par naratīva tehnoloģijām
lūk, jaoja melnās jostas īpašnieks vrens jau gadu sten trubās par to, cik ļoti viņš ir vīlies heavy rain
kas, protams, apliecina faktu, ka ja reiz izvēlies savam žurnālam auditoriju, kurai rakstīt, nevajag izvēlēties skolniekus debiloīdus, ne ilgi tur būsi kalnu karalis, aprīs )
bet attiecībā uz heavy rain mana pozīcija ir sekojoša - es diezgan skaidri apzinos, ko keidžs gribēja izdarīt
futūristiskā ideja par kino, kurā "kā skatītājs teiks, tā arī būs" virmo gaisā jau diezgan ilgu laiku
pirmā problēma - ķinītim nav tādas gaziljonnaudas, lai varētu pamēģināt kaut vienu projektu
spēlēm iznāk ne tik dārgi, bet vienalga daudz, neviens tā arī nav paziņojis, cik desmitus miljonu hevay rain izmaksāja
otrā problēma ir tas, kā būvēt "sižetu" šādam pasākumam, kurā iespējamo absolūto storija brīvību nevajag jaukt ar parasto, teiksim, fps varoni (vari skriet apkārt klusajam okeānam, cik uziet, tāpat iesi tur, kur ir pretinieks, nu a tur jau arī trigerītis gaida, urā)
esmu mēģinājis izdomāt kaut kādu skeletu šādam gadījumam, uzreiz varu pateikt, tas ir nenormāli sarežģīti un ir jābūt ģēnijam
bet pirmā lieta ir skaidra - ar ģeometriju nevar darīt tā, kā darīja keidžs, vēršot viņu fiziski horizontāli, nevis vertikāli (man šeit ļoti gribētos kaut kādu uzskatāmu piemēru, kaut vai agatas kristi četrus cilvēkus, kas spēlē bridžu aizslēgtā istabā)
tas nav ceļojums no punkta A uz punktu B, tas ir ceļojums no punkta A uz punktu A, kurā būs čekpointi un trigeri, tikai šie čekpointi un trigeri ir nevis fiziski, bet naratīvi, teiksim, notikumi, kaut kādas krīzes, etc (zinu, ka izklausās drausmīgi sarežģīti, taču šo teoriju lieliski apstiprināja the stanley parable, es lasīju arī intervijas ar viņas meikeri, vārdsakot formulēta ideja izskatās apmēram šādi - maksimāla fiziskās brīvības ierobežošana ar maksimālu storijtellinga brīvības pieļaušanu; paplašinoties sienām, sērkociņu namiņš brūk, lai arī mums nav vajadzīgs sērkociņu namiņš, mums ir vajadzīgs burinieks pudelē)
principā tas viss ir iespējams, ja raksta nevis artificiālās inteliģence kā indirektā, bet gan katru reakcijas/pretreakcijas rindiņu ar rociņām
taču galvenais stāsts sakarā ar heavy rain šeit ir par divām lietām
pirmkārt, tas, ka tagad industriju interesē nevis tehnoloģiju tehnoloģijas (jā, būs jaunas videokartes un vairāk atmiņas pēc pusgada; nu un čo?!), bet gan naratīva tehnoloģijas, kurās nebūs nekāda sakara ar "padalīties fb un tviterī", sociālais bums ātri vien beigsies
otrkārt, ka sony ir gatava gāzt milzu naudu fjūčerā
tas priecē visvairāk
un kritizēt cilvēkus, kas Vismaz Pamēģināja, ir grēks un movetons
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: