Princese Zeltīte

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
20:55: Es vispār nesaprotu, kā var pamest savu valsti.
Tur, protams, daudz kas ir atkarīgs no audzināšanas, bet man tas būtu tāpat kā aizvest savu māti uz mežu ragavās.

Comments

From:[info]windrider
Date:19. Janvāris 2012 - 21:11
(Link)
Es ar prātu itkā saprotu, bet ar zemapziņu tajā pašā laikā nē!
[User Picture]
From:[info]elina
Date:19. Janvāris 2012 - 21:20
(Link)
Lai gan mani vakar tviterī nosauca par Dzintarjūgenda fani
From:[info]adelise
Date:19. Janvāris 2012 - 21:45
(Link)
Kad biju Latvijā - par šo tēmu domāju citādāk, nekā tagad, kad studēju Vācijā. Un man, personīgi, šajā tēmā - koks ar, pat ne diviem, bet saviem pieciem galiem vismaz.
[User Picture]
From:[info]elina
Date:19. Janvāris 2012 - 22:43
(Link)
pastāsti!
From:[info]adelise
Date:20. Janvāris 2012 - 00:20
(Link)
Es kaut kad esmu ieplānojusi uzrakstīt tādas izvērstākas pārdomas par šo tēmu, padošu tad tev ziņu, kur varēsi izlasīt.
[User Picture]
From:[info]mapet
Date:19. Janvāris 2012 - 22:08
(Link)
ko tu saproti ar valsts pamešanu?
[User Picture]
From:[info]elina
Date:19. Janvāris 2012 - 22:42
(Link)
aizbraukt prom for good jo tur zaļāka zāle
[User Picture]
From:[info]mapet
Date:19. Janvāris 2012 - 23:08
(Link)
hmm, man jau gribas iebilst, runāt par personas brīvību dzīvot savu dzīvi pēc savām spējām, vajadzībām un gribas. latvijā tomēr ir ierobežotas iespējas.
daudz tā pamešana neatšķirās no pārcelšanās no laukiem uz rīgu, manuprāt.
From:[info]grace_kelvin
Date:19. Janvāris 2012 - 22:11
(Link)
jā,šī ir tik ļoti skumja tēma.
atceros,ka bērnībā sapņoju,kā gribētu dzīvot Amerikā,ka tur visā kā tik daudz,tik raibs,tik skaists un tik "stilīgs".bet tagad,kad esmu izaugusi tik tāl,ka mantas ,vietas un lietas vairs teju nekādas emocijas neizraisa,man šķiet,ka nav nekā skaistāka,kā dzīvot kaut kur savā zemē,pie dabas,baudīt šīs lieliskās zemes spēku,kurš nekur citur nav tāds kā šeit.
mēs esam nenormāli mantkārīgi,visi brauc pelnīt vairāk naudas un līdz ar to vairāk pirkt,pirkt,pirkt..vēl pirkt.es saprotu,kad cilvēkam tiešām nav izejas,kā braukt pelnīt naudu,lai apgādātu neapdomīgi sataisītos bērnus un paņemtos kredītus.
bet ,kad cilvēks ,kuram šeit ir laba dzīve,labs darbs,lieliski draugi un ģimene,ja viņš aizbrauc meklēt kaut ko vēl labāku,to gan es nesaprotu.
nu kāpēc jāpamet sava vieta,ja tev neviens nemērdē badā vai nestāv ar pistoli pie galvas.
nu jā,pagaidām laikam par šo tēmu nevaru sakarīgi runāt,jo baigais aizkaitinājums par to,kā ir.
šovakar vēl manējie sāka runāt par aizbraukšanu peļņā uz 1gadu,un tagad vispār gribas eksplodēt.
[User Picture]
From:[info]elina
Date:19. Janvāris 2012 - 22:42
(Link)
jā!
mantkārība, tas ir īstais vārds. es vēl kaut kā saprastu mantkārību no padomju cilvēka, kurš grib kapitālismu beidzot izbaudīt, bet tie jaunieši, par kuru izglītību valsts ir samaksājusi..nu, kā viņi nejūtās parādā?
From:[info]omeega
Date:19. Janvāris 2012 - 23:05
(Link)
Lai valsts piestāda rēķinu. Studiju maksa taču ir izmērāms lielums. Tā visiem būs labāk - gan valsts atgūs iztērēto, gan jaunieti neviens nešantažēs tādā "es neteikšu cik es par tevi samaksāju, tāpēc tagad tu man mūžīgs parādnieks".
[User Picture]
From:[info]elina
Date:19. Janvāris 2012 - 23:44
(Link)
