 | Eos ( eos) rakstīja, |
Darbi, kas efektīvi sintezē zināšanas no bakalaura grādiem matemātikā, pedagoģijā (izglītība/mācīšanas metodes), filozofijā, lingvistikā un fizikā, bieži vien ir starpdisciplināri, balstoties uz analītisko precizitāti (matemātika/fizika), ētisko/kritisko domāšanu (filozofija), valodu/cilvēka izziņu (lingvistika) un mācīšanas/mācīšanās teoriju (pedagoģija). Šīm lomām parasti ir nepieciešams augstāks grāds (maģistra/doktora grāds), lai pilnībā uzņemtu, bet bakalaura grāds nodrošina stabilu pamatu.
Akadēmiskās un pētniecības lomas
Kognitīvās zinātnes profesors vai pētnieks: apvieno filozofiju (prāts/izziņa), lingvistiku (valodas apstrāde), matemātiku/fiziku (skaitļošanas modelēšana) un pedagoģiju (starpdisciplināru kursu pasniegšana). Ietver cilvēka/mākslīgā intelekta izziņas izpēti un studentu izglītošanu.
Zinātnes filozofijas/fizikas pētnieks: koncentrējas uz fizikas/matemātikas filozofiskajām sekām (piemēram, kvantu mehānika, matemātikas pamati), ar pedagoģiju šo tēmu mācīšanā.
Datorlingvists vai NLP pētnieks: izmanto matemātikas/fizikas iedvesmotus valodas, valodas filozofijas un lingvistikas modeļus; pedagoģija izglītības lietojumprogrammām, piemēram, valodu apguves rīkiem.
MI/ML pētnieks ar kognitīvo fokusu: modelē intelektu, izmantojot matemātiku/fiziku, balstoties uz filozofiju (prātu) un lingvistiku (dabisko valodu).
Izglītības orientētas lomas
STEM vai matemātikas/fizikas pedagogs/profesors: tieši pielieto pedagoģiju, ar filozofiju kritiskās domāšanas mācību programmām un lingvistiku komunikācijas prasmēm.
Starpdisciplināru programmu mācību programmas izstrādātājs: izstrādā kursus, kas apvieno matemātiku/fiziku ar filozofiju/lingvistiku (piemēram, zinātnes izglītības filozofija).
Izglītības tehnologs: rada MI vadītus rīkus, iekļaujot lingvistiku (valodu apguvi) un pedagoģiju.
Nozares un lietišķās lomas
MI ētikas speciālists vai filozofs: risina ētikas jautājumus MI (filozofijā), izmantojot matemātiku/fiziku algoritmu izpratnei un lingvistiku valodas aizspriedumu novēršanai.
Cilvēka un datora mijiedarbības (HCI)/UX pētnieks: lietotāju izglītošanā izmanto kognitīvo zinātni (prāta/valodas filozofija/lingvistika), matemātikas/fizikas modelēšanu un pedagoģiju.
Datu zinātnieks kognitīvajās/mākslīgā intelekta jomās: stingri pielieto matemātiku/fiziku, izmantojot filozofiju/lingvistiku cilvēkveidīgu datu modeļu interpretēšanai.
Šajās jomās tiek vērtēta unikālā sintēze: matemātika/fizika kvantitatīviem pamatiem, filozofija ētiskajam/loģiskajam dziļumam, lingvistika cilvēka valodai/kognicijai un pedagoģija efektīvai zināšanu pārnesei. Kognitīvās zinātnes un ar mākslīgo intelektu saistītās lomas ir īpaši piemērotas to starpdisciplinārā rakstura dēļ. Studiju turpināšana maģistrantūrā kognitīvajā zinātnē, zinātnes filozofijā vai mākslīgajā intelektā bieži vien ir galvenais, lai piekļūtu šīm karjeras iespējām.
***
Domāju, ka pēc diploma iegūšanas 2027.gadā, gan jau sapratīšu, ko ar šo visu iesākt. Ir tik daudz profesiju, jomu, par ko maksā UK, Vācijā, taču LV nemaksā neko, vai arī nemaksā papildus. Maksā tikai cieto pasniedzēja/profesora algu.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: