Janvāris 4., 2006
| 10:40
|
Comments:
Tu kā zinātāja varbūt vari paskaidrot, kāds tam sakars ar veģetārismu...
Man šķiet, ka tur vairāk domāts kā apkārtējās vides aizsardzība. Pričom tut veģetārisms, arī neiebraucu
iz sērijas "mums labāk nezināt" ;)
Gandrīz vai jāsāk domāt, kur pakešu un tamponu ražošanā tiek izmantotu dzīvnieku valsts izcelsmes produkti :) Bet tu tak reklāmā strādā. Vai tad jums vēl nav mērķauditorija, kas aprakstāma kā ‘politiski pāraktīvās jaunietes’? Ir nācies rietumnieču starpā novērot šīs, ehm, subkultūras pārstāves – viņas uztrauc viss sākot no kara Irākā un nāvessoda atcelšanas līdz sieviešu, geju, lesbiešu un dzīvnieku tiesībām. Viņas dedzīgi publicēs PETA video un stāstīs kā samazināt atkritumu daudzumu (piemēram, retāk noraujot ūdeni tualetē). Nepārprast, uzsvars ir nevis uz katru konkrēto problēmu vai pat tieši šo problēmu uzskaitījumu, bet gan uz ‘viss’. Un veģetārisma saistīšana ar dabas aizsardzību un zaļu dzīvesveidu pēkšņi kļūst it kā pēc noklusējuma pieņemta...
Šis jau vēl nav ģeniālākais jomas izgudrojums. Vēl viņiem (vai tik ne tai pašai kompānijai?) bija arī videi draudzīgās, vairākkārtīgi lietojamās paketes – nu principā apdrukātas kokvilnas lupatiņas, kopā ar tādu figņiņu ar kniedīti, kas to ļāva piepogāt apakšbiksēm. Dāvanā vēl tika pievienots maciņš, ko nēsāt somiņā, kur sakraut pa dienu izmantotās, lai vakarā mājās izmazgātu. Atceros kā lasīju un šausminājos....
Latvijā, IMHO, ir pārāk mazs tirgus, līdz ar to šāda mērķauditorija vēl nav nākusi priekšā. Ir bijusi doma izmantot cilvēku tieksmi kaut cik saudzēt dabu, bet "veģetāriešu paketes" nav gadījušās :D
| From: | mena |
Date: | 4. Janvāris 2006 - 11:53 |
---|
| | | (Link) |
|
Hmm, par tām vairākkārt lietojamām paketēm... Vispār jau doma nav slikta. Kaut jau gluži nesen to "ar spārniņiem" un pat bez spārniņiem nebija, vate bija deficīts, un tās pašas lupatas vien bija jālieto, tā, ka ja cilvēku tik ļoti velk uz to ekoloģismu, un vēl to tā estētiski noformē... Un vēl ja rēķina, ka mūsdienās ir vešmašīnas - iemet un aizmirsti. Es pati gan no vienreiz lietojamām paketēm neatteikšos, un pēc šī raksta sākšu domāt, ka tas tomēr ir ģeniāls cilvēces izgudrojums, tāpat kā tualetes papīrs.
asinis tak jāmazgā uzreiz un piedevām vēl iepriekš mērcējot aukstā ūdenī, tā ka "iemet vešmašīnā un aizmirsti" diez vai īsti ietu cauri.
bet par tualetes papīru nobiedēji, jau sāku iztēloties, kāds būtu šīs kompānijas ražotais aizstājējs :D
Ja pareizi atceros, rekomendācija bija mazgāt ūdenī ar ūdeņražas pārskābes piedevu.
Un pēc tam izžāvēt, vēlams, saulītē.
Tā kā nekāda tev tur veļasmašīna :)
bet par tualetes papīru nobiedēji, jau sāku iztēloties, kāds būtu šīs kompānijas ražotais aizstājējs :D a) Sūklītis. Dabiskais, no jūras. b) kāds tualetes papīrs? Labākajās japāņu izgudrotāju tradīcijās – ūdens strūkla (no poda), kurai seko karstā gaisa plūsma (arī no poda). c) Ievērojot ‘ņemam veco bezcerīgo variantu un pārdodam jaunā ūberiesaiņojumā’ principu – kastīte izsniedz paciņu žurnālu krītpapīra. Nu, ar domu – recyclo. Un iesaka pēc lietošanas noskalot zem krāna. „Ja rūpīgi ar to apiesieties, tas jums kalpos pat vairākus mēnešus. Ir sievietes, kas vienu ūberprodukta kastīti lieto pat pusgadu! Tādejādi ietaupīsiet $$”.
Mani šausmina tieši tā estētiskās iepakošanas tendence, ne jau tas, ka lupatiņas var lietot.. nu tāpat zinām, ka var lietot da jeb ko ar kaut cik apmierinošām uzsūkšanas īpašībām. Tas, ka ir patērētāji, kas pateicoties skaistam iepakojumam (sauklis par dabas aizsardzību un veģetārismu, protams, arī pieder pie ‘iepakojuma’) spēj sev iestāstīt, ka šī produkta lietošana patiešām ir patīkama un ērta (vai – ka neērtības ir pietiekami nenozīmīgas un mazsvarīgas). Tieši ar šādiem salīdzinoši šaurai mērķauditorijai tirgotiem produktiem to var redzēt visspilgtāk..
Lai gan, pieņemu, ja kāds spētu no malas paskatīties uz, piemēram, visām mums, kas cītīgi skuj kājas, pārliecībā, ka citādi mūsu kāju izskats ir apkārtējiem aizvainojošs – gan jau efekts būtu tieši tāds pats.
Nu, tikai reklāmas biznesā strādājot, cilvēks var saprast, cik nenormāli dziļa ir šī ietekmēšana-caur-iepakojumu. Vai, precīzāk, caur brendu. ("Zīmols" pat gluži neizsaka to pašu, jo "brends" var būt dajebkas, t.i., veģetāriešu biedrības sertifikāts arī pieder pie Mooncup brenda imidža un ir tur iebāzts tāpēc, ka "mūsu lietotāja, visticamāk, vai nu ir veģetāriete vai vismaz ir labās domās par veģetārismu, tātad veģetāriešu atbalsts uzlabos mūsu pārdošanu".) Un apgalvojums, ka "lietojot mūsu produktu, tu kļūsi tāda un tāda" vēl ir bērna šļupsti. Lielā daļā reklāmu slēptais mesidžs ir "ja tu esi [sieviete, pusaudzis etc.], tad tev ir jābūt (jāvēlas būt) [sievišķīgai, stilīgam etc.], un [sievišķīga, stilīgs etc.] tu nevari būt, ja nelieto [tādus un tādus produktus], no kuriem [mūsu produkts] ir vis- [sievišķīgākais, stilīgākais etc.]" T.i., brainwashings notiek nevis "sapņu piepildīšanas" līmenī, bet "sapņu radīšanas" līmenī. Par laimi, cilvēkam piemīt zināma aizsardzības spēja, bet tomēr - reizēm Šermulis Noskrien Pār Kauliem. |
|
|