Comments: |
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 11:20 am |
---|
| | Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Varu izstāstīt par kredītkartēm, pārskaitījumiem, ibankām, uzkrājumiem, kā sanāk lētāk darīt to un to, utml figņu :)
| From: | kautskis |
Date: | June 17th, 2009 - 11:33 am |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Ō,tad savulaik kolēģi bijuši esam. Es gan vēl treknajos gados biju, kad, pieņemu, the retail banking experience būtiski atšķīrās. Nezinu, kuŗā bankā tu strādā (pēc ibankas piesaukšanas pieņemu, ka salātzaļajā trīsburtu) un vai jums ir pārdošanas plāns (drošvien jau ir), bet vienmēr interesējis — tagad plānā vēl kredītus raksta? Jo treknajos gados lielākajā Latvijas komercbankā pārdošanas plānā bija tikai divi noguldījumu produkti — pensiju 2. un 3. līmenis. Depozītus un krājkontus varēja vērt, cik grib, tas prēmiju neietekmēja. Varbūt tagad ir otrādi.
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 11:41 am |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Kopējais banku stāžs man ir 11 gadi :) Sāku ar Societe Generale, ko pārpirka Merita (Nordea), pēdējie 2 gadi SEBā :) Tagad uz brīvām kājām kopš aprīļa - saīsināja :D Kredītportfelis vēl joprojām ir plānā (tagad gan vairāk skatās kvalitāti ne kvantitāti, ir uzlikts arī augšējais limits izsniedzamajiem kredītiem konkrētajā ceturksnī), prēmijas maksā(ja) par šādiem produktiem - dzīvības apdrošināšana (ceturksnī bija jāsasniedz konkrēta iemaksu summa gadā (kkādas pāris štukas), tb, slēdz polisi ar ikmēneša iemaksām (piem 15ls/mēn) reizini ar 12 (mēn/gadā) un tad skaiti kopā, kamēr ceturksnī sanāk tās pāris štukas, 2pl - skaits, 3 pl - tāpat kā dz/a, automātiskie/regulārie maksājumi, kredītkartes. Depozīti un krājkonti vēl joprojām neko neietekmē, tikai tik, cik kopējos filiāles rādītājus :)
| | | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
dzirdēju par vienu sievieti, kas 10+ gadus SEB bija strādājusi, un to arī brutāli noīsināja. Žēl baigi.
jautājums - ko man darīt ar čupiņu liekas naudas, kuru es neplānoju tērēt kādu gadu, divus?
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 12:12 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
man 3 kolēģes, kuras vairāk kā 25 gadus bija SEBā strādājušas, noīsināja :( tb, kopš Valsts bankas, Agro bankas, utt laikiem...
tas atkarīgs no tā, cik liela čupiņa, kādā valūtā :) būtu ilgāks laiks un labi maksāts ienākuma nodoklis, varētu kādā dzīvības apdrošināšanā ielikt (uz 5 gadiem, piem) - varbūt vēl dabūtu iin atpakaļ no valsts (ja valsts vēl ar ko tādu nodarbosies). Parastais termiņnoguldījums arī ir ok... % patreiz tikai latiem ir sakarīgi, eur un usd galīgi nekādi :)
| From: | str |
Date: | June 17th, 2009 - 03:56 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
kurā vietā latiem ir %?
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 04:16 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
SEBā, nordea, dnb nord ~ 10%, Danske 14-15%, ge - 9-14%, norvik 12-13
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 04:17 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
nu, tas tā - salīdzinot ar eur un usd 1-2.5% gadā :D
| From: | kautskis |
Date: | June 17th, 2009 - 12:16 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Tas jau atkarājas no tā, cik čupiņa liela, cik drošs esi, ka nesanāks tērēt, un cik lielu risku esi gatavs uzņemties. Ja čupiņa paliela, es teiktu, pērc dzīvokli :) Ja čupiņa mazāka un patīk riskēt, atver vērtspapīru kontu un pērc akcijas — ja vien, nezinu, tur asteroīds neietrieksies zemē, viņām pēc diviem gadiem vajadzētu maksāt jūtami vairāk nekā tagad, lai arī, iespējams, īsākā termiņā kaut ko zaudēsi. Ja riskēt negribas, vari likt progresīvajā depozītā — tas ir uz kādu pusotru gadu, naudu ar garantiju dabūsi atpakaļ pilnā apmērā, un (ja, protams, nebūs minētais asteroīda variants) vēl dabūsi procentus, kas, visticamāk, būs lielāki, nekā parastajam depozītam. Nu, un var, beigu beigās, likt parastajos depozītos, bet tas ir gaŗlaicīgi.
