Pļavas sirds ([info]iuzh) rakstīja,
@ 2010-04-23 12:39:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ancient is my destiny
Labi - par Ūsiņu es visu ko zinu, esmu arī vairākārt svinējusi Ūsiņus, bet tas vairāk maijā un drusku cits stāsts. Bet par Jurģu dienu es nedaudz sašokējos, varbūt tāpēc, ka īsti neizprotu vai neesmu lasījusi Bībeli, vai tamlīdzīgi, bet ko nozīmē šitais publicējums? Latviskajam Ūsiņam ir uzslāņojies ar kristietību ienākušais Jurģis jeb Georgs - svētais, kuru kristīgā baznīca iecēlusi mocekļu kārtā un kura dienu svin 23.aprīlī. Svētais Georgs tiek apbrīnots kā karavīrs, kurš uzvarējis pūķi. Kamōn - pasakā par Jēzu bijis arī pūķis? Vai, nu, es tiešām kaut ko neizprotu, un tas patiesībā ir kaut kāds alegorisms, vai arī kristietība sasniedz galēju stulbumu /ar šo, protams, nevēlos nevienu kristieti personīgi aizskart, bet, ja jums ir kāds simtprocentīgi loģisks izskaidrojums /tukšu vāvuļošanu par un ap tēmu nepieņemu/ tad droši varat mēģināt mani apgaismot/. Līdz šim gan esmu pārliecinājusies, ka kristietībā nekā loģiska nav, viss balstīts uz meliem, tukšu salmu kulšanu un pārslāņošanos pār senākām dievībām un dzīvesziņām.. /sāku jau uzprasīties pa muti, vai ne, ha-ha :-D/

Šitā man vispār tāda tabu tēma. Atkal jau pārkāpu. Parasti kā sāku ieslīgt reliģiskos disputos, tad tā kā tāda vista pret sienu. Nervus tikai sev labi pačakarēju, i viss. Bet nekā darīt - mani tā svētā cīņa ar pūķi izsita no sliedēm..

Tāda man tā pagāna dvēsele, mūždien gribas klupt rīklē uzspiedējiem.. :-D

Un vispār esmu drusku sabēdājusies, jo man ir pazudusi gan audēja, gan rotkalis. Bet sezona nāk ar joni virsū. 4. maijā mums jau pirmais pasākums - ieņemsim Krastmalu kopā ar citiem jaukajiem. Ļoti gaidu. Tā esmu noilgojusies pēc pasākumiem un festivāliem. Pēc tā foršuma un pozitīvisma un labajiem ļaudīm un.. Un šogad solās būt bagāta /pasākumu skaita ziņā/ vasara, neskatoties neuzkādām krīzēm.. Prieks! :-)


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]labils
2010-04-23 15:39 (saite)
Jādomā ka mūsdienu kristieši tos storijus par pūķu kaušanu vairāk kā alegoriju uztver.
pūķis kā visa sātaniskā iemiesojums.
vispār svētajos rakstos esot dahuja to kāvēju kuru starpā pat pāris skuķi.
viduslaikos viņi baigi pavilkās uz šito tēmu.
vēl ir bariņš kas pūķu ar dinozauriem asociē, bet tas ir tik glupi, ka es vnk ignorēju.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]iuzh
2010-04-23 15:50 (saite)
Nu, jā, par alegoriju man aizdomas bija.. Bet tik un tā tas haoss, kas tur valda, ir prātam neaptverams..
Par dinozauriem - labs. Ir ko pasmaidīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]labils
2010-04-23 16:01 (saite)
nu bardaks jau aiz tā ka ne jau vienā dienā storiju uzcepa un neba viena darba grupa. laikam ejot un tikumiem mainoties ar stāstu raksturs manās, bet jebkuru neskaidrību gadījumā var atsmērēties ar neprecīzu tulkojumu, sliktiem sakariem vai piedāvāt jaunu puslīdz ticamu interpretāciju.

neizpratni rada vienīgi fakts, ka paši kristieši nav gatavi atzīt ka tā grāmata ir alegoriska un tai nav nekāda sakara ar reālo vēsturi.
visu laiku kā ar galvu sienā - grāmatā tā stāv rakstīts un pakaries!!!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iuzh
2010-04-23 18:35 (saite)
Kā jau ar visu. Viena tante stāstu sāk.. un tas ir tikai tavā ziņā vai krāmēt tur ko klāt, vai nē. Bet piekrītu - ar fanātiskajiem runāt vispār nekad nav bijis jēgas. Man vienīgi pat drusku žēl paliek, kad viņi kļūst par muļķiem, kad kāds viņu grāmatu ar loģiku pilnīgi apgāž. No utopijas neatteiksies un loģiku neatzīs. Fanātisks kristietis ir diagnoze, kas pie tam regulāri paši savus baušļus pārkāpj un tā arī pretrunās nomirst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?