām pieskata visus bērnus, tas tak ir dabiski, ne? Tik, ka, redz, bērnu pieskatīšanai tomēr gribam biš zināšanas palīdzības sniegšanā un pedagoģijā, tad nu deleģējam to tām, kas ar to vairāk nodarbojas.

Jā, mana iet 'dārziņā' no gada vecuma - un tajā brīdī to pieņēma lieliski. Jo, nu, mainīt dienišķās pastaigas pa mežu pret braukāšanu sabtranspā, lai beibe tiktu pie dienišķās 'sasmaidināju svešiniekus' devas ar nelikās pareizi.

Statistiski, kad nu palaidīs bērnu 'sistēmiskajās' iestādēs, tad ar lielu iespējamību arī to pusduci mazo bērnu vīrusu izslimos. Tikai varbūt smagākā formā. Protams, dārziņi ar 30 mazuļiem uz vienu pieaugušo nav īsti forši - bet tas jau nepadara dārziņus par sliktiem kā sugu, problēma ir tikai zemas prasības pašvaldības dārziņiem.
[User Picture]
From:[info]smille
Date:October 22nd, 2015 - 10:55 pm
(Link)
Es zinu, ka visu diskusiju esmu nokavējusi, bet mani reāli intersesē, kā vecāki var izkontrolēt, ko bērns ēdis?
Manējās iet valsts dārziņā, ir pie sienas tās dienas ēdienkarte, bet tāda lakoniska un mēdz neatbilst realitātei. Bet to es uzzinu tikai tad, ja aizeju pakaļ bērnam tajā brīdī, kad viņi ēd un dzirdu, ka piem auklīte prasa, vai griķīšus vairāk neēdīs, bet ēdienkartē rakstīts "kartupeļi".

Man tas aktuāli, jo vecākajai ir piena nepanesamība, uz dārziņu ir aiznesta zīme, bet viņas stāstītais īsti neatbilst tam, ko viņai vajadzētu ēst. Bet nevaru izdomāt, kā bez kašķa noskaidrot, kas tiek dots tieši viņai un kāpēc.
[User Picture]
From:[info]vacatio
Date:October 23rd, 2015 - 09:11 am
(Link)
Nu, valsts dārziņā droši vien ir jāsamierinās ar situāciju. Kas maksā, tas pasūta mūziku (attiecīgi-valsts), kaut gan valsst dārziņos vecāki gadījumā paši nemaksā par pusdienām? - tad jau gan vajadzētu būt tiesībām zināt ko par tavu naudu tavam bērnam baro.
[User Picture]
From:[info]thepalua
Date:October 23rd, 2015 - 09:47 am
(Link)
Es arī intereses pēc izlasīju to rakstu un man, kā bērnam, kurš nevienu dienu nav pavadījis bērnu dārzā, tas raksts uzdzina mazliet paranoju mana bērna sakarā... Jau laicīgi lika sajusties vainīgai par to, ka pēc laiciņa taču man būs jāiet atpakaļ darbā un ko TAD? Bet vispār pārāk daudz galējību. Es no sirds ticu, ka dārziņi nav tāda inde, kā tur aprakstīts un atsakos justies vainīga par to, ka grasos kādreiz atsākt strādāt un laist bērnu socializēties. Idejisksi raksts nav nepareizs, bet daaaaudz par "peace, love and harmony" manai gaumei.