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 12:34 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Nusss, man ir pāris investīciju fondi (gads trešais jau laikam, līgums uz 5 gadiem...) iin es esmu no valsts dabūjusi atpakaļ, tak ar to pamatsummu, šķiet, ka būs baisi slikti... :( Progresīvais ir laba lieta, jo pamatsumma garantēta, bet ne uz kādiem % sacerēties nevajag, jo jū ken never nou, kas atkal notiks - kurš kuram karu pieteiks, kurš kuru izdomās boikotēt, utt :) Ja viss sanāk kā plānots un iecerēts - tad % ir palabi :) + vēl SEBam tagad ir arī kkādi garantētie procenti, ko var saņemt + peļņas %
| | | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
ok, paldies par info :)
| From: | kautskis |
Date: | June 17th, 2009 - 12:55 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Fondi tagad varētu būt ienesīgāki, jo visa ekonomika lejā un — te tā tīri teorētiski — tad nu ir īstais laiks pa lēto sapirkties akcijas, ko pēc tam pa dārgo varēs pārdot. Ja kkas bij pirkts pirms trim gadiem, tad atkal sanāk otrādi — nopirka, kad bija pa dārgo. Saprotams, tas viss ir stipri līdzīgi martcores aprakstītajam pokerim — itin jau kaut kādas zināšanas palīdz nopelnīt vairāk, un, gluži kā pokerim, arī akciju tirgum pēc idejas ir uptimes un downtimes, bet ilgtermiņā vajag iet uz augšu — bet nu tomēr dziļā būtībā tur baisi daudz ko nosaka iepriekš neparedzamas lietas. Visiem tiem investīciju produktiem jau uz nekādiem % sacerēties nevajag, bet tu tak to klientam tā nestāstīsi :) Ja daudz, tad piebildīsi dežūrfrāzi "Vēsturiskais ienesīgums negarantē līdzīgu ienesīgumu nākotnē", ko viņš laimīgi palaidīs gar ausīm, gara acīm jau skaitot milzīgos naudas kalnus :)
| | | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
ok, izklausās, ka man vajadzētu nodarboties ar to vērtspapīru & akciju padarīšanu. Tikai es jau nezināšu kādas pirkt. Laikam būs jāparunā ar savu draugu, ekonomistu :)
bet paldies par padomu!
| From: | kautskis |
Date: | June 17th, 2009 - 12:08 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Ar 11 gadu stāžu un noīsināja?! Nu gan. Eu, bet tad jau konkurenti agrāk bijām :) SEBam arī ir attīstīta corporate bullshit kultūra? Nu, tur, ķipa, pacilājoši uzsaukumi par mūsu dižajiem mērķiem, pārdošanas kampaņas, uzlīmes atejās "Pasmaidi kolēģim", šausmu pastāsti, kas notiek, ja neievēro procedūras?
Un kādi jums kolorītākie klienti bija? Atkal, tas stipri atkarājas no tā, kur strādā, bet es biju pavisam mazā filiālē pašā Rīgas centrā, un mums pats spilgtākais tēls bija Ģeds, ko mēs visi godājām par mūsu VIPu. Viņš bija krievvalodīgs kungs stipri gados (tāpēc Ģeds) ar lielu mīlu pret alkoholu visā mūža garumā, no kā diezgan organiski izrietēja, ka diemžēl prāta spējas jau sen vairs nebija viņa stiprā puse — gluži tāpat kā fashion sense vai personīgā higiēna (tāpēc VIPs — viņu vienmēr ņēma bez rindas, bet pēc tam tāpat bija jātur durvis vaļā). Viņš vienmēr staigāja vienā un tajā pašā autfitā — nospeķotā žaketē, izplūkātā džemperī, nošļukušās biksēs, kas, spriežot pēc smakas un traipiem, vienlaikus kalpoja arī par ērtu pisuāru, un mājas čībās. Acīmredzot viņam tur kaut kur Rīgas centrā bija dzīvoklis, kas, protams, ir ievērojams sasniegums, jo viņa vienīgais ienākumu avots bija samērā niecīga pensija. To viņam pārskaitīja uz banku, un viņš regulāri nāca no tās izņemt pa piecītim. Tieši tā — pa piecītim, lai gan 5 lati ir mazākā summa, no kuŗas sākas komisija. Tolaik laikam bija 50 santīmu, neatceros. Viņam vairākreiz mēģināja ieskaidrot, ka var taču ņemt 4.99, kas ir pilnīgi bez komisijas (SEBam taču arī, vai ne?), bet, ak, prāts vairs nebija tik ass, lai spētu aptvert šādu augstāko matemātiku.
Nu, un, saprotams, tāpēc, ka centrā, visādas slavenības nāca. Pašpasludinātais miljonārs Henrijs Buks-Vaivads regulāri nāca un sauca mani par "draudziņu", Znaroks vienreiz bij atnācis (viņam gan visas lietas kārtoja sieva), un vienreiz Tatjanai Karginai pārskaitīju valsts nodevu par prasības uzturēšanu laulības šķiršanas lietā.
