Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi - "Я не вернусь"

Nov. 4th, 2014 01:48 pm "Я не вернусь"

Rāgs (tas, kurš "Klases" režisors) uzfilmējis sirsnīgu un melnu stāstu par no savas dzīves aizmukušu doktoranti, kura slapstās izliekoties par klaiņojošu pusaudzi. Ieinteresēja, kurš šo stāstu sacerējis, jo viss tā svaigi, bez vecišķas morāles. Izrādās, scenārija autorei Puļinovičai 27 gadi un jau padsmit labas lugas/scenāriji.
Te var palasīt - http://yaroslavapulino.ucoz.ru/index/pesy_jaroslavy_pulinovich/-2-0-2
Jādozē gan prātīgi.

Я не вернусь

Tags:

17 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]pikaczu
Date:November 4th, 2014 - 04:01 pm
(Link)
Tu lasi manas domas, es tieszi gribeeju izlasiit "Nataszas sapni"
From:[info]heda
Date:November 4th, 2014 - 06:19 pm
(Link)
O, izlasi un padalies. Es vairs nespēju, par deprimējošu šim gadalaikam.
From:[info]antons_v
Date:November 4th, 2014 - 10:17 pm
(Link)
Paldies, iznāca vakara izklaide.

"Natašas sapnis" tā ne pārāk. Uzrakstīts labi, bet emocionāli netrāpīja, jo pamatīgi trūkst psiholoģiskā izvērsuma. Daļēji tādēļ, ka nekādi dziļumi nav iespējami ņemot vērā varones biogrāfiju. Daļēji tādēļ, ka monologa forma neļauj pieslēgt mijiedarbību ar citu varoņu psiholoģiju - ir tikai pirmās personas skatījums.

Tieši tādēļ stāsts par ķīmijas skolotāju ir daudz labāks, kaut arī tur ir viena pamatīga problēma. Absolūti trūka ticamības tam, ka neviens negribēja ņemt naudu. Pēkšņi visi tādi lepni un garā cēli, naudu nevienam nevajag. Aha, un uz Marsa aug zemenes.
Bet citādi bija ļoti labs.
From:[info]heda
Date:November 4th, 2014 - 11:02 pm
(Link)
Jā, ir kā raksti (nenocietos tomēr un palasīju Natašas sapni arī). No tā, kas līdz šim izlasīts, "Žanna" laikam patika visvairāk, tieši ar iesaistīto mijiedarbību :) Vispār viņa raksta it kā stereotipiskas lietas, un nav viss gludi nostrādāts, bet viņā ir kāds pievilkšanās faktors.
From:[info]antons_v
Date:November 5th, 2014 - 12:21 pm
(Link)
Māksla parasti rodas nevis no tā par ko raksta (zīmē, komponē), bet gan kā to dara.
Autores pievilcība lielā mērā ir tajā, cik nepretenciozi viņa raksta (līdzīgi Dovlatovam, kurš it kā tikai apraksta ikdienu). Un, protams, šad un tad parādās dažas labi noformulētas frāzes.
From:[info]heda
Date:November 5th, 2014 - 01:11 pm
(Link)
Starp citu, man šķiet, ka tieši Rāga filmas šķietamā nepretenciozitāte kaitinājusi "Komersanta" recenzentu :)
From:[info]antons_v
Date:November 5th, 2014 - 02:31 pm
(Link)
Iespējams, ka mēs dažādi saprotam terminu "nepretenciozitāte". Es ar to biju domājis maksimāli piezemētus un realitātei tuvus sižeta un attēlojuma paņēmienus. Proti, nekādas tīšas izkrāsošanas, poetizācijas, šoka, utml.

Recenzente ieblist nevis pret pašu "dzīves prozu", bet pret to, ka scenāristei lāgā nav izdevies no šīs prozas uztaisīt mākslu - viņa slavē aktrises par to, ka tām izdodas ielikt scenārija materiālā dziļāku jēgu. Par šo, protams, var pastrīdēties, jo aktieru uzdevums taču ir atdzīvināt scenāriju, nevis "atspēlēt" to, kas uzrakstīts.

Dovlatovu uzskatu par etalonu precīzai un emocionāli iedarbīgai "dzīves prozai", kur izskaustas jebkādas pretenzijas uz "mākslu".

Aleksandrs Geniss to formulē šādi: "Сам Сергей, жестоко высмеивая интеллектуальный снобизм, писал предельно просто. (..) Довлатов действительно внимательно прислушивался — именно прислушивался — к происходящему вокруг него. Много раз я встречал в его рассказах фразы, выхваченные из нашего быта. Однако за этим документальным повествованием, за этим псевдокопированием речевой реальности стоял особый художественный принцип, превращающий анекдот или зарисовку в законченное литературное произведение высокой пробы." (Александр Генис - НА УРОВНЕ ПРОСТОТЫ)
From:[info]heda
Date:November 5th, 2014 - 04:15 pm
(Link)
Paldies! Palasīšu klasiķi :)
From:[info]pikaczu
Date:November 5th, 2014 - 09:47 am
(Link)
Izlasiiju Zhannu, tagad Krievija man szkjiet veel dziljaaka Mordora...
From:[info]heda
Date:November 5th, 2014 - 11:18 am
(Link)
Bet antona_v pieminētajā recenzijā raksta, ka viņa esot maiga un ne tik dusmīga, kā citi jaunie autori :)
Dažādās dokumentālās versijās krieviem ir gana daudz stāstu par vīriem baltos halātos, kuri "parūpējas" par mammīti, kamēr tētis oligarhs savāc sev bērnus.
From:[info]pikaczu
Date:November 5th, 2014 - 11:29 am
(Link)
Man szkjiet, ka vinjiem no varas, liidz popkultuurai un sadziives liimenim tiek preemeeta psihopaatiska riiciiba. Piedevaam kopsz savoka szii tendence ir ljkjuvusi stipraaka un turpina sevi atrazhot.
From:[info]antons_v
Date:November 5th, 2014 - 12:37 pm
(Link)
Atbilstoši izveidota terminoloģija:

"угар" - состояние крайнего возбуждения, самозабвения, экстаза, помрачение сознания.
From:[info]pikaczu
Date:November 5th, 2014 - 12:56 pm
(Link)
Kaadaa noziimee? es par lugu "Zhanna" rakstiiju. Tur galvenai varonei ir personiibas defekti, kas ljauj ieguut paarsvaru sabiedriibaa, kuraa vinja dziivo.
From:[info]antons_v
Date:November 5th, 2014 - 02:02 pm
(Link)
Skaidrs, mana kļūda. Es domāju, ka runa ir par Krievijas politisko noskaņojumu, kur patriotiskā satrakošanās leģitimē viņus uz vardarbību.
From:[info]pikaczu
Date:November 5th, 2014 - 04:26 pm
(Link)
Cita lieta, ka vinju varas elite arii riikojas kaa psihopaati un uzvar, jo paareejie turpina speeleet peec noteikumiem.
From:[info]heda
Date:November 5th, 2014 - 04:18 pm
(Link)
Bat "Žannā" tomēr ir arī "состояние крайнего возбуждения, помрачение сознания", un ne tikai no galv. varones puses.
From:[info]antons_v
Date:November 4th, 2014 - 10:48 pm
(Link)
Par filmu labi uzrakstīts "Komersantā": http://kommersant.ru/doc/2492979