Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Kā jūs domājat - kā izvērtīsies tas, kas šobrīd notiek Irānā?
  • Redz, es neesmu tik apriori naidīgi noskaņota pret reliģiju kā Tu, lai domātu, ka sekulārs tirāns pēc definīcijas vienmēr ir labāks par teokrātiju. (Domājams, arī Vatikāna iedzīvotāji nepiekristu, bet tas nu tā, drīzāk joks.)
    Savukārt, salīdzinot ar Persijas iedzīvotājiem, barbari drīzāk bijuši romieši, nemaz nerunājot par ģermāņu pēctečiem, bet tas nu tā.
    • Man arī pret persiešiem ir lielāks respekts, nekā arābiem un berberiem. Cik saprotu viņi no tā reģiona ir vairāk vai mazāk vistuvākie vidusmēra eiropiešiem, tāpēc vēlu tikai to labāko, bet ko darīt, ja mullas ir tik stipri, ka vienīgais variants paliek griezt galvas viņiem, vai ļaut lai tie griež citiem? Sekulārie tirāni savukārt bija daudz labāki priekš ārpasaules, bet tas tā.
      Restore the Shah. Make Persia Great Again. etc.
      • Neatceros, kur pirms pāris gadiem pamanīju ziņu, ka tieši no teokrātiskās Irānas nav nācis neviens fundamentālistu terorists, bet tagad slinkums pārbaudīt, vai tā ir patiesība.
        • Tas jau principā meiko sensu, ja viņiem tur bija stabila un turīga sabiedrība. Šobrīd bīstamākas teroristu audzētavas ir rogue states Vācija un Zviedrija, kas viņiem piešķir imunitāti no likuma.:)
          • Saūda Arābija, kas arī ir stabila un relatīvi turīga, turklāt Rietumu daudz vairāk atblastīta, toties ir īsts teroristu inkubators.
            Austrumi ir smalka padarīšana (c).
      • Persieši arī Zviedrijā ir vislabāk integrētā Tuvo Austrumu ieceļotāju grupa, un daļa no viņiem ļoti brīdina par islamizācijas riskiem Eiropā.
        • Pieļauju, ka tie irāņi, kuri bēguši uz Rietumiem (nevis, piem., Emirātiem, kurp devās daudzi turīgo slāņu un inteliģences pārstāvji) ir tik saspringtās attiecībās gan ar Irānas valdošo režīmu, gan ar savu dzimto vidi kopumā, ka daļa viņu varētu būt nevis vienkārši liberāļi, bet pašnīstošie exmusulmaņi, kuriem pret islāmu ir apmēram tāda attieksme kā Pasternakam pret jūdaismu un ebreju kopienu.
          • Nē, pašnīstoša tur ir ļoti maz, viņi, atšķirībā no daudziem citiem, rūpējas un mīl vietu, kur dzīvo tagad, gan kā mājas, gan kā brīvpilsētu. Un vecākās paaudzes retorikā ir līdzības ar no komunistiem aizmukušajiem (piem., tiem kas emigrēja pēc Prāgas pavasara) - ka nekad negribēja būt padomju cilvēki (mullu leļļi) un nīda komunistus (fundamentālos islāmistus), nevis sevi vai savu zemi.
            • Nu, ja nenīst savas etniskās un reliģiskās tradīcijas, bet tieši fundamentālismu, tad tā ir mazāka trauma, un tas ir labi.
            • Kaut gan Irāna šobrīd ir daudz mazāk totalitāra nekā savulaik bija Padomju Savienība, pat salīdzināt grūti. Varbūt kādai Baltkrievijai varētu pielīdzināt, ne vairāk.
              • varbūt tev tā nešķistu, ja tā būtu valsts, kur dimiterieņveidīgās diendienā diktētu tavu ģērbšanās stilu :)
                • Ajatollam Rudzītim par prieku.;]
                • Ak, šī sievišķīgā ņemtne ap ģērbšanos. :)
                  Man personiski hidžabs Irānā radīja daudz mazāk problēmu nekā savulaik skolas forma (lūk, to gan es no sirds nīdu un biju gatava publiski plosīt un dedzināt), tomēr, kā zināms, pat vairākās visai demokrātiskās valstīs šāda bērnu publiska pazemošana un viņu personības traumēšana (manā izpratnē) tiek ne vien atļauta, bet pat veicināta. :((((
                  Bet piekrītu - dzīve ar minimāliem ierobežojumiem apģērba valkāšanā publiskās vietās noteiki ir patīkamāka. Manuprāt, arī par staigāšanu kailam administratīvo sodu nevajadzētu piespriest, tā ka mums ir, uz ko tiekties.
Powered by Sviesta Ciba