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 12:31 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Uzlīmes atejā gan es neesmu pieredzējusi, bet ideja laba :D Korporatīvais bullshits plaukst un zeļ vēl joprojām. Pateicības un diplomi par labi paveiktu darbu, utt. :D Kolorītākais personāžs - kāds somu pensionārs, kurš dzīvoja Latvijā. Pēc apraksta ļooti atbilda Ģedam, tikai viņam pensiju skaitīja no Somijas un dzīvoja viņš šeit, jo šmiga lētāka. Regulāri pirms pensijas nāca no meitenēm aizņemties latu, divus vai piecus, bet vienmēr arī atdeva :D Tāpat arī divi ebŗŗŗeju brāļi, kuriem bija kkāda nauda, bet ne pārāk milzīga, toties galvassāpes viņi sagādāja visiem - sākot ar parastajiem KASiem, beidzot ar juristiem un vadību (cik zinu, tad visās bankās). Tb, plāns parastais - beidzās depozīts, viņi ņem līgumu, griež otrādi un pa punktam lūdz izskaidrot visus līguma noteikumus, piekasījās katram punktam, katram vārdam... īsāk sakot, gandrīz katrs no tālaika KASiem ir raudājis šamo dēļ :DDDD aaa, vēl bija viens klients, kurš bija uz Nigēriju pārskaitījis ciktur štukas, lai dabūtu to lielo "karaļa mantojumu", uz banku čutj ne ar šaujamo nāca, jo domāja, ka mēs viņu čakarējam, nevis pats lohanulsja. Puisis, kurš ar viņu strādāja, tiešām baidījās uz ielas iet ārā... :( tagad, vismaz SEBā, komisiju par 4.99ls izņemšanu neņem tikai tad, ja Tev ir ATM karte, ja kartes nav, tad pofig, ņem kaut 50 santīmus, bet 80 sant. komisija ir jāmaksā :) VIPi gan man vienmēr tādi lādzīgi ir trāpījušies + visi arī turpina darboties, tāpēc uzvārdus nesaukšu. Jo vairāk naudas, jo vieglāk ar cilvēku visu sarunāt. Štruntīgākie klienti ir tie, kuri iz grjazji v kņazji :)
| From: | kautskis |
Date: | June 17th, 2009 - 01:12 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Skat, un es domāju, ka Nigērijas mantojumu saņēmēji ir pasaku tēli, bet nē, izrādās, tiešām tie ir īsti cilvēki, kas skaita īstu naudu.
Ģeds ar vienreiz desmitnieku gribēja aizņemties, bet mēs, nelieši, nedevām. Bet viņam vēl bija mazdēls, tas drošvien varēja piepalīdzēt. Tas mazdēls vienreiz Ģedam pa visu bankas filiāli skaļi žēlojās, kā viņš naudu no bandītiem aizņēmies, lai Ģedu piedzirdītu, un tagad nevar atdot. Kolorīti personāži bija.
Un, ja par īsināšanām — SEBam kaut kādas prioritātes, ko īsina? Lielākā Latvijas komercbanka tagad izdomājusi šitā — ja tu divus mēnešus pēc kārtas neizpildi plānu, tu nonāc sarakstā, no kuŗa vispirms ņem tos, ko īsināt. Un plāns skaitās neizpildīts, ja nav izpildīta kaut vai viena pozīcija. Ja plānā joprojām ir kredīti, es nebrīnītos, ja lielākā daļa KASu sēdētu tajā sarakstā :(
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 01:22 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Nav, nav pasaku tēli :) reālas personas un tādu ir gana daudz :( Tik šitais bija tāds, kurš par to arī bļāva, nevis aiz kauna klusēja.
SEBam prioritātes bija - backoffice darbinieki, tie (no filiālēm) patrāpījās pirmajā atlaišanas tūrē, tagad īsina gan KASus, gan kredītniekus... no lielās mājas laida vaļā, šķiet, ka visus pēc kārtas - pēc deguniem.
+ kredīti neskaitās KASu plānā, bet kredītniekiem. katrai pozīcijai ir savs plāns + filiāles plāns + reģiona plāns.
| From: | kautskis |
Date: | June 17th, 2009 - 01:40 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Patēriņa kredītus arī kredītnieki dod? Hanzene viņus visiem meta pakaļ, tāpēc tur tos deva KASi — atnāk tev jaunietis pēc kartes, a tu viņam — ziniet, karte jums tagad ir, bet vēl tak lieti noderētu daži simtiņi, ko ar viņu tērēt, vai ne?
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 01:43 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
ne, ne... to gan KASi vēl joprojām dod ;)
kredītniekiem ir pārējie kredīti :)
| From: | kautskis |
Date: | June 17th, 2009 - 01:47 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Makes sense.
Paldies par sarunu! Bij tiešām interesanti atminēties savus karjēras pavērsienus. :) Vispār KASiem ir aizraujoša dzīve, kaut grāmatu raksti. :)
| From: | kakje |
Date: | June 17th, 2009 - 03:04 pm |
---|
| | Re: Klientu apkalpošanas speciālists bankā. | (Link) |
|
Vienmēr laipni ;)
Te vēl viens no ex-konkurentiem. Izmucis no bankas tad, kad krīzes smaka sāka kļūt stiprāka- pirms gada. | |