Augusts 21., 2013


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
22:54

(120 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:22. Augusts 2013 - 10:21
(Link)
Es domāju, ka tur nav nekādas stingras korelācijas, vienkārši ja no visiem mācību līdzekļiem izvēlas tikai lētākos, tad šis komplekts noteikti nebūs labākais iespējamais komplekts. (Jo korelācijas taču nav, tb nav tā, ka lētākais mācību līdzeklis = labākais mācību līdzeklis.)
Abet iegūtās izglītības kvalitāte nu gan ir saistīta ar to, vai skolotājam nav katrā otrajā stundā jāsūrojas par to, ka attiecīgā tēma grāmatā ir apskatīta nepilnīgi/neinteresanti/novecojušā veidā. Ilgtermiņā arī ar to, ka pastāv reāla konkurence mācību grāmatu izdevēju vidū - t.i., noteicošā ir nevis grāmatas cena un IZM akcepts, bet kvalitāte.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:22. Augusts 2013 - 10:43
(Link)
Ja skolotājs tērē jau tā īso akadēmiskās stundas laiku katru otro stundu sūrojoties, ka grāmatiņa slikta, tad problēma, ir nevis mācību grāmatām bet skolotājā, pie tam ļoti nopietna problēma. Tieši skolotājs arī daudz vairāk ietekmē izglītības kvalitāti.

Bet cena pret grāmatas satura kvalitāti... vēlreiz, cik tur bija tie procenti, cik no grāmatas cenas sastāda autora honorārs?

Un tieši kā mazāka paļaušanās uz nelaimīgajām darba burtnīcām traucēs bērniem iegūt augstskolai nepieciešamās prasmes?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:22. Augusts 2013 - 11:57
(Link)
Nubāc :D Tas par sūrošanos bija tēlains pārspīlējums, bet mēs varam, protams, būt kalsni un nopietni.

1. Par grāmatas kvalitāti - ja skolotājam ir jātērē savs un klases laiks, lai skaidrotu vielu, kuru būtu varēts izlasīt labākā grāmatā, vai labotu grāmatas kļūdas, tas aizņem to laiku, ko varētu izmantot vielas padziļinātā apgūšanā.
2. Autora honorārs varētu būt 5-15% (mācību grāmatām noteikti citādi, jo tur ir autoru kolektīvs). Bet autora honorārs arī nenosaka grāmatas kvalitāti :D Nu tb man šķiet, ka esošajā tirgus situācijā vienkārši NAV korelācijas starp grāmatas cenu un tās kvalitāti, ne uz vienu, ne uz otru pusi. Grāmatas satura kvalitāti drīzāk nosaka brīva konkurence starp grāmatu izdevējiem, bez konkrēta izdevuma masveida iepirkšanas - kā tas notiks šajā situācijā, kad jāņem grāmatas no mazā kroplīgā sarakstiņa. (Maniem bērniem uz abiem no 12 mācību komplektiem, ieskaitot 3 svešvalodu komplektus, ir 8 dažādu izdevēju grāmatas. Cenas gan baisi nesalīdzināju.) / vārdu sakot, šeit līdz galam nesapratu tavu argumentu.
3. Par darba burtnīcām - nu, mana teju 1klasniece nesen pildīja anketu, smuki savilka visus ķeksīšus, ar roku ierakstīja 2 vārdus un otrajā jautājumā, kur bija jāraksta, nāca pie manis dīkt, ka "negrib tik daudz rakstīt". Teju 5klasnieks ar saņemšanos uzraksta vienu burtnīcas lapu pusstundā. Darba burtnīcā viņš šajā pašā laikā aizpilda 3-4 lapas. Tātad es teiktu, ka pat 4. klasē darba burtnīca ietaupa 75% laika un ņemtnes, kuru var veltīt mācībām, bet 1. klasē tā ir vispār neaizstājama. Nu, un tas, ka tev sākumskolā nezadušī prieku mācīties, ir vismaz 50% no augstskolas prasmēm.

A tu pasaki, cik lielai jābūt varbūtība, ka tavs bērns saņems sūdīgāku izglītību, lai tu izvēlētos NEieguldīt šajā izglītībā, teiksim, 50 latus gadā?
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba