14 March 2014 @ 02:06 pm
hmm  
The Celtic peoples, for example, insisted that only the poets could be teachers. Why? I think it is because knowledge that is not passed through the heart is dangerous: it may lack wisdom; it may be a power trip; it may squelch life out of the learners. What if our educational systems were to insist that teachers be poets and storytellers and artists? What transformations would follow?

//Richard Gerver, 2013, Change: Learn to Love It, Learn to Lead It
Tags:
 
 
( Post a new comment )
Nyamo[info]nyamo on March 14th, 2014 - 02:29 pm
O_O mindblown
(Reply) (Link)
[info]nulle on March 14th, 2014 - 03:04 pm
applause!
(Reply) (Link)
[info]imago_dei on March 14th, 2014 - 07:43 pm
ideja amazing, dzejā un mākslas darbos bieži vien ir apslēpts vairāk, nekā var izteikt ikdienas valodā un formulās, bet..lai būtu par labu skolotāju, ir jābūt attiecīgam aicinājumam un mākslinieki/dzejnieki vismaz man vairāk saistās ar bohēmisko/emocionālo tipu un rīkojas, kad ir iedvesmoti. nezinu vai viņi gribētu stabilu grafiku un atbildības nastu par jauno paaudzi un būtu gatavi savu dzīvi ziedot tam, lai izskaidrotu un iedvestu savas idejas.
(Reply) (Link)