From: | divi_g |
Date: | December 31st, 2006 - 01:52 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Diez vai šis ir tas gadījums, kad nāvessods ir izpildīts nevainīgam cilvēkam. Un šī loģika - kaut kas nav pieņemams iespējamo kļūdu dēļ - ir diezgan jancīga, pēc tās ar skaļiem brēcieniem tā domāt ir kropli var aizliegt virkni lietu, datorus, medikamentus un automašīnas ieskaitot.
| From: | artis |
Date: | December 31st, 2006 - 03:25 pm |
---|
| | | (Link) |
|
tas vai šis ir tas gadījums ir nebūtiski. šobrīd mēs runājam par nāvessodiem, nevis saddamu. loģika ir vienkārša, brīnos, ka tu nesaproti - skat.
exceptio probat regulam in casibus non exceptis. kā tevis minētās lietas nogalina
iespējams nevainīgu cilvēku? piemērojot
lietas cilvēka dzīvībai tu pieļauj induktīvu loģisko kļūdu. mans arguments tuvāk standartformai: cilvēka dzīvībai ir vērtība. daži cilvēki izdara noziegumus. dažus cilvēkus soda. dažus cilvēkus soda nepatiesi. nāvessods var būt sods, kas piespriests nepatiesi. tātad, pastāv iespēja, ka tu nogalini nevainīgu cilvēku.
From: | divi_g |
Date: | December 31st, 2006 - 03:35 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Oki. Vispirms neliela piezīme Tavai "standartformai" - lēmumus par sodiem, tsk nāvessodiem, pieņem cilvēki, līdz ar to: cilvēka dzīvībai ir vērtība. daži cilvēki izdara noziegumus. cilvēki soda dažus cilvēkus. cilvēki dažus cilvēkus soda nepatiesi. nāvessods var būt sods, ko cilvēki piesprieduši nepareizi (btw, nepareizi, nevis nepatiesi). tātad, pastāv iespēja, ka cilvēku lēmums par sodu rezultātā tiek nogalināts nevainīgs cilvēks.
Un, sekojoši, cilvēki vada automašīnas. Automašīnas mēdz notriekt citus cilvēkus. Tātad, pastāv iespēja, ka darbības, kas veiktas ar automašīnu, nogalina nevainīgus cilvēkus. Ierosinu automašīnas aizliegt. Utt.
| From: | artis |
Date: | December 31st, 2006 - 03:30 pm |
---|
| | | (Link) |
|
jā, automašīna var nogalināt cilvēku. tu neredzi būtisku atšķirību starp nogalināšanu ar nodomu (i.e., nāvessodu) un negadījumu?
From: | divi_g |
Date: | December 31st, 2006 - 03:36 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tev neliekas, ka tam, kurš ir nogalināts, ir vienalga? Kā tīša vai netīša darbība maina nogalināšanas faktu, m?
| From: | artis |
Date: | December 31st, 2006 - 03:50 pm |
---|
| | | (Link) |
|
tu neatbildēji uz jautājumu, tā vietā ekstrapolēji nāvi kā faktu. domāju - neturpināsim. atkārtot par un pret standartargumentus debatē par nāvessodu nav nepieciešams. tev nogalināt cilvēku ir pieņemami, man nav.
From: | divi_g |
Date: | December 31st, 2006 - 03:54 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Domāju, ka labāk būtu neturpināt, kaut gan uzskatu, ka ar savu pēdējo teikumu Tu provocē. Piemēram, nedomāju, ka Tevis nosauktais princips ir tāds, pie kura Tu pats varētu pieturēties visās situācijās :) Smuki deklarēt Esmu pret vardarbību, Esmu pret nogalināšanu ir ļoti viegli :)