studiju maksa...sākumskola, pamatskola, vidusskola. bet nu labi, gan jau sanāk pārdesmit tūkstoši, varbūt vairāk.
[User Picture]
From:[info]mapet
Date:20. Janvāris 2012 - 07:38
(Link)
ja cilvāki brauc prom, tad izglītība, ko valsts ir devusi (ar likumu uzlikusi kā pienākumu cilvākam) ir apšaubāmas kvalitātes :)
From:[info]omeega
Date:21. Janvāris 2012 - 20:05
(Link)
Šķiet, ka tā. Ja obligātā izglītība paredzēta noteikta pasaules uzskata iepotēšanai, nevis tikai zināšanu nodošanai. Lai gan arī ar zināšanu nodošanu ne viss ir kārtībā.
[User Picture]
From:[info]elina
Date:19. Janvāris 2012 - 23:45
(Link)
bet vispār noteikti uz pusi samazinātos prombraucēju skaits,ja piestādītu rēķinu :)
From:[info]omeega
Date:21. Janvāris 2012 - 20:09
(Link)
Kas zin. Daudzi taču tieši tāpēc brauc, lai atmaksātu kādus parādus. Tādā gadījumā, pieļauju, šis rēķins būtu tikai vēl viens parāds, kas jāatmaksā - drīzāk stimuls braukt prom.
[User Picture]
From:[info]sarma
Date:19. Janvāris 2012 - 22:26
(Link)
es ar to nevaru saprast. varētu saprast vēl to, ka aizbrauc kaut ko pamācīties un tā, lai gan pati nevarētu būt tik ilgi prom. Bet kāpēc jābrauc prom, lai būtu kalps un dzīvotu vagoniņā, to nu gan es nesaprotu. Netabalstu parazītus, bet ir taču cilvēki, kas arī te iemācījušies uz pabalstiem dzīvot un neko.
[User Picture]
From:[info]elina
Date:19. Janvāris 2012 - 22:41
(Link)
vai ne. nē, nu man ir skaidrs, ka cilvēkam ir kauns strādāt, pemēram, rimi un slaucīt grīdas, jo vecie skolotāji vai veiksmīgie klasesbiedri viņnu var ieraudzīt, varbūt tāpēc labāk vagoniņā, tumsiņā svešumā, kur neviens neredz, kā pelna naudu jaunam audi.
[User Picture]
From:[info]ieraksts
Date:20. Janvāris 2012 - 09:48
(Link)
bet ko tad, ja pelna, lai vienkārši paēstu un būtu pajumte? nevajag man ne audi, ne ko tādu, bet negribējās vasarā kaut kādu stulbu maximas tipa darbu šeit strādāt, izvēlējos vīna laukus Francijā, nenožēloju. celtniecībā vagoniņos Britu salās gan negribētu.
uzskatu, ka, ja esmu piedzimis uz šīs planētas, ir jāizmanto pārvietošanās un izvēles iespējas dzīvot, kur patīk.
[User Picture]
From:[info]sarma
Date:20. Janvāris 2012 - 10:12
(Link)
lai vienkārši paēstu un būtu pajumte, tiešām nav jābrauc projām. to tiešām var izdarīt arī te. un tas nenozīmē uzreiz par bomzi kļūt. atsevišķās pašvaldībās izmanīgi "trūcīgie" pabalstos izmanās katru mēnesi salasīt vismaz 300 latus. protams, man riebjas pabalstu kultūra un tā, taču tas ir tikai viens no piemēriem, kā Latvijā var dzīvot labāk, nekā par grašiem svešumā, sasvīdušā vagoniņā
From:[info]omeega
Date:19. Janvāris 2012 - 22:57
(Link)
Iespējams tāpēc, ka tā nav "sava", lai ko arī nedomātu citi. Skaidrs taču, ka, piemēram, man un R. Dzintaram ir pavisam atšķirīgas domas par to, kad, kā un vai vispār cilvēks tiek piesaistīts valstij. Tā arī rodas dažādi pārpratumi un strīdi. Nekādas kārtības.
[User Picture]
From:[info]sveetaa_seeta
Date:20. Janvāris 2012 - 00:14
(Link)
es to mierīgi varētu saprast, ja mana valsts būtu nīderlande. tad es pamestu, tiklīdz prastu staigāt
[User Picture]
From:[info]raganiite
Date:20. Janvāris 2012 - 14:25
(Link)
skarbi teikts - pamest.
Eliina, ja Tev buutu 3 beerni, un Tu mekleetu JEBKAADU darbu jau vairaakus meeneshus nesekmiigi, lai vinjus pabarotu.. es domaaju, redzeetu visu citaadi.

