Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2021-10-25 13:22:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
pn
par neko:
3 dienas pavadīju, sēžot kursos, bija interesanti, īpaši dalībnieku oieredze.

Highlights:
* congestion charge ieviesa tās UK pilsētas, kuru vadība nebija spējīga / zinoša veikt ts "mājas darbu", izvēloties vnk sodīt iedzīvotājus ar iebraukšanas maksu / aizliegumiem. Labi, ka neviens nezina, cik naudas iztērēja tāda Londona vien, un ar nekādu atdevi.
* Kā pozitīvu piemēru piesauca Nottingham. Ieviesta "park and ride", ieviesti hybrid / elektro busi, velo celiņi, un pacentusīes nodalīt velo plūsmu no auto plūsmas, padarīt satiksmi drošāku.
* Piesauca Milton Keynes - robotizēta ēdiena piegāde:
https://www.starship.xyz/
Pēdējos gados lielie pilsētas maršruta autobusi, kas brīžiem braukā tukši, aizstāti ar minibusiem uz izsaukumu - piesaki laiku, adresi no-uz, un buiņš piebrauks. Lētāk pilsētai, īpaši ilgtermiņā, izdevīgāk pasažieriem.
Neiztiek arī bez kļūdām - bezvadu busu uzlāde, kas iebūvēta pilsētas ielās, ieliekot pāris miljonus, nu izrādījusies lieka.
* Ķīnas piemēri ar elektromobiļu satiksmi lielpilsētā fascinē ar apjomu.
/bet - vai tas ir tas, uz ko vajag tiekties valstī Eiropā?
Ķīna iegūst litiju, pati ražo baterijas un auto/busus. Ražo uz vietas, ekspluatē uz vietas, lūk īstais "zaļais" kurss. Tikko tu sāk importēt daļu, vai visu - zaļums pazūd.


(Ierakstīt jaunu komentāru)

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?