Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Ar visu to, ka man mājās nav funkcionējoša televizora, un ka ļoti reti ikdienas gaitā mēdzu paskatīties uz vides reklāmām, Rīgas ielās saplaukušais prolaifistu terors ir sasniedzis arī manu apziņu. Es ticu, ka tie cilvēki nav ļauni. Es ticu, ka daļa viņu ir pārliecināti, ka cīnās par Taisnu Lietu, bet otra daļa - tik ļoti aizņemta ar sava politiskā kapitāla vairošanu, ka sen jau izgājuši hiperracionalizētā cinisma orbītā, tālu viņpus laba un ļauna. Un tāpēc viņi nekad neiedomāsies, cik vājprātīgu emocionālo vardarbību viņi šobrīd piekopj pret sievietēm, kuras ir izvēlējušās izdarīt abortu vai pašlaik spiestas to izvēlēties. Bet, ja viņi par to iedomājas, un tas ir apzināts solis, es atriebīgi ļaunprātīgi ceru, ka viņi paši reiz tiks tikpat sāpīgi ievainoti.
Es pati nekad neesmu nonākusi šīs baisās izvēles priekšā, citādi - skaidri zinu, nekādi neuzdrošinātos par to rakstīt. Taču, ja jau reiz daba ir iekārtojusi tā, ka negribēta grūtniecība var skart tikai sievietes ķermeni, tādējādi noliekot viņu neizdevīgā situācijā gan pašas kļūdas, gan vīrieša, ārsta vai farmācijas uzņēmuma kļūdas gadījumā, cik necilvēcīgam jābūt kādam, kurš uzdrošinās viņu nosodīt par to, ka viņa šo kļūdu ir izpirkusi ar fiziskām un morālām ciešanām? Cik paštaisnam jābūt akmeņa metējam, kuram vai nu laimējies piedzimt privileģētā dzimuma ķermenī, vai arī laimīgi jau pārdzīvot šaubu un nedrošības pilnos reproduktīvā vecuma gadus, vai arī - jā, iespējams, pašai pietiekami veiksmīgi iekārtot savu dzīvi tā, lai jebkura grūtniecība būtu gribēta un apsveicama.
Es nezinu, kurš par to visu maksā, es līdz galam nesaprotu, kam ir izdevīgi, bet mani pārņem riebums par tagadni un bailes no nākotnes. Es negribu dzīvot valstī, kur sieviete tiek šaustīta par savām privātajām izvēlēm - nevis no baznīcas kanceles, nē, uz ielu stūriem un pašas dzīvoklī, TV reklāmu pauzēs. Arī tad negribētu, kad pašai vairs nekādas grūtniecības - ne gribētas, ne negribētas nebūs iespējamas.
Jo sieviete NAV līdzeklis bērnu radīšanai. Sieviete NAV līdzeklis.
  • tā kunga ceļi ir neizdibināmi

    nav jābūt psihologam, paskaties pati: vai nu agresija vērsta pret trešo - dzimušu vai nedzimušu bērnu, vai nu agresija vērsta pret sevi - pašnāvība.

    bet 28 + nedēļās dzimuši mazuļi diezgan stabili izdzīvo. tātad ir O.K.tādu no siltā mammas punča raut ārā (nav tak dzīvs), bet nav O.K. mirdināt, ja mazulis pats izdomājis dzimt?
    • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

      Cik zinu, 12.nedēļa kā robeža ir pieņemta konkrētu bioloģisku apsvērumu dēļ - nervu sistēma nefunkcionē tā, lai embrijs spētu sajust bailes un sāpes. Tajā pašā laikā mēs, kas neesam vegāni, bez sentimenta ļaujam nogalināt būtnes, kuras sajūt GAN bailes, GAN sāpes.

