Comments: |
Lielisks punkts! "drošticamas un universālas atbildes uz personīgiem jautājumiem, par spīti tam, ka nav evidences par labu šādam apgalvojumam"
Tieši tāpēc! (Aizstāvu savu nostāju nevis gedymin ierosināto virzienu garīguma mācībai.) Nav drošticamu atbilžu. Bet lielākā daļa informācijas, kas ir pasaulē par garīguma tēmu apgalvo pretējo. Un tāpēc ir jāmāca cilvēkiem atrast pašiem savas personiskās atbildes. Jautāt un domāt pašiem, nevis pieņemt ko medijos stāsta, baznīcā stāsta, hipiju onkulis stāsta. Un lai atrastu personiskās atbildes uz būtībā neatbildamiem jautājumiem, zinātnei vajadzētu būt sabiedrotajam. (Atkal problēma, ka šībrīža garīguma piedāvātāji nav sadarbībā ar zinātni.) Tāpēc. Jā, pats garīgums nav zinātnisks, bet tāpēc jo svarīgāk ir to nemest prom (jo pieprasījums ir, uz nelāgas piedāvājums arī), bet piedāvāt labākas efektīvākas alternatīvas.
No otras puses, vismaz tikpat svarīgi, kā meklēt pašiem savas atbildes, ir prast izmantot domēnu ekspertu jau uzzināto un izpētīto, kas ir miljoniem cilvēkgadu apjomā. Scholarship (nezinu 1:1 latvisku tulkojumu, bet idejai vajadzētu būt skaidrai) ir tikpat būtiska lieta, kā individualitāte vai "stāvēšana ārpus bara". Kas attiecas uz pārējo, tad nepiekrītu tam, ka zinātnei ir vajadzīgi šāda veida sabiedrotie. Pat lielāko daļu no filosofijas es uzskatu par, labākajā gadījumā, lieku no zinātnes perspektīvas (sk. šos rakstus par būtībā manām domām par šo tēmu, tikai izteiktām vieglāk lasāmā formā), nerunājot par šādām intelektuālajām rotaļām.
Redzams, ka tu runā garām tēmai un miss the point. Nav pārsteidzoši. Izmantot komentārus nepārtrauktai savu ideju propagandai - to gan neatbalstu.
Kurā brīdī savu uzskatu paušana (kas ir faktiski viss komentāru "points") kļūst par savu ideju propagandu?
Samierinies ar domu, ka you are missing the point, nevis pārliecini citus, cik nepareizi viņi domā.
Šajā gadījumā the point ir tik vāji definēts, ka es neesmu pārliecināts, ka ko palaižu garām. Pagaidām, ciktāl saprotu, šeit no Tavas puses izkristalizējas sekojošais: - Izglītības programmā vajadzētu iekļaut kaut ko ar apzīmējumu "garīgums";
- Saskaņā ar Tavām līdzšinējām atbildēm, šis "kaut kas" praksē nozīmētu konkrētas, specifiskas vērtību sistēmas mācīšanu.
Tieši ko es neesmu sapratis vai esmu palaidis garām?
Es runāju par garīgās inteliģences attīstīšanu. Konkrētu vērtību mācīšana ir otršķirīga. Nez kāpēc pārējie komentētāji spēj to saprast.
Un, atšķirībā no actual inteliģences (IQ vai g), "garīgās inteliģences" pieejamais apraksts sastāv no šādiem vērtību sarakstiem, dažiem vairāk nonsensiskiem par citiem. I work with what I have.
Nu ņem kaut vai pirmo punktu tajā sarakstā: "Self-awareness: Knowing what I believe in and value, and what deeply motivates me."
Kur te ir norādīta konkrēta preskriptīva vērtība? Tā drīzāk ir metavērtība, kas ļauj sasniegt citas vērtības.
Fair enough. No otras puses, "Celebration of diversity" ir ļoti konkrēti preskriptīva (varētu teikt pat, ka politiska) vērtība, "Having the sense of being a player in a larger drama, of one's true place in the world" ir vai nu non sequitur, vai begging the question, "Acting from principles and deep beliefs, and living accordingly" un "Standing against the crowd and having one's own convictions" neko nepasaka par to, kādi uzskati un principi ir konstruktīvi un conducive to desired outcomes, "Having the quality of "feeling-with" and deep empathy" ir klasiska proverbiālā nūja ar diviem galiem utt. Tevis minētais punkts kopā ar "Needing to understand things and get to the bottom of them", savukārt, man ļoti maz saistās ar jelko "garīgu" – piemēram, šīs lietas ir svarīgas arī man, (spriežot uz 5 kopā nostrādātu un nodebatētu gadu pamata) ctulhu utt.
| |