Comments: |
ir tāda grāmata Marshmallow math, tur ir par to, kā neko nepalaist garām no izpratnei svarīgajām lietām, bet varbūt jūs šim vecumam jau pāri. ā, un Bedtime math, varētu būt jau garām, bet man patīk tā pieeja.
Hahaha, nē nu paldies, ko tik neesmu nokavējusi, viss, cauri, uz neatgriešanos, vanckars. Bet labi, dramatizēju, nav jau mums tik traki, tikai pašiem ar sevi jātiek galā lai veiksmīgi bērnu var izskolot.
nu tā ir bēbju pieeja, bet es kad mazzaķi ņēmu pie dziesmas 5 vai 6 gadu vecumā, tad ar marshmallow math pieeju arī sāku, vispirms viņš pāris nedēļas trenēja saskaitīšanu ar 1 (svarīga lieta, kur jāizaug izpratnei), tad tālākos posmus. mana pārliecība ir, ka 5 minūtes dienā dara brīnumus ilgtermiņā. protams, viņš prata kaut ko darīt līdz 100, bet labāk turēties komforta ietvaros un lēnām audzēt uz priekšu.
Jā, izskatās, ka pa mazai druskai ir veselīgāk nekā pārsātināt.
:) mēģināju atrast vecajos postos, kur man kas bija, bet atradu tikai šitādus http://bedtimemath.org/http://klab.lv/users/kihelkonna/683369.htmlhttp://klab.lv/users/kihelkonna/741576.htmlhttp://klab.lv/users/kihelkonna/725292.htmlhttp://klab.lv/users/kihelkonna/702236.htmlhttp://klab.lv/users/kihelkonna/702189.htmlkaut kad drīz es meklēšu vecajā datorā mat resursus priekš jaunākā, tad iedošu tev to, kas man pierakstīts no bedtime math. patiešām, apskatījos un atcerējos. toreiz saņēmos un sarakstīju lapiņas, katrā 10 tādu uzdevumus kā 7+1 4+1 8+1 un viena tāda 10uzdevumu lapiņa bija dienas norma. ja tu sataisi tādas lapiņas uzreiz 20 dienām, tad vari arī labāk nosegt laukumu un plānot lēnu attīstību. kad bija skaidrs, ka ir izpratne pamatā, tad bija atņemšana ar 1. saskaitīšana un atņemšana ar 2, saskaitīšana un atņemšana līdz 10, līdz 20. tas prasīja kādu pusgadu un ar to pietika (ar 5 minūtēm dienā), lai mz būtu labākais matemātiķis bērnu dārza grupiņā un vispār būtu pamatā apguvis pirmās klases vielu. un tad vēl pulkstenis un picas daļas.
Klau, paldies, tiešām saturīgas diskusijas un pētījumi. Es arī pamanu, ka man šķiet, ka dēlam būtu derīgi mācēt sadalīt daļās un saskaitīt pa daļām, par to 8 + 13, bet var jau būt, ka nevajag. Es pati reizēm izklaidējos Brilliant.org uzdevumus pildot un mācoties. Tur dienas uzdevumos cilvēki skaidro kā nonākuši līdz savam rezultātam un var redzēt, cik fantastiski daudz ceļu uz vienu atbildi.
Man liekas, tu gribi daudz uzreiz. Ja tu tagad nedeelas laikaa beernu galiigi nodreseesi- ko tu vinam maaciisi naakamajos 11 meenesos? Vai tev ir plaans?
Nu izbeidz, es principā lēnām ņemu cauri normālo skolas programmu.
Tas ir - ko rēķināt. Bet kā - tas man te nav atrunāts.
:) :) drosi vien jau esi gugles atteelu mekleetaajaa apskatiijusi math worksheets kindergarten
Nē, es kaut kā augstprātīgi uzskatu, ka vajag atrast īsto pieeju, un redz, daudz ko uzzinu tā procesā. Te