Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Man nevajag, lai kādu atlaiž no darba, kādu iesēdina, lai tiesa pasviež kādas nocirstas galvas saniknotajiem, kuri, tās apošņājuši, tūdaļ atkal brēks, ka šīs noteikti nav īstās. Vienīgais, ko es vēlos ir, lai gan būvniecībā, gan darba drošībā tiktu ieviesti daudz stingrāki standarti un bargākās, neapejamas kontroles sistēmas. Lai nevarētu Janka nospert maišeli cementa, Koļa pālī šķībi sametināt metāla konstrukciju, Gunča nepieskatīt, kur veči sakrauj būvmateriālus, Voviks samaksāt Andžam, lai paraksta nodošanas aktu, bet Raimis, Māra un Anna ignorēt signalizācijas. Lai katrā šajā posmā katru no viņiem kāds novērotu un bargi sistu pa pirkstiem.
Man nešķiet, ka svarīgākais ir uzzināt, kurš posms šajā gadījumā bijis visvājākais - varbūt visi. Es neņemos izsvērt, vai briesmīgāks ir cietumsods par nolaidību, kas izraisījusi smagas sekas, vai sadzīvošana ar sirdsapziņu, kura atgādina, ka, iespējams, tu esi līdzvainīgs daudzu desmitu ģimeņu izpostītās dzīvēs - iespējams, arī tas ir stingri individuāli.

Vienīgais ieguvums no šīs baismīgās nelaimes varētu būt rūpes par drošāku nākotni. Biedējošas paraugprāvas, lai apmierinātu atriebīgos, ir otršķirīgas.
  • Tev ir pilnīga taisnība. Taču arī paraugprāvām ir nozīme - tās izdevīguma un naudas svaru kausā pretī ieliek vismaz kaut ko. Pat ja tās ir bailes, ka tevi par to ko dari, var ielikt arī cietumā.
    • Nezinu. Es lāga neticu, ka bailes no soda ir efektīvākais līdzeklis, lai kaut ko sabiedrībā mainītu. Pozitīvā domāšana virzienā "Šoreiz jau nekas nenotiks" un "mani taču nepieķers" mēdz būt daudz, daudz stiprāka - citādi neviens nezagtu kaimiņa ābolus un nebrauktu tramvajā bez biļetes, kā arī nededzinātu kūlu un nebļitkotu uz plāna ledus.
      • Sabiedrībā varbūt arī ne, taču soda piespriešana uzņēmuma vadītājam, uzņēmumam, licences anulēšana, aizliegums strādāt utml. (sods!) padarītu halturēšanu par pārāk riskantu/ekonomiski neizdevīgu. Es savukārt neticu ka ārēja kontrole un normatīvi (būvinspekcijas & co) spēj kompensēt iekšējās kontroles/motivācijas/godaprāta neesamību.
        • Un tomēr - tas ir kaut kā līdzīgi ka ar piesprādzēšanos automašīnā. Esmu pārliecināta, ka lielākā daļa to dara nevis tāpēc, ka pastāv neliela iespēja ciest avārijā, kur tas būtu svarīgi, bet gan tāpēc, ka ir liela iespēja uzrauties uz ceļu policista posteni un samaksāt sodu.

          Attiecīgi - liela iespēja samaksāt soda naudu par sīku pārkāpumu padara cilvēkus daudz likumpaklausīgājus nekā teorētiska iespēja piedzīvot lielu negadījumu un nonākt cietumā.
    • par ko tad praavosiies, ja visi papiiri kaartiibaa?

      http://www.db.lv/ipasums/buve/mirskis-rigas-dome-konfisce-un-pielabo-zolitudes-maximas-buvniecibas-dokumentus-405566?cp=1#comments
    • Galvenais, sist pa sāpīgāko vietu - maku.
      Milzu naudas sodi kompensāciju veidā būtu labākais sods. Cietums - arī, bet tas nav tik iedarbīgs, manuprāt.
    • Luk, luk, neaizskaramibas sajuta..
Powered by Sviesta Ciba