shrdlu - Let’s be real [entries|archive|friends|userinfo]
shrdlu

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Let’s be real [Apr. 8th, 2021|02:00 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Būsim reāli, mūsdienu vēlīno liberālismu ar visām tā dīvainajām deformācijām diez vai noliks pie vietas atgriešanās pie kristīgā konservatīvisma. Katoļu baznīcas dominanci neapdraudēja ne antīkie filozofi, ne citas reliģijas, ne pagāni, bet gan katolis Mārtins Luters ar savu kristietības būtību pārdefinējošo reformāciju. Ceļš ved tikai uz priekšu, nekāda atgriešanās nav iespējama.
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:April 8th, 2021 - 02:17 pm
(Link)
Protams, ka atgriešanās nav iespējama. Tieši tāpēc ir tik svarīgi uztvert nākotnes virzības jautājumus ar neko mazāku par vislielāko nopietnību un pārdomātību, kas šobrīd, pēc manām domām, ļoti pietrūkst visās iesaistītajās pusēs.
[User Picture]
From:[info]shrdlu
Date:April 8th, 2021 - 04:01 pm
(Link)
Jā, nu šajā ziņā mums pretstatā citām kultūrām ir ne tikai pagātnes mīti, bet arī mīti par nākotni - tā pati zinātniskā fantastika, futuroloģija utt., no kā var smelties idejas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 02:28 pm
(Link)
Kristīgais konservatīvisms cieš precīzi no tā paša, no kā dīvainās liberālisma deformācijas - no evidences neņemšanas vērā => no nezinātniska sviesta => mainīt vienu pret otru ir tas pats kas mainīt savalkātas zeķes nevis pret tīrām bet vienu pret otru
[User Picture]
From:[info]shrdlu
Date:April 8th, 2021 - 04:10 pm
(Link)
Aha, fair point. Bet vai nav tā, ka pašas tās ideoloģijas jau nosaka, ko var un ko nevar uzskatīt par evidenci?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 05:52 pm
(Link)
Tikko kaut kas kas nav zinātne sāk noteikt kas ir un kas nav evidence, tā mēs esam dirsā.

Sk.

1) Baznīcu izpildīšanos
2) Kibernētikas un ģenētikas stāvokli PSRS (pakāsa elektronikas un informācijas tehnoloģiju sacensībā un biotehnoloģijā)
3) ``āriešu fiziku`` 3. reihā - palika bez kodolieročiem toties meklēja kosmisko ledus velvi un tulkoja rūnas.
[User Picture]
From:[info]shrdlu
Date:April 8th, 2021 - 06:42 pm
(Link)
Kādi tad ir tie liberālisma galvenie grēki attiecībā uz evidenci?

Bet nu labi, pat ņemot vērā evidenci, katrs jau nonāk pie citiem secinājumiem. Piemēram, fakts, ka homoseksuālie ir 5% - vieni to sauks par atbalstāmu minoritāti, bet citi par izskaužamu novirzi no normas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 06:47 pm
(Link)
/liberālisma galvenie grēki attiecībā uz evidenci?/

Dažiem novirzieniem ir tendence aiz ideoloģiskiem apsvērumiem neņemt vērā cilvēku bioloģijas datus, tas viens. Tad ekoloģiskā novirziena aktīvisti bieži brauc grāvī, nu piemēram protestējot pret atomenerģiju, pret dzīnieku izmantošanu zinātnē, aviosatiksmi un citām vajadzīgām lietām. Šie ir tādi atsevišķi piemēri.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 06:50 pm
(Link)
Nu un tad vēl izteikta tendence uz vienlīdzības uzspiešanu. Tur ir pārpratums, vajag vienlīdzību iespējās, nu tipa laik katrs dabū izglītību, bet ne aktuālo vienlīdzību, kur neizglītotā balss ir vienā svarā ar izglītotā balsi.
From:[info]krishjaanis2
Date:April 8th, 2021 - 03:58 pm
(Link)
Būsim reāli - Luters nevis kaut ko "pārdefinēja", bet aicināja atgriezties pie avotiem.
[User Picture]
From:[info]shrdlu
Date:April 8th, 2021 - 04:09 pm
(Link)
Gan jau var arī tā to nosaukt. Bet tas pats liberālisms jau arī nav pirmo dienu uz pasaules, kā ideoloģija tas jau ir ielaidis diezgan dziļas saknes ne tikai akadēmiskajā vidē, bet arī plašās tautas masās, līdz ar to paverot iespēju arī paša liberālisma ietvaros būt tradicionāli konservatīvam (Dž. Petersons varētu būt piemērs). Tā ka vajag tikai kādu, kas visiem parāda, kāds tad ir tas "īstais" liberālisms, smelts no pašiem pirmavotiem.
From:[info]krishjaanis2
Date:April 8th, 2021 - 04:13 pm
(Link)
Īstais liberālisms ir vainīgs pie tā, kur esam nonākuši. Par to šobrīd gana daudz eseju un grāmatu sarakstīts. Nevajag romantizēt liberālismu.
[User Picture]
From:[info]shrdlu
Date:April 8th, 2021 - 04:41 pm
(Link)
Varbūt vari vienā/divos teikumos nosaukt tā īstā liberālisma esenci? Jo var jau būt, ka tiešām, auglis sapuvis jau pašā serdē, tad grūti tur kaut ko pārdefinēt, ja vien šo puvumu nepārdefinē par kaut ko labu un vēlamu.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 05:53 pm
(Link)
Pievienojos jautājumam. Kas tad ir tas īstais liberālisms un kādas ir sliktās sekas?
From:[info]krishjaanis2
Date:April 8th, 2021 - 05:58 pm
(Link)
Šis ir labs ievads problēmā https://en.wikipedia.org/wiki/Why_Liberalism_Failed

Īstā liberālisma esence ir uzsvars uz indivīda brīvību kā pašvērtību. Tā ir problēma.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 06:18 pm
(Link)
Indivīda brīvība ir nepieciešama vērtība, citādi mēs nonākam totalitārismā.
[User Picture]
From:[info]shrdlu
Date:April 8th, 2021 - 06:31 pm
(Link)
Uz šo droši vien kāds teiks, ka aizejot par tālu varam nonākt arī indivīda brīvības totalitārismā.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 06:44 pm
(Link)
Nu drīzāk var nonākt bardakā kur indivīdi nesadarbojas un nedara kopīgas lietas, ir jābūt mehānismiem kuri ļauj indivīdiem sadarboties.
[User Picture]
From:[info]shrdlu
Date:April 8th, 2021 - 06:32 pm
(Link)
Paldies. Šī grāmatiņa jau vairākas reizes kaut kur norēgojusies, tad jau laikam būs jāizlasa.

Bet nu lūk, "invidīds", "brīvība", "pašvērtība" - te jau ir diezgan daudz, ko definēt un pārdefinēt.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:April 8th, 2021 - 10:01 pm
(Link)
Piekrītu. Būs pilnīgs resets un atdzimšana, jo progress nav iespējams.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 8th, 2021 - 10:56 pm
(Link)
Ja progress nav iespējams tad vajadzētu būt pilnam ar visādām atliekām vismaz uz mēness. No iepriekšējām civilizācijām. Uz marsa arī.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:April 19th, 2021 - 11:33 pm
(Link)
Nav nekādu civilizāciju ārpus Zemes.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 19th, 2021 - 11:45 pm
(Link)
toties ir gigalaumiņa jā :D