Personiigi es aizbraucu, lai redzeetu ko citu, lai maaciitos, kljuutu gudraaka un ieguutu dziives pieredzi. Un bingo!

Vai es te palikshu? Jaa. Vai pavisam? Domaaju, ka nee. Bet taa ir mana izveele, braucu vai palieku, jo no manis neviens nav atkariigs un ne par vienu es neesmu atbildiiga. Mana dariishana, vai mirstu badaa vai dziivoju kaa niere taukos.

Bet es zinu, ka tie, kas "pamet" valsti ilgojas. Es to dzirdu no visiem. Un, ka maajaas ir vislabaak, to arii dzirdu.
[User Picture]
From:[info]paliec
Date:20. Janvāris 2012 - 15:44
(Link)
ta pohuj valsts. tā drīkst arī beigt savu pastāvēšanu.
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:20. Janvāris 2012 - 18:28
(Link)
"Savu valsti" - kas ir sava valsts?
Zemes pleķis, ko kaut kad vēsturē, kāds svešais ar robežsētu apvilcis?
Katram ir kāda sava valsts - tā, kur cilvēks jūtas vislabāk, kur pilnvērtīgi spēj attīstīties un dzīvot savu Vienīgo dzīvi...
un tas, ka kāds konkrētā vietā piedzimis, nenozīmē, ka konkrētā vieta viņu laimīgu darīs un garā augt ļaus...

Ir pilnīgi normāli, ka cilvēks meklē savai dzīvei sev vispiemērotāko dzīvesvietu - vai tā Latvija, vai Peru, vai Liliputija...
Svarīgi tak kā tu savu dzīvi nodzīvo un izvveido - un pielnīgi vienalga Kurā valstī (kāda mākslīgi radītajā teritorijā)

Manšķiet, ka tikai dzīvojot sev vispiemērotākajā vietā un vidē, cilvēks vislielāko artavu tai sniegt spēj... dzīvojot vidē, kuru nīsti, tu viņai nespēj palīdzēt - tikai vēl vairāk zemē iemīt ar savu nicinājumu un naidu...
[User Picture]
From:[info]evy
Date:20. Janvāris 2012 - 18:42

(Link)
piekrītu.
es cienu savu valsti ar tās vēstures bagātībām un tā, bet godīgi, ja domāju par mājām, tad tikai par mammu, brāli un draugiem. un mūsdienās ar visiem tehnoloģijas brīnumiem un lētajām lidbiļetēm kur tik ne, ir daudz citādāk.
bet, loģiski, cik cilvēku tik viedokļu :)
[User Picture]
From:[info]apriori
Date:21. Janvāris 2012 - 01:25
(Link)
jā, šie dzīvesstāsti tomēr ir atšķirīgi - pamest savu valsti, lai dzīvotu vagoniņā vai kaut kādā dalītā mājā un smagi strādātu, apgalvojot, ka tas ir uz neatgriešanos, jo dzīve tur ir labāka un ''mājās tāpat darba nav, nevienam tu neesi vajadzīgs un valstij vienalga'' (ko es nesaprotu), vai pamest savu valsti, savas vietas un sevis meklējumiem citur (saprotu). un to atšķirību cilvēkā uzreiz var pamanīt vai nojaust.
[User Picture]
From:[info]spilvens
Date:23. Janvāris 2012 - 18:33
(Link)
Ja visi tā būtu domājuši jau no aizlaikiem , tādas Latvijas un latviešu nemaz nebūtu - visi draudzīgi lēkātu pa kokiem Āfrikā.
Lielā tautu staigāšana taču arī bija labākas dzīves meklējumos. Nebūtu balti ceļojuši, nebūtu viņi te atnākuši.
Esmu laimīga, ka man un manam dzīvesbiedram ir darbs pagaidām, kaut kā galus savelkam kopā, bērnus ir ar ko barot utt. Bet ir neskaitāmi cilvēki, kuri nevar atrast darbu un uzturēt savas ģimenes. Visi nedzīvo lielās pilsētās ar Rimjiem utt, kur darbus meklēt.
Es pilnīgi saprotu cilvēkus, kuri dodas prom, jo te ģimeni nevar uzturēt. Un priecājos, ka es neesmu spiesta pagaidām mīt šo taciņu.
Un besī ļoti, ka valdība to vien runā, ka jāveicina dzimstība un ne pušplēsta vārda par uzņēmējdarbības, ražošanas veicināšanu, lai būtu darbavietas. Ja par to vairāk rūpētos, liela daļa labprāt atgrieztos.
Powered by Sviesta Ciba