|
[19. Nov 2009|09:45] |
Koncertzālei ir jābūt obligāti! Jāskatās, vai mēs tam varam pielāgot kādu no jau esošajām celtnēm, kas ir Rīgas pilsētas īpašumā, vai arī būvējam pilnīgi jaunu. Manuprāt, tā projekta realizācija, kas bija izstrādāts, būtu bijusi liels pienesums pilsētai un būtu jauki, ja to kāds uzņēmums uzdāvinātu, kā tas ir noticis Dānijā, kur privātinvestors savai valstij uzdāvināja operas ēku. Pati valsts tuvākos gadus neko tādu nevarēs atļauties.
Vai uzskatāt, ka šāda koncertzāle būtu jābūvē uz Daugavas, kas krietni sadārdzina izmaksas?
Strādājot ar šo jautājumu, arhitektiem netika piedāvātas visas vietas, kur varētu atrasties koncertzāle. Manuprāt, ja mēs būtu izvēlējušies par modernu koncertzāli pārbūvēt Kongresu nama ēku, mums jau tagad tā būtu. Ambīcija celt koncertzāli uz ūdens bija par lielu. Kongresu nams gan ir Rīgas pilsētas īpašums, un tas, kas ar šo ēku notiks, ir domnieku izšķiršanās.
(intervija ar K.Ministru I.Dālderi, šī"Diena", "Gaismaspils nav apdraudēta") |
|
|
Comments: |
| From: | f |
Date: | 19. Novembris 2009 - 10:08 |
---|
| | | (Link) |
|
1. slimnīcas vietā celiet savu koncertzāli.
varētu iecelt uz Degalvielas un dārzciema krustojuma, tur, kur tagad lielais šopingmōls (viens no ļoti daudzajiem Pļavnieku/purvciema guļamrajonos). Viegli piekļūt no visām pusēm, satiksme ok, apkārtējās mājās daudz iedzivotāju - ja uztaisa interaktīvu programmu, vietējie moš sāktu nākt - 'ieskriet' uz kādu pasākumu brīvajos vakaros, ja jau zāle zem logiem. tāpat arī visi smalkie hotšoti varētu pabraukāt pa rīgu, iepazīt to un ar savu klātbūtni ģentrificēt arī apdzivotās vietas ārpus pāris vecrīgas hektāriem.
Kongresu nama interjers ir fantastisks attiecīgā laika dizaina piemērs. dālderis var iet uzsēsties uz savas trompetes
man atkal ienāca prātā tā teritorija pie daugavgrīvas ielas, kur reiz bija kādsturseļmaš sējmašīnu kombināts. nesen gāju garām - pilnīgs posts un sahāra. vienīgais trūkums, ka apkārt nav tautas masu, kā purvciemā/pļavniekos.
daugavgrīvas ielā varētu koncentrēt visus dizaina hubus un darbnīcas/birrojus. kā nekā tuvāk lidostai, kā arī tāds "komjunitī" variants, vēl pietam iesildīts, jo liela daļa dizaina pasākumu notiek tieši daugavgrīvas 31
Šo domāšanas trajektoriju man tomēr neizprast - 6 miljoni Live Riga, ašpadsmit hokeja komandai - let it be, bet koncertzālei - un neparko. Man kaut kā dziļi šķiet, ka šim domāšanas konceptam ir kāda mistiska saistība ar pieņēmumu, ka dārgs un slēgts koncerts Operā ir kultūra, bet svecīšu nolikšana Brāļu kapos pilnīgi brīvprātīgi un par brīvu - nu īsti nē....
vēl šorīt izlasīju, ka šlesers grasās rīgā sarīkot nvs un eiropas lielpilsētu mēru forumu, šo notikumu pieskaņojot fonogrammu festivālam "jaunais vilnis". akurāt tāda, lūk, ir tā vadošā trajektorija.
smieklīgi - nvs ir nvs, bet iztēlojos to KNL? sejas izteiksmi, ko šādā sarīkojumā rādītu, piemēram, romas valters veltroni, ja viņam laimētos tapt uzaicinātam.
From: | pikaso |
Date: | 19. Novembris 2009 - 13:30 |
---|
| | | (Link) |
|
man interesē vēl kāds sīkums - kad beidzot sāks tos daugavas krastus nostiprināt? vecrīgas pusē zem vanšu tiltu jau cik gadus stāv izskalots caurums, ko ik pa laikam pieber ar mēsliem un tad atkal izskalojas. un AB dambī tas pats. kopā jau vēl turas, tas gan, bet ņemot vēru šos superslowgliemeža ātrumus [bibliotēka ~20? gadi no skices līdz būvei?] uz tā dambja drīz vien nevarēs kāpt virsū. un pa mūkusalas ielu ejot - tur arī ir dažas aizdomīgas vietas. un tas pats salu tilts - vai kāds to ir redzējis no apakšas? visus izdrupušos betonus un sarūsējušo stiegrojumu? vispār mani šīs lietas uzvelk, tādēļ. cilvēkiem kādreiz neesot bijis [cik tas bija - pāris gadus atpakaļ?], kur dzīvot,bet cik daudz nolaistu māju tajā pašā centrā kaut tikai uz ģertrūdes ielas var saskaitīt? tikai neuzturot sap*st, lai pēc tam varētu celt ko dārgu un it kā krutu. arhitekts varbūt, ka vismaz saliek projektā labus materiālus [cerams], bet tad tas viss tiek sap*sts, arh, apšmaukts, kāds ietaupījis naudu jaunam bmw džipam, kas būtu mazākās. [piedod, vakar vienkārši nācās iet garām ēkai, kuru zinu, kuru zīmēju, kuru viens fa*in miljonārs sap*sa.] | |