Nu pag, "evidence based pedagoģija" neizklausās gluži tas pats, kas izmantot neirologu fMRI skanus bērnu apmācībā. Lai pedagogi paši arī vāc evidenci, kādas metodes strādā. Zinātne un specifiski dabaszinātne ir kaut kas cits.
Izmantojot bieži vien problemātiskus un neatkārtojamus zinātniskos pētījumus kā pedagoģiskas vadlīnijas man nepatīk arī no citiem aspektiem, ne tikai tāpēc, ka tas "nestrādā" salīdzinot ar viedas pedagogas personības devumu. Tas jau atver vēl citu can of worms - zinātniski pamatotas apšaubāmas ētiskas prakses. Piemēram, ir neskaitāmi pētījumi par sieviešu smadzeņu atšķirībām. Nu un ko ta, vajadzētu nozīmēt priekš pedagodijas? Kā sievietes būtu jātur atsevišķās skolās? Tā jau visi nonāktu līdz gnidrologa līmenim. Zinātne nevar izsecināt "ought" no "is", grozi kā gribi.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: