Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi -

May. 3rd, 2020 10:35 am

Zviedru ārsts, kurš sevi nosaucis par Dr Whistleblower, cīnās par to, lai arī gados vecajiem Covid-19 pacientiem būtu pieejama skābekļa terapija. Viņaprāt, tas, ka pacienti saņem tikai morfiju, ir pat ne paliatīva aprūpe, bet aktīva palīdzība nomirt.

https://www.facebook.com/jon.tallinger.9/posts/2589098144686245
https://www.facebook.com/jon.tallinger.9/posts/2590755394520520
https://rairfoundation.com/exclusive-swedish-doctor-pleads-for-help-govt-denies-elderly-coronavirus-patients-life-saving-oxygen-watch/

Tags:

22 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]brr
Date:May 3rd, 2020 - 11:44 am
(Link)
Kāds droši vien ko teiks par nehumānismu, bet kopumā liekas efektīvs līdzekļu izlietojums un faktiski humāni sabiedriskā līmenī.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 11:50 am
(Link)
Iespējams, bet tad to tā arī vajag formulēt, nevis saukt sevi par humanitāru lielvaru.
From:[info]brr
Date:May 3rd, 2020 - 12:00 pm
(Link)
Cilvēku sapratnes un emocionālā satvar līmeņi ir atšķirīgi. Nedomāju, ka tāds formulējums dos ko labu.
Piedevām nekā antihumāna jau nav.
Bare life per se, nav jau īsti pakļaujama humānai/antihumānai kategorijai.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 12:04 pm
(Link)
Godīgs formulējums dod daudz laba - īpaši, lai saprastu un zinātu, ar ko ir darīšana.
From:[info]brr
Date:May 3rd, 2020 - 12:15 pm
(Link)
Jā, vienīgi ja sabiedriskā doma un sabiedriskais līgums šajā jautājumā ilgstoši ir bijis ar citādāku uzstādījumu, tad īstermiņā tas radīs milzīgu emocionālu un sekojoši politisku vētru.
Droši vien šobrīd ir aktuālākas lietas, kuras jārisina.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 12:18 pm
(Link)
Sabiedriskā līguma laušanu šeit jau daudzi ir pamanījuši. Bet pat man bija neliels pārsteigums, ka tas jau sasniedzis tādu līmeni.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 11:54 am
(Link)
Un te pat nav runa par intensīvo terapiju, bet tikai skābekļa balonu cilvēkam, kurš smok nost.
From:[info]extranjero
Date:May 3rd, 2020 - 12:58 pm
(Link)
Tajā rakstā (tas gan šķiet tulkots ar google translate tāpēc nav īsti uzticams) ir sadaļa, kur viss ir labi izskaidrots, kāpēc skābekļa terapija nav pamatota:
Translation of the “Gävleborg-document” on oxygentherapy in infection with covid-19

Latvijā ir problēma, ka paliatīvie pacienti nesaņem morfīnu un mirst ļoti lielās sāpēs. Manuprāt, tas ir ļoti neētiski un arī empātijas trūkums no sabiedrības puses.
From:[info]ulvs
Date:May 3rd, 2020 - 01:17 pm
(Link)
Plus. Latvija savā supergejiskajā attieksmē pret funkcionālām substancēm (opioīdiem/opiātiem) var iet nahuj. Labākajā gadījumā var ekspektēt paracetamolu pret sāpēm. Un opiātus jau ne tikai dod kā pret sāpēm. Tiem ir arī citas labas īpatnības, kas atvieglo ciešanas.
From:[info]extranjero
Date:May 3rd, 2020 - 01:00 pm
(Link)
Īpaši pievērs uzmanību šim:

In palliative care, the association between hypoxia and experienced dyspnea is low, which is why one should follow the symptoms rather than the oxygen saturation. Most often, opioids provide better symptom relief than delivery of oxygen.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 01:30 pm
(Link)
Šobrīd ir runa tieši par Covid-19. Citur viņš raksta arī par to, ka ar šībrīža vājajām un haotiskajām zināšanām par Covid vispār nav iespējams droši noteikt cilvēku izredzes izveseļoties, un norakstīt vecākus cilvēkus kā paliatīvus, vienlaikus pat nedodot slkābekli, kad viņiem ir elpas trūkums, ir amorāli.
From:[info]extranjero
Date:May 3rd, 2020 - 01:40 pm
(Link)
Jā, bet vai tā ir, ka viņi tiešām izjūt elpas trūkumu? Bija ļoti pretēja informācija, ka daudzi to neizjūt pat tad, kad O2 piesātinājums nokrītas, kas 85%, kas citos gadījumos ir tūlītēja trauksme.

Kaut kur lasīju, ka vidējais dzīves laiks (pirms kovida) šajos veco ļaužu aprūpes namos ir 6 mēneši. Tās faktiski ir vietas, kur cilvēki dodas nomirt, jo ir tik nevarīgi, ka pat tuvinieki viņus vairs nespēj aprūpēt. Jā, varbūt kovida dēļ tagad viņi nomirs 6 mēnešus ātrāk un varbūt netika viss izdarīts, lai šo infekcijas izplatību aizkavētu. Bet jebkurā gadījumā pārslēgšanās no ārstēšanas uz paliatīvo aprūpi ir ļoti svarīgs solis. Šajā gadījumā mēs nevaram runāt par izveseļošanos, kā mēs to saprotam ar pārējiem cilvēkiem.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 02:09 pm
(Link)
Jā, tagad ir bijuši raksti, kur cilvēki stāsta, kā vecāki pansionātā burtiski smok nost, bet uz slimnīcu nesūta, jo "nepienākas" un pansionātam pēc priekšrakstiem arī "nepienākas" skābekli dot. Pie tam pansionātos aizliedza piedrīgajiem apmeklēt tur dzīvojošos, lai viņus neaplipinātu, tāpēc piederīgie visu uzzina ļoti novēloti. Šeit, piemēram, raksts par cilvēku, kurš nosmok bez diagnozes... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARez3/eva-96-nekades-coronatest--dottern-catharina-sag-henne-do-pa-aldreb, te ar diagnozi https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/eva-lotts-pappa-dog-pa-hart-drabbade-boendet/

Un te Dr Whistleblower linko rakstu par Borisu, kuram vajadzējis litriem un litriem skābekļa... https://www.facebook.com/jon.tallinger.9/posts/2592647194331340
From:[info]formica
Date:May 3rd, 2020 - 02:14 pm
(Link)
No BigPharma un varturu puses tika viss izdarīts, lai šo infekcijas izplatību NEaizkavētu - senioriem metodiski tiek izniideeta (ar statiiniem) imunitaate


https://youtu.be/8gue4f56EOk
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 02:57 pm
(Link)
"Another remarkable part of Stockholm Hospital's guidelines is that it seems that all doctors possess the magical ability to see into the future.
In fact, no doctor in the world can determine whether a person infected with Covid-19 has "curable Covid-19."
https://www.facebook.com/jon.tallinger.9/posts/2590755394520520
From:[info]extranjero
Date:May 3rd, 2020 - 03:08 pm
(Link)
Es domāju, ka tas attiecas uz visiem paliatīvās aprūpes gadījumiem. Neviens nevar paredzēt nākotni. Un tomēr ar diezgan lielu varbūtību ārsti var redzēt, kuriem cilvēkiem nav vairs daudz atlicis. Arī paši cilvēki bieži jūt nāves tuvušanos. Tajā nav nekā maģiska, vienkārši neliela izpratne par cilvēku veselību.

Dažreiz ārsti kļūdās, un kāds, kuram bija paredzēta ātra nomiršana, nodzīvo vēl 20 gadus. Tomēr paliatīvās aprūpes ceļš ir daudz saprātīgāka izvēle nekā mēģināt izmisīgi glābt katru, kas ir tuvu nāvei.

