Marts 19., 2015


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
19:02

(37 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Marts 2015 - 20:02
(Link)
1. klasē mācās 4 skolēni: Anna (A), Bērtulis (B), Centis (C) un Daiga (D).
Skolotāja atļauj skolēniem, kas sēž vienā solā, strādāt kopā, un katru stundu sasēdina viņus citādi, kā arī novēro, kā viņi sastrādājas.
1. stundā Bērtulis noraksta visu no Annas, bet Daiga noraksta visu no Cenša.
2. stundā skolotāja pārsēdina skolēnus.
Vai viņai sasēdināt Annu kopā ar Daigu un Bērtuli ar Centi (rēķinoties, ka Bērtulis un Daiga visu norakstīs, bet varbūt arī kaut ko iemācīsies) vai arī Annu un Centi kopā un Bērtuli kopā ar Daigu (rēķinoties, ka Anna un Centis strādās kopā un izdarīs vairāk, bet Bērtulis un Daiga vai nu sāks mācīties, vai apmētās viņu ar papīra bumbiņām)?
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:19. Marts 2015 - 20:10
(Link)
man liekas, to skolotāju nevar laist bērniem tuvumā!
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Marts 2015 - 20:10
(Link)
Trū dat :D Bet nu kas maksā, tas pasūta skolotāju :)
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:19. Marts 2015 - 20:16
(Link)
Uz kurieni? ^^
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Marts 2015 - 20:25
(Link)
:D to mēs sestdien redzēsim.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:19. Marts 2015 - 20:34
(Link)
zane oliņa teiktu, ka problēma ir uzdevumā - jāveido tāds, lai norakstīšana nebūtu opcija. :D

protams, nav tik vienkārši, bet principā tiešām arī ļoti svarīgi ir saprast, kāpēc daiga un bērtulis noraksta - vai viņi 1)varbūt patiesībā tiešām nevar tikt galā vai arī 2)nesaprot mērķi, kāpēc viņiem būtu vērts darīt to pašiem. un ir vērts paskatīties, sadarbībā grupās jau daudz nosaka arī visādi "neobjektīvi" elementi, personiskās attiecības ar blakussēdētāju un pārējiem skolēniem, un tas, kā pret freeloading attiecas kolektīvs kopumā.

parasti tas, ko iesaka darīt, organizējot darbu grupās tā, lai izvairītos no izbraukšanas uz citu rēķina, ir - dalīt ļoti konkrētas lomas, kas dalībnieku starpā atšķiras, un būvēt darba apjomu atbilstoši formulai, ka paveicamais apjoms vienā laika vienībā ir jāreizina ar grupas dalībnieku skaitu, kā rezultātā to īsti nav iespējams paveikt, ja kāds nedara savu daļu, un pati grupa izdara atklātu vai slēptu spiedienu uz visiem iesaistītajiem.

bet es tā noprotu,ka Tev pamatā situācija ir drusku citādāka un runa nav īsti par sastrādāšanos grupā veicamam darbam, bet kaut kādām ekstrām, kas nav konkrēts uzdevums?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Marts 2015 - 20:52
(Link)
Nu, ir pamatuzdevums, kas ir individuāls un nekādā veidā nav saistīts ar grupas darbu. Freeloaderisms tur ir nosacīti iespējams, bet to ir grūti noteikt un tas ir tik acīmredzami "šauju pats sev kājā", ka man pat nav vēlmes ar to cīnīties (t.i., man pa lielam pofik, grupai netraucē, bet droši vien ne man, ne grupai tas neliekas baigi stilīgi). Pamatuzdevumu izpildīt varētu būt grūti, laikietilpīgi vai nesaprotami.

Grupu darba ekstra ir konkrēts uzdevums, kas uzlabo mācību procesu, bet nav izšķiroši svarīgs. Konkrētas tēmas tur salikt un panākt to, ka viens var iegāzt visus, man šķiet neadekvāti (galu galā tā nav skola, tie ir kursi, ko cilvēki dara savā brīvajā laikā un uztver kā hobiju). Tajā pašā laikā varētu būt tā, ka šajā sadaļā freeloaderisms tiek uztverts visai sāpīgi (nu tb grupai ir pofig, vai izpilda pamatuzdevumu, bet, ja neizpilda ekstru, tad cilvēki sašujas). Ekstras izpildīšanai pa lielam ir nepieciešams drusku empātijas un labas gribas, nu un drusku laika arī, bet ne kritiski daudz. (Ja vien to nedara baisi labi, tad tas ir laikietilpīgi - bet to tad arī viņi varētu darīt centīgo grupā.)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Marts 2015 - 21:01
(Link)
(nu tbš pamatuzdevumā ir iespējams, ka cilvēks nevar viņu izpildīt, bet variants "es tipa izpildu, bet šmaucos un tērēju citu laiku" ir tāds wtf, ka man nav vēlmes ar to cīnīties)
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba