Comments: |
Apkopojums ir izdots grāmatā, ja nu tomēr izdomā, ka vēlies savai kolekcijai. Citādi nesapratu ne kas ir čeku akcija, ne tuļiks, ne sakses storiju koris.
čeku akcija - kad no aparāta, kas iestādēs izdod kārtas numuriņus var dabūt meditējamo teksta frāzi un doties savā nodabā pameditēt. Tuļiks - kad introverta posteris parādās labierīcību kabīnē. Tb. kad ir reāla iespēja pašam saslēgties ar introvertu. Sakses storiju koris - visur, kur parādās info par šo akciju, tā tiek skaļi pušota kā veiksmes stāsts*. Citas toņkārtas attieksmei nav vietas, ja vien nevēlies a) tikt tikpat skaļi noknābāts, b) izklausīties pēc nenovīdīga grumpy cat.
* Es, piemēram, esmu sajūsmā par panākumiem un sasniegumiem grāmatniecības nozarē, ko dalība attiecīgajā pasākumā ir nesusi un viennozīmīgi uzskatu, ka milzu nopelns tajā ir labai PR akcijai. Tiesa, manā grāmatā šāda PR akcija ir norma. Nu, ka tā lietas būtu jādara normālā, ierastā lietu kārtībā. Man knieš, ka LV tas skaitās kaut kas tik ekstraordinārs, ka ir adekvāti daudzināt kā ūbero PR/dizaina sasniegumu.
Aha, skaidrs.
Man liekas, ka tai veiksmes stāsta pušošana ir normāla - lai aizsniegtu ar šo ziņu tālāku auditoriju, nākas nokaitināt tos, kas atrodas "burbulī" un dzird to jau piecsimto reizi. Mani arī nokaitināja kaut vai KEF slavināšana un pieminēšana visās malās pagājušajā gadā, bet reizē es izjutu cieņu pret viņu darbu.
Iespējams, es atkal runāju veiksmes stāsta pušošanas retorikā, bet a) ārvalstu grāmatu tirgos šādas PR akcijas joprojām nav norma - augstākā pilotāža parasti ir sauklis + kāds buklets b) literatūrai Latvijā arī šādas kampaņas nekad nav bijis. Tā kā tas ir savā īpatnā veidā unikāls notikums.
Argumentētas kritikas (gan par PR kampaņu, gan menedžmenta procesiem) jau ir bijis ļoti maz. Protams, ka par jebko - izstādi, izrādi, kādu cilvēku vai kaut nabaga kendamu - var nokliegties, cik tev nenormāli tas / viņš / viņa riebjas, bet kāds no tā ir sausais atlikums? Izlādētas emocijas un daži priecīgi cilvēki, kuriem arī tas riebās un tagad viņi vairs nejūtas tik vieni? Nē, nu, varbūt tas ir tā vērts. Un es saprotu, ka šie ir privāti, nosacīti anonīmi blogi, kur droši var gāzt laukā neargumentētu žulti un dusmas, cik vien ienāk prātā. Bet teorētiski to var darīt arī privātās sarunās katru dienu, taču ir iemesli, kāpēc daļa cilvēku tomēr izmanto kaut kādu nebūt filtru. | |