Varbūt dažas vadlīnijas tiešām nav līdz galam pareizas un piemērotas covid-19 gadījumiem. Medicīnā tā notiek visu laiku, vvadlīnijas tiek pārskatītas, pētījumi atrod jaunas terapijas, aprūpe tiek uzlabota utt. Bet apsūdzības tonis šoreiz nešķiet pamatots. Man arī nav ne jausmas, kas tiek domāts ar flock hygiene. Viņiem ir jāraksta nedaudz sakarīgāk, lai to uztvertu nopietni.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 04:13 pm
(Link)
"Bet jebkurā gadījumā pārslēgšanās no ārstēšanas uz paliatīvo aprūpi ir ļoti svarīgs solis."
Te mazliet par to, kā šis svarīgais solis notiek -

https://www.svt.se/nyheter/professorns-ilska-mot-coronavarden-av-aldre-ar-diskriminering
"Ingve Gustafsons 35 gadus ir strādājis par vecāka gadagājuma cilvēku ārstu. Viņa prioritāte bija tikšanās ar saviem pacientiem.
Bet tagad viņš dzird par Sociālās pārvaldes jaunajām 7. aprīļa vadlīnijām, kurās teikts, ka vecāka gadagājuma cilvēku aprūpes sistēmas ārstiem jāizvairās apmeklēt savus pacientus, tā vietā jāveic vairāk novērtējumu pa tālruni.
Ar Covid slimojošais, 81 gadu vecais Jans Andersons, Sigtunā, ārpus Stokholmas nav saticis ārstu vairāk nekā trīs nedēļas. Uzņēmuma "Familjeläkarna" ārsts ir sācis paliatīvo aprūpi, t.i,. aprūpi dzīves noslēgumā, nesatiekoties ar 81 gadu veco vīru. Šo lēmumu apšauba viņa dēls Tomass Andersons. Saskaņā ar dēla teikto, tēvam turklāt nav bijusi iespēja saņemt ārstēšanu slimnīcā, lai gan tur ir brīvas vietas."
From:[info]extranjero
Date:May 4th, 2020 - 01:52 pm
(Link)
Šis ir ļoti grūti komentējams, jo:

1) Mēs nezinām slimnieka vēsturi, kādas ir blakussaslimšanas, vispārējais veselības stāvoklis.

2) Tagad ir rekomendācijas ārstiem pēc iespējas vairāk izmantot telekonsultācijas. Jo loģiski, ka ir liels risks ārstiem pašiem saķert šo kaiti, un tad mums nebūs arī ārstu.

3) Tā ir parasta parādība, ka radinieki bieži neapzinās vecā cilvēka smago veselības stāvokli un sarūgtinājumā cenšas vainot ārstus. Skots Aleksandrs par to ir uzrakstījis ļoti jauku eseju.
From:[info]heda
Date:May 4th, 2020 - 02:30 pm
(Link)
Tas biji tu, kas rakstīja, ka šī pāreja ir savarīgs solis. Ja ir ok ar šo svarīgo soli mētāties, neredzot pacientu, tad ir ok, ko tur daudz...
From:[info]gnidrologs
Date:May 3rd, 2020 - 03:39 pm
(Link)
Visa tā matu skaldīšana par paliatīvu vai kādu aprūpi vai humānismu ir garām. Mēs šeit redzam visatklātāko politiķu nodevību pret savu tautu. Tie vecie cilvēki visu dzīvi atdevuši pusi savu ienākumu šo sarkano subcilvēku rīcībā, ja lai viņi savās vecumdienās varētu nedomāt par miršanu pazemojošā, mokošā nāvē. Tajā pašā laikā tērē nodokļu naudu kaut kādiem mērkaķiem no trešās pasaules, ka nav savā dzīvē ne ēri ieguldījuši obščakā. Tiem cilvēkiem, ar kuru vecākiem un vecvecākiem tā dara vajadzētu atrast par to atbildīgās amatpersonas, aizvilkt aiz kājām uz publisku laukumu un pakarināt par piemēru.
From:[info]heda
Date:May 3rd, 2020 - 03:39 pm
(Link)
Varbūt tā notiek tieši tāpēc, ka daudzi šķiet kā ideālā sociālistu inkubatorā izperēti, bez vecākiem, vecvecākiem, saknēm.
From:[info]formica
Date:May 4th, 2020 - 10:22 am
(Link)

Citi protokoli nosaka, ka morfijs ir lieka grezniiba

https://www.facebook.com/ngoulart400/videos/10207155172314223/