Dunduks ([info]dunduks) rakstīja,
@ 2008-03-25 19:13:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ceļš/pārvietošanās
Rīga (21.03.) - Liverpool John Lennon Airport (21.03.) - Stockport (21.03.) - Stoke-on-Trent + Cheedle (22.03.) - Nottingham (23/24.03.) - Aberystwyth (25.03.) - Liverpool John Lennon Airport (26.03.) -Rīga (26.03.)

Rīgas lidosta nav īsti piemērota Tādiem pūļiem, kas rodas, ja vienlaicīgi notiek check-in gan uz Londonu, gan Liverpūli, pietrūkst norāžu, rezultātā minūtes 10 pastāvēju nepareizajā rindā, bet tā kā biju ieradies ļoti laicīgi, tad nekādas problēmas neradās. Lidoju ar Ryan Air, lielais Boeing 737-800, viss labi, izņemot piezemēšanos Liverpūlē, pirmoreizi bija tā, ka fizioloģiski slikti - augsts asinspiediens, stress utt., utml., it kā lidojis esmu pietiekoši daudz un lielākās nepatikšanas līdz šim ir bijušas ausu aizkrišana, bet nu gaisā nepalikām un izkāpjot no lidmašīnas varēja saprast kāpēc nolaišanās nebija nekāda medus maize - vējš gāza no kājām nost.

Europcar autonomā bija rezervēts "Ford Focus" klases autiņš, man tika 2008. gada VW Golf 1.6TDI ar 13 jūdzēm uz spidometra. Vispār jau izpildījos kā blondīne - sākumā nevarēju attaisīt bagāžnieku (tās gan nebija manas līkās rociņas, bet gan autiņa gļuks), pēc tam sekoja 15 minūšu epopeja ar sēdekļa regulēšanu, tāpat tikai pāris dienas vēlāk pieleca kā var izslēgt (nevis tikai nogriezt) skaņu rādžiņam (kā neliels attaisnojums gan jāmin tas, ka bardačokā un vispār nekur citur autiņā nekādi manuāļi nemētājās). protams, uzsākot braukt mēģināju to darīt pa nepareizo pusi, bet tā kā tas bija vēl stāvvietas teritorijā, tad beidzās tomēr labi.

Kopumā braukšana pa pretējo pusi nebija Tik traka, protams, izņemot roundabout-us, nepieciešama gan bija pastāvīga koncentrēšanās, lielākās problēmas sagādājot pie mazajiem ātrumiem pārslēgšanās regulāri ieliekot 4ajā, nevis 2ajā ātrumā kā rezultātā pamanījos noslāpt Daudz reizes, domājams vairāk nekā visā iepriekšējā laikā, ieskaitot tēva veco zapiņu un vēl vecāko mācību Volgu 80o beigās. Es gan pārāk nesatraukājos un rodoties problēmām (noslāpstot vai īsti nesaprot kur braukt) slēdzu iekša avarijkas, mierrrīgi, kā normāls 1/8 igaunis, novērtēju apkārtējo situāciju un rīkojos, galu galā tik bieži un tik daudz es tur nebraucu, lai nevarētu mani pieciest :-) Iespējams savos autiņos šamie lamājās Dikti, bet pīpināt nepīnāja gandrīz nemaz, pie tam viena no divām pīpināšanas reizēm bija pēdējā dienā/naktī milzīgā labi pārredzamā T-krustā, kur bez manis un pīpinātāja citu autiņu jūdzes rādiusā nebija.

Jāpiezīmē, ka es nebūt nebūtu tik optimistisks, ja vien nebūtu iegādājies TomTom. Es ticu, ka var iztikt tikai ar kartēm, galu galā 2003. gadā es nobraucu vairāk kā 1,000 jūdzes, ieskaitot Londonas un Glāzgovas centru, un visur nokļuvu un tā, autostrādēm lielais ceļu atlants, lielajām pilsētām var nopirkt sīko karti, bet nekad nebūs iespējams apkaršoties pietiekoši smalki visām vietām un naktī var arī nebūt, kam pajautāt. Piedevām jāņem vērā, ka arī pilsētās ielu nosaukumi ir reta parādība un māju numuri vēl retāka, līdz ar to, ja īsti nesaproti, kur atrodies, tad nemaz nav tik viegli noskaidrot vietu kartē, kur esi, ja nav zināmas, kas tās par šķērsielām. Kopumā ar TomTom esmu bezgala apmierināts, nekādu uztraukumu par nepareizu nogriešanos, jo tiks uzzīmēts jaunais maršruts. Vislabākais piemērs sanāca pēdējā naktī ceļā uz lidostu, kad vienā T-krustojumā bija jānogriežas pa labi, bet tur priekšā bija ķieģelis - remonts. Rezultātā es griezu pa kreisi - TomTom saka : "līdzko vari tā apgriezies", es turpinu braukt, ignorējot šo ieteikumu, tad TomTom uzzīmē maršrutu apkārt kvartālam, kas ļautu nokļūt atpakaļ tajā krustā, kur "nepareizi" nogriezos, es tik turpinu braukt ignorējot rekomendācijas, nu un pēc brīža man tika uzzīmēts jauns maršruts, kā rezultātā es izbraucot pa meža zvēru takām nokļuvu tur, kur man bija jānokļūst.

Parkošanās nebija pārāk traka, jo visas viesnīcas tika rezervētas ar parkošanas vietām. Lielākā pameklēšanās bija Stoukā, jo tur viesnīca bija patālu no stadiona, kā rezultātā sākumā devos uz futbolu un tikai tad uz viesnīcu, bet tur veiksmīgi izdevās atrast vietu pie Stoke City FC Youth academy, kur varēja bez maksas noparkoties pāris minūšu gājiena attālumā no stadiona. Tāpat nebija viesnīcas Aberystwyth, bet tur bija lielā Park&Ride stāvvieta netālu no stadiona.

Kopumā tika nobraukti 700 kilometri, autiņš apēda 44 litrus dīzeļa, izmaksas (noma+degviela) 238 GBP, un pilnīga brīvība - brauc kur gribi, un man tā patīk.


(Ierakstīt jaunu komentāru)

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?