|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vasara un dūmi - pirms vs pēc
Comments:
Melnās teltis ir atbrīvojošas un empowerējošas. Pajautā mūsu pašu cibas feministēm. Uz brūniem cilvēkiem vienkārši neattiecas tie paši noteikumie, kas pret baltajiem.
diemžēl drīz būs aizspēlējušies tik tālu, ka arī uz pašiem sāks tādi noteikumi attiekties... prasības netraucēt pakļaušanās procesus jau ir Rietumeiropas ikdiena
Manā gadījumā diezgan likumsakarīgi, jo es esmu karojošais ateists, bet es šaubītos arī par to, cik daudz "feministes" īstenībā atbalsta šaria kā normu, bet nevaru droši apgalvot, iespējams ka pie vainas ir informācijas trūkums vai nevēlēšanās būt par "islamofobu".
Vai ar "īstenībā" tu domā vārdus vai darbus? Viņu vārdi mani sen jau neinteresē, bet darbos, piemēram, zviedru u.c. Eiropas "feministi", iebalso Saūdu Arābiju Apvienoto Nāciju Sieviešu statusa komisijā (Commission of the Status of Women).
Tas bija domāts kā realitāte pretstatā tam, ko tu apgalvo. Bet biju par to domājis lokāli un aptuveni, proti, par vidējo FB grupas "feministu forums" auditoriju. Godīgi sakot, neko daudz nezinu par zviedru feministiem politikā.
Ko tu kā feminists saki par šo video?
https://youtu.be/_qIOGJjKFiU
Sou beisiklī ingmars ir kārtējais raitving ekstrēmists. Welcome to the club.
"pārsteidzi..."
Mani pārsteidz, ka tas tevi pārsteidz. Laikam echo chamber efekts. Piemēram, es gribētu zināt, kuras tad būtu tās cibas feministes, kuras domā tā, kā tur augstāk to grindrologs apraksta, jo es te nevienu tādu neesmu satikusi.
Honeybee un krii diezgan kvēli nodevās kulturālajam relatīvismam, attiecībā pret islamu un tā ģērbšanās etiķeti. ja kaut kas tāds tiktu slavināts no kādiem tur rudzīšiem Rietumu tradīciju kontekstā, būtu pamatīgs REEEEEEE.
protams, ka tieši tā tas netiek formulēts, bet tendences ir interesantas - http://klab.lv/users/krii/1881788.html
Es uzspēju izlasīt līdz šejienei:
"Personiski es atbalstu gan vienas, gan otras - t.i., uzskatu, ka valsts nedrīkst aizvainot savus pilsoņus (un pilsones), nedz uzspiežot kādu noteiktu apģērba gabalu obligāti uzvilkt, nedz (varbūt pat vēl vairāk) obligāti novilkt." , kad man sāka rasties aizdomas, ka tavs skatījums uz šīm lietām ir ļoti bērnišķīgs - vai nu melns, vai nu balts. T.i., līdzīgi kā ar to bērnu izprecināšanu - neviens jau neraksta, ka tas ir labi, raksta, ka jāņem vērā reālā situācija. Bet tu to, acīmredzot, tulko kā islamofīliju vai vēl nezin ko, nevis kā vidusmēra humānismu kontekstā ar padziļinātu skatījumu uz problēmu, kas tas, manuprāt, arī ir. jā, jāņem vērā, ka vienām meitenēm ir tiesības būt bērniem, bet citām "tiesības" būt onkulīšu nopirktām un izmantotām, un pret to nevis jāvēršas saskaņā ar valstī pastāvošu likumdošanu, bet "jāņem vērā" :D
Protams, ka pret to ir jāvēršas, par to, manuprāt, nav domstarpību. Domstarpības tur ir par to, kādā veidā pret to ir jāvēršas.
T.i., kādā veidā ir ilgtermiņā auglīgi pret to vērsties. Nostāja "vnk nelaižam tās bērn-sievas mūsu valstīs" nav veids kā palīdzēt tām bērn-sievām, piekrīti?
Ierakstā minētajā Sociālo lietu pārvaldes izdotajā informatīvajā materiālā attiecīgajiem onkulīšiem nebija ne vārda par to, ka bērnu seksuāla izmantošana ir krimināli sodāma, tur nebija nekādas vēršanās pret. Nav nekāda pamata teikt "ka pret to ir jāvēršas, par to, manuprāt, nav domstarpību".
Tadā gadījumā, ļoti labi, ka mēs dzīvojam informācijas laikmetā - ja pareizi sapratu, tad Zviedrijā tos bukletiņus nokritizēja līdz atsaukšanai. Es esmu kategoriski pret bērnu laulību normalizāciju, nešauboties. Taču man nav pārliecības, kas ir labākais veids pret to cīnīties. Kā tikt galā ar realitāti, ka mazu meiteņu izprecināšana notiek, ka tam piekrīt to meiteņu vecāki, radinieki, principā teju 100% no to mazo meiteņu sociālā loka.
