nu par šo tēmu ir daudz rakstīts un diskutēts. es dzīvoju pilsētā anglijā, kur netipiski daudzi brauc ar riteni un mēs esam iemācījušies sadzīvot -- tikai pa retam nākas šad tad norauties, man kā riteņbraucējam - un kad gadās, tad diezgan bieži uz ārzemju numuriem, kas pie sistēmas nav pieraduši. bet kad diskusija anglijā notiek plašākā mērogā, tad arī tiek apkatīts, kāpēc tad ir tāds road range pret riteņbraucējiem, ko arī centīšos aprakstīt šeit.
nu kaut vai tavs gadījums ar to mammu uz riteņa uz vienvirziena ielas -- mamma uz riteņa nav mašīna. viņa ir ļoti šaura -- gājēja platumā. un ja viņai uz riteņa bija arī bērni, tad arī gan jau nez vai ātrāk par kādiem 15 km/h nebrauca. gluži par mašīnu nenosauksi. es arī pilsētā, kad gaidu pie sarkanā pie gājēju pārejas un tur neviena nav, braucu pāri -- jo es esmu šaura un neesmu mašīna. bet visos šajos gadījumos mūsu pārkāpumi ir ļoti acīmredzami, lai gan ne tik ļoti bīstami. tai pat laikā mašīnu pārkāpumi -- it īpaši visbiežākais -- ātruma pārsniegšana -- ir daudz daudz bīstamāks, bet teju neieraugāms bez īpašas tehnikas. tāpat nepiesprādzēšanās, runāšana pa telefōnu, sms sūtīšana, utt. jo tas viss notiek mašīnā iekšā un mēs to neredzam. mašīna kā tāda ir daudz daudz bīstamāka gan ar masu, gan ātrumu nekā ritenis jebkad varētu būt tādēļ jau arī kāju zaudēja riteņbraucējs, nevis mašīnas vadītājs. apdraudēts satiksmē vienmēr būs riteņbraucējs nevis mašīnas vadītājs no riteņbraucēja. jā, protams, ja dēļ riteņbraucēja neprasmes autovadītājs nogalinās vai sakropļos riteņbraucēju, tas būs ļoti briesmīgi un milzīga trauma autovadītājam. bet dēļ autovadītāja neprasmes riteņbraucējs nekad nenogalinās autovadītāju. tāpēc jau iet runa par to, ka būsim lūdzu cieņpilni abās jomās un it īpaši uzmanīgi no autovadītāju puses, un it īpaši ja ar riteņiem brauc bērni. tas ir tieši tāpat kā ar kājāmgājiem bērniem, tikai šoreiz uz ielas. jā, protams, situācija nav optimāla, bet tā nekad nebūs 100% optimāla -- bet vienmēr tikai to the best of everyone's ability.
tai pat laikā -- mamma uz jūrmalas šosejas ar riteni pretējā virzienā protams nebija ok -- bet vai bija kāda mašīna, kas piestāja un pajautāja, kāpēc un kas notiek? es nezinu, kaut kāda pilsoniskā atbildība? vai arī visi domās nolamāja un dragāja tālāk? ai mīn, ir taču varianti, ka cilvēks ne tur izgriezās, nonāca netīšām uz pretējā virziena ceļa un tagad meklē kur nogriezties atpakaļ. ir varianti, ka ir ārkārtas situācija, ja tiešām ar bailēm acīs. grūti jau pateikt tā ar face value.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: