- 7.8.06 14:50
- Kad mans Opītis bija mazs puika, tika būvēta tā māja, kurā mēs tagad dzīvojam. Viņš bieži man stāstījis savas atmiņas par to, kā, rokot būvbedri, nākuši ārā cilvēku kauli - šai vietā, ārpus viduslaiku pilsētas mūriem, it kā esot atradušies mēra kapi.
Šodien mans Puika visu rītu tup uz palodzes un skatās, kā kauli nāk ārā no būvbedres blakus gruntsgabalā. Tur rosās arheologi, kuriem viss jāizpēta, pirms sāksies celtniecība. Eskavators pasmeļ zemes kausu, izber, un katras čupiņas virspusē balo pa kādam stilbakaulam vai galvaskausam. Viens puisis laukuma stūrī kaulus šķiro. Atrod arī šo to citu - kaut kādas pudeles, piemēram, un sīkākus priekšemtus, kuru raksturu no attāluma grūti noteikt. Tos liek malā atsevišķā kaudzītē.
Nē, vispār jau nekas īpašs, vienkārši interesanti un jocīgi iedomāties, ka viņiem - Opītim un Puikam - tagad būs ļoti līdzīgas bērnības atmiņas. Varbūt arī Puika tās stāstīs saviem bērniem un mazbērniem. Jo puikas taču visos laikos ir tik ļoti vienādi, vismaz dažās interesēs un izpausmēs. - 13 rakstapiebildīšu
- 7.8.06 15:02
-
eu, tur taču var būt zeltlietas un tamlīdzīgi dokumenti!
- piebilst
- 7.8.06 15:03
-
vovo!
- piebilst
- 7.8.06 15:02
-
vai es gribētu tādas vietas tuvumā būt kad kaut kas tāds notiek o.O
- piebilst
- 7.8.06 15:08
-
rt
es kā hipohondriķis vispirms baidītos no mēra! :)
bet - kur tas īsti notiek? es no biroja loga neredzu.. - piebilst
- 7.8.06 15:11
-
kā - nu tai stāvvietā pie Sama, kas tagad nožogota. no mūsu dzīvokļa ideāli pārskatāms.
bet mēris gan laikam nespīd.
jā, par Opīša atmiņām - aizmirsu vēl viņa stāstu par to, kā nospēris tai būvbedrē vienu galvaskausu un slepus no kalpones un virējas uzlicis vārīties lielajā zupas katlā - lai dabūtu baltu. bet dabūjis tikai pērienu.
būs man ar jāpārbauda, kas katlos:) - piebilst
- 7.8.06 15:13
-
whistling melodies
tb, pielicis pie zupas un pusdienotāji to atklājuši, tik kad katls jau bijis gandrīz tukšs? :DDD
- piebilst
- 7.8.06 15:33
-
rt
man logi uz iekšpagalmu, tā kā kaulus redzēt nespīd.
bet vispār esmu dzirdējis, ka kapu tuvumā no vietējiem župaiņiem varot nevārītu galvaskausu nopirkt pa cēneri, vārītu - pa 20. tas laikam tiem, kas medicīnu grib studēt "padziļināti". - piebilst
- 7.8.06 15:12
-
Arheologi - un liek kaudzītē kaulus, ko izrok ekskavators? Kopš kura laika arheoloģiskie izrakumi notiek pēc tādas metodikas? Tas taču ir pilnīgi bezjēdzīgi.
- piebilst
- 7.8.06 15:16
-
nu, tādi laiki. visi steidzas:) a varbūt tie nav arheologi nemaz ar. varbūt celtnieki kaut ko kasās, tip. "arheologu uzraudzībā".
a moš pasūdzēties kaut kur?:)
man neaz nepatīk, ka tāds troksnis zem logiem. labāk ar pindzelīti lai strādā, ne eskavatoru. - piebilst
- 7.8.06 15:25
-
VKPAI var mēģināt aizrakstīt, viņi droši vien izsniedz būvniecības tehniskos noteikumus un izsniedz arheoloģiskās izpētes atļaujas. Moš tiešām strādnieki kaut ko mēģina sasteigt - jo arheoloģiskajai izpētei jēga ir tikai tad, ja izrakumi tiek veikti pa slāņiem. Savulaik pirmie baltvācieši, kas veica izrakumus bagātīgajā Aizkraukles kapulaukā, sazīmēja pilnīgi sviestainas seno apģērbu rekonstrukcijas, galvenokārt tāpēc, ka rakšanu veica zemnieki un pienesa izrakto klāt, nevis tika atsegts katrs kaps kā kompleksa vienība, neizkustinot atradumus no vietas.
- piebilst
- 7.8.06 15:37
-
Aha. Tādiem kaulu krājumiem nekādas lielās vēsturiskās vērtības nav. Vērtība ir kontekstā, sasaistē ar to, kas ir blakus. Ja rok ar eskavatoru, tad precizitāte ir 500 gadu. (nu te es drusku spekulēju, varbūt vairāk)
- piebilst
- 7.8.06 16:07
-
Jā, man arī dīvains šķiet šāds arheoloģijas paņēmiens - vispirms skeletam pa vidu iebrauc ar ekskavatora kausu, tad sāk šķirot. Izklausās pēc derīgo izrakteņu iegūšanas drīzāk
- piebilst
- 7.8.06 16:56
-
vo vo!
un arheoloģijas zināšanas tie celtnieki smēlušies no skorpionķēniņa vai indiāņa džonsa - piebilst