Informācijas laikmets par laimi pagaidām vēl darbojas tā, ka socīālie tīkli un alternatīvie mediji var izdarīt pietiekami lielu spiedienu. Gan šajā, gan daudzos citos gadījumos meinstīma mediji mēdz klusēt līdz brīdim, kad spiediens kļūst pārāk liels un vairs nevar izlikties neko nezinām (no reakcijām sociālajos tīklos līdz oficiālo mediju atspoguļojumam mēdz paiet vairākas dienas, reizēm nedāļa un vairāk).
Te daži neveikli mēģinājumi relativizēt laulības ar bērniem un daudzsievību -http://klab.lv/users/heda/129871.html
http://klab.lv/users/heda/112249.ht Par daudzsievības diskusiju, atzīšos, īsti nesapratu honeybee nostāju un ko tieši viņa tur cenšas pateikt.
Ko es pati personīgi domāju par daudzsievību - ir ok, ja paralēli atļauta un sociāli akceptēta ir arī daudzvīrība u.c. grupu laulību formas. Kas, protams, nav muslimu kultūras gadījums. Par otro linku - cik lasīju, neredzēju mēģinājumus relativizēt, tur bija centieni izvērtēt problēmu reālistiski. Un neredzēju tur nevienu, kura teiktu, ka bērnu izprecināšana būtu kaut kas labs un atbalstāms. Disklaimeris: dskusijas bija garas un otrā bija kolapsēta, tādēļ varbūt arī kaut ko palaidu garām. Cibas piezīmes nerakstu specifiski par cibu un cibiņiem. Un mani patīkami pārsteidza, ka attiecīgajā jomā paplašinātais Overtona logs vēl nav nokļuvis līdz Ingmāram.
Šeit, piemēram, ir zviedru feministu valdības (tā tiešām sevi oficiāli deklarē kā pasaulē pirmo feministu valdību) delegācijas foto - https://tobiastankar.files.wordpress.co pēc sociālajos tīklos sekojošās reakcijas viņas to mēģināja relativizēt, sakot, ka tas esot tas pats, kas nēsāt cepuri Un šis arī ir melnbaltā skatījuma piemērs, bet vēl ar nelielu demagoģijas šķipsniņu. Ārpus konteksta tas foto, protams, raisa jautāmu: wtf. Šitās saucas feministes? Satinušās lakatos? Ar kontekstu - tas bija valstī, kurā ar likumu ir noteikts, ka sievietēm jāapsedz galva, vai ne? Briesmīgs, nosodāms, antifeministisks likums, par to, es domāju, tev neizdosies atrast feministi, kura teiks, ka tas ir labs vai "relatīvs" likums. Bet - vai tām zviedru politiķēm bija jēga pārkāpt likumu?
Piemērs: es esmu nūdiste, un uzskatu, ka mūsu likumi, kas aizliedz pat daļēji atkailināties, nav pamatoti. (Šis nav izdomāts piemērs, es patiešām tā uzskatu.) Bet, ja es gribētu par šo jautājumu uzstāties politiskā kontekstā, pastāsti man, lūdzu, kā man veiktos, ja es uzstātos ar kailām krūtīm valstī (Latvijā), kurā ir paredzēts administratīvais sods par atrašanos publiskā vietā ar kailām krūtīm. Šāds skaidrojums nesekoja, sekoja jau minētais salīdzinājums ar cepurēm.
Arī, atklājoties faktiem par to, ka bērnudārzos personāls filmē bērnus, lai vecākiem varētu atskaitīties, ka meitenes nav noņēmušas hidžabus vai pašvaldības iepērk burkini, "feministes" vai nu klusē vai ir islamizētāju pusē.
Ja nemaldos, tad zviedru sieviešpolitķi ir vienīgās Rietumu amatpersonas, kas izrādījušas šādu pakļāvību dvieļgalvju likumiem. Jebkuram skaidrs, ka citas valsts amatpersonai šāda etiķeti ir absolūti neobligāta un neviens tai pirkstu nepiedurs, ja šis likums tiks ignorēts. Zviedri vienkārši ir TIK progresīvi.
Vai ir piemēri, kur citās delegācijās uz turieni sievietes-politiķes bijušas bez apsegtām galvām, un nekādu problēmu? (Jautājums nav retorisks, es patiešām nezinu. )
Kas tieši bija fočenē minētā valsts? Irāna? Bet piemēram neatceros, ka Ivanka būtu tinusies plīvuros, kad Tramps ciemojās pie saūdiem un vēl dažās TA valstīs. Viss atkarīgs no tā cik daudz tu givo faku par kazdrāzēju reliģiskajām jūtām.
Jebkurā gadījumā - kā tu pat iedomātos, ko viņi darītu, ja politķis vai politiķa sieva neizrādītu pakļaušanos mahonda pielūdzēju noteikumiem? Arestētu? Liegtu izkāpt no lidmašīnas? Šiem cilvēkiem tomēr ir arī diplomātiskā imunitāte, tā kā visdrīzāk viss atkarīgs no paša rakstura stingrības. Par tēmu "feministu divkosība" man tev ir vaļsirdīgs jautājums. Protams, tev uz to nav jāatbild. Tevi lasot, man ir radies priekšstats, ka tu esi pamatprincipos feministe - tu es par to, ka sievietēm jābūt līdztiesīgām, un ka viņas ir līdzvērtīgas vīriešiem. Pareizi saprotu? Ja tā ir, kā tu to spēj savienot ar "draudzību" ar gnidrologu? Vai tu esi redzējusi tekstus, kur viņš raksta, ka sievietēm būtu jāatņem balstiesības? Ka sievietes ir dumjas, nekompetentas utt., utjp.?
Mani pamatprincipi ir mani pamatprincipi, bet es ne trešā (vai nu varbūt jau ceturtā) viļņa feminisma, ne "hanna bēdz" stila aktivitāšu kontekstā noteikti neesmu feministe. Šis termins, tāpat kā daudzi citi, kādā brīdī tika pievākts un tagad tiek lietots groteskās formās, kurām ar sākotnējām idejām maz vai nemaz kopīga.
Piekrītu, man arī pēdējā laikā rodas aizture saukt sevi par feministi, jo bieži vien cilvēki to automātiski vienādo ar visādām pop-interneta-"feminisma" huiņām, kurām es pavisam nepiekrītu, un kurām pat nav teorētiska pamatojuma no feminisma skatījuma. Tādēļ es mēdzu cilvēkiem teikt, ka jā, pamatprincipos esmu feministe, bet lūdzu neuztvert to kā diagnozi un labāk par kokrētiem jautājumiem ir diskutēt konkrēti, nevis automātiski pieņemt, ka man ir tāds vai šitāds uzskats. Jā, principā, tieši tas, kas bija šajā diskusijā - es ļoti atbalstu tā tvitera konta uzsākto akciju, un tas ir stulbi, ka automātiski tiek pieņemts, ka feministes to neatbalstītu.
Bet gnidrologs ir objektīvi vērtējot pēc viņa uzskatiem briesmīgs seksists, sorry. :)
Varu draudzēties ar sievieti, kas saka, ka vīrieši ir baigie cūķi. Pieļauju, ka hedai ir līdzīgi ar mani.:)
Es arī mazliet hiperbolizēju. Neesmu jau gluži ultrapatriahālists un zoomojot tuvāk, protams, vienmēr vērtēšu konkrētā indivīda kvalitāti, bet tas nenozīme, ka nekad nedrīkst sev ļaut saskatīt ģeneralizāciju par kāda dzimuma, tautas vai rases psihes un uzvedības īpatnībām, kas tajā izpaužas biežāk, nekā citās grupās. Pat zinātne nekur tālu netiktu bez pastāvīgas ģeneralizācijas. Ja tu neesi ultrapatriahālists, tad es nezinu, kurš ir. Tu esi vienīgais man zināmais latvietis, kurš ne pa jokam ir teicis, ka balstiesību piešķiršana sievietēm bija kļūda. Pat Viesturs Rudzītis, kaut arī ir paudis līdzīgu domu, nav to teicis tik tiešā tekstā.
Tā nebūtu bijusi kļūda, ja nenāktu kombinācijā ar sexuālen revolūšen un kultūrmarksismu. Principā es ierobežotu balstiesības arī lielai daļai vīriešu. Bet nevajag domāt, ka esmu reakcionārs, kas atbalstītu pēkšņu atgriešanos atpakaļ 19ajā gadsimtā. Domāju, ka tuvākajā nākotnē Rietumus sagaida tik smagas krīzes, kas pašas par sevi retrogeidos daudzas mūsdienu sociālās normas. Valstis, kas apmēram pusgadismta laikā kļūs mažoritāri islams+āfrika ātri vien atgirezīsies pie patriarhālisma, pie tam tādās formās, uz kuru fona Rietumu sievietes sapņotu par veco labo viktoriānisma laikmetu. Tu, protams, atkal teiksi, kas es pārspīlēju, bet es jau pirms vairāk kā 10 gadiem paredzēju, kas sievietes pašas sev iebalsos daudz grūtākus laikus (jo vīriešiem nāv tāds uzkāriens uz mātišķu toleranci pret potenciāliem spīdzinātājiem) un Zviedrija tam ir poster child piemērs.
Eu, nu beidz izlocīties. Ja tu uzskati, ka ir cilvēku grupas, kurām derētu ierobežot balstiesības bez racionāla pamatojuma (pilngadība, piemēram, ir racionāls pamatojums), tikai tādēļ, ka tev nepatīk, kā viņi balso, tas ir tik pat antidemokrātiski kā ctulhu idejas par balstiesību ierobežošanu pēc izglītības līmeņa principa.
Es kā reiz atbalstu racionālus pamatojumus.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||