      Bet man tas īstenība škiet vienaldzīgi, jo es uzsveru kā prioritāti sievietes tiesības izlemt par to, kas notiek ar viņas ķermeni. Pat tad, ja tas ietekmē kāda cita cilvēka intereses. Resp., ir cildeni neļaut iet bojā citam cilvēkam, upurējot savas intereses, bet nav pieļaujami, kādu piespiest rīkoties mūsuprāt cildeni.
      • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

        pēdējais komentārs: lai runātu par piespiešanu rikoties cildeni, vajadzētu aizliegt abortus, tad tā patiešām būtu piespiešana, citas izvēles nebūtu. kamēr tas nav izdarīts, ne par kādu piespiešanu runāt nav pamata. plakāti uz ielu stūriem piederās pie viedokļa paušanas. bet uz to, kā zināms, ir tiesības pat karojošiem liberāļiem.

        pēdējais komentārs, es vairāk nekomentēšu. :)
      • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

        nevis neļaut iet bojā, bet nelikt iet bojā. citādi sanāk, ka dzemdēt ir cildeni, bet taisīt abortu - normāli, tikai mazliet mazāk cildeni

        runājot par sievietes tiesībām izlemt, vienmēr kaut kā aizmirstas, ka sievietei ir arī tiesības nejust spiedienu no vīra, mātes vai skolotājas. tas, starp citu, tiek atgādināts dažos stāstiņos pie skulptūriņām
        • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

          ...un sievietei ir arī tiesības nejust spiedienu no reliģiskām, politiskām u.c organizācijām u.c. svešiem cilvēkiem, izlemjot, ko darīt ar embriju savā dzmdē - ļaut no tā attīstīties cilvēkam, vai, izjūtot emocionālas un fiziskas sāpes, šo procesu pārtraukt.
          • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

            nedomāju, ka vides akcija ir spiediens, taču būtu labi, ja kaut viiena sieviete tādējādi būtu "piespiesta" nenogalināt.

            starp citu, man par konkrēto akciju ir diezgan skaidrs, es neesmu tik stulba un redzu, kas aiz tās stāv un kā izmanto citu pārliecību un vērtības, taču vienlaikus mani nebeidz pārsteigt un sāpināt daži citādi gudru un jūtīgu cilvēku uzskati bioētikas jautājumos
            • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

              Iespējams, džaini to pašu teiktu arī par Tevi un citiem mums, kuri ne tik vien nestaigā ar zaru slotiņu, notraukdami skudras un vaboles no ceļa, lai tās nesamītu, bet arī pieļauj augsti attīstītu būtņu nogalināšanu ēdienkartes papildināšanai - atšķirībā no cilvēka embrija par pieaugušu govi vai cūku ir pilnīgi skaidrs, ka tā izjūt gan bailes, gan sāpes.
              • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

                starp citu, man minētie uzskati par kukainīšiem nemaz tik pārspīlēti un dīvaini neliekas (lai gan līdz to konsekventai realizācijai vēl jāpaaugas), taču vairumam neveģetāro kristiešu ir savi iemesli, kāpēc cilvēka dzīvībai ir atšķirīga vērtība
                • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

                  varbūt vari paskaidrot, kāpēc tai ir atšķirīga vērtība?
                  • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

                    jo Dievs radīja pēc savas līdzības tieši cilvēku, un Kristus atdeva dzīvību tieši par cilvēkiem. taču tas, protams, nebija arguments šajā diskusijā
                • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

                  Tālāk, protams, var atvasināt arī pavisam konsekventu bijību pret visām dzīvības formām un neskrāpēt arī pelējumu no skapja sienas un nešļākt tam virsū fungicīdus (es atkal par sev aktuālo), jo penicilīnam uz dzīvību, iespējams, ir tikpat lielas tiesības kā man uz komfortu, utt., utt.
                  Bet mans cepiens pamatā ir par to, ka reklāma, kura varēja tikt izmantota, lai atbalstītu cilvēku sarežģītas morālas izvēles situācijā, nodarbojas ar primitīvu šantāžu, turklāt balstoties uz premisu "Embrijs ir cilvēks", kas nebūt nav vispārēji akceptēta, acīmredzama un pašsaprotama.
                  Ja šo reklāmu aicinājumi būtu apmēram tādi kā "gribi saglabāt grūtniecību, bet tevi māc bažas, - mēs palīdzēsim", bez augstprātības, bez pārliecības, ka lēmumu par grūtniecības turpināšanu kā vienīgo pareizo ceļu bez tevis jau kāds pieņēmis - tas būtu pavisam, pavisam citādi.
      • Re: tā kunga ceļi ir neizdibināmi

        Tas par dzīvniekiem ir interesants arguments. Es esmu vegāne un tas arī ir daļa no kopējās pārliecības par ciešanām un tiesībām.
Powered by Sviesta Ciba