Apgalvojumam, ka tas nekalpos primāri vietējo iedzīvotāju vajadzībām, ir vājš pamats.
Pirmkārt, iespēja aizbraukt pa stundu pusotru uz Viļņu/Kauņu/Tallinu ir riktīgs būsts iedzīvotāju mobilitātei. Strādāju tur, dzīvoju te, vai otrādi. Es, protams, minēju tikai faktorus, kas interesē mani, bet reāli tas palīdzētu visiem, kas strādā vienā valstī un labprāt paturētu ikdienas saikni ar otru.
Tāds pats būsts, protams, derētu arī Daugavpils-Rīga vai citos virzienos, bet rekur būs vismaz viens.
Nerunāsim par komandējumiem, patlaban konkrēti firmai, kur es strādāju, ir vienas datorsistēmas piegādātājs no Kauņas. Lai viņus dabūtu uz šejieni kaut ko pielabot vai izpētīt (ne visu var caur Skype), viņiem ir čakars un mums ir čakars, jo autobuss ir ilgi un arī lidmašīna due to all the security etc nav nemaz tik ātri. Ar vilcienu viņi varēs atbraukt no rīta un vakarā jau braukt atpakaļ. Un nebūt mēs neesam tādi meža dīvainīši ar šādiem piegādātājiem.
Otrkārt, cik saprotu, LDz iekasē taču naudiņu par kravām, kas iet caur LV teritoriju. Līdz ar to jebkura krava, arī ja tā nav domāta LV, nestu pienesumu.
Treškārt, 'iebraucēji no citām valstīm' ir būsts tūrismam un hospitality business. Interesanti gan zināt, kā tas nepalīdz vietējiem.
Ceturtkārt, es nezinu, vai A1 "vairums" izmanto vietējie braucēji. Tas savā ziņā būtu loģiski, bet vai tā ir (vietējo jau arī nemaz nav tik daudz)? Varbūt tomēr vēl vairāk to izmanto fūres? Got any data?
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: