Igauņi, protams, malači, tikai precizēsim. Igauņiem paveicās ar to, ka viņiem ir tieši tāda kompānija, kas uz šo (efektīvu distribūciju) ir jau specializējusies -- pie tam šī kompānija ir nevis kaut kāds maziņais kaut kas, bet: Sixfold’s clientele includes big players like Nestlé, Beiersdorf, Tesco, Coca-Cola, and Saint-Gobain. The company’s founders built and launched Skype, Bolt, and consulted Fortune 500 companies at McKinsey.
Tas, ka tur ir arī voluntieri, ir pavisam kas cits, nevis ka kaut kāda saujiņa ar matainiem ūberģēnijiem no nulles pēkšņi izdomāja superrisinājumu.
Otrkārt, esmu strādājis ar igauņiem. Viņi ir ļoti šarmanti cilvēki, bet kas viņiem točno -- vismaz IT sfērā -- piemīt -- ir savas astes ļoti laba celšana. To kārtīgi ieviesa Ilvess (lai gan arī tas bija pirms tam), un tagad tas viņiem ir sasodīti labi atstrādāts.
Citiem vārdiem sakot, ja gadās kaut ko dzirdēt par igauņu sasniegumiem IT sfērā, reality check ir pirmā doma. Tas neizslēdz to, ka Igaunijā mēdz radīt ļoti labus produktus un risinājumus, bet gana bieži gadās, ka viņi par to, kas viņiem ir, stāsta, jaucot vēlamības izteiksmi ar esamības.
Savā ziņā viņi to apzinās un propogandē kā tādu amerikāņu stilu -- ja mēs tagad runāsim par visu to, ko gribam sasniegt, tā, it kā mums jau tas būtu -- tad tas ātrāk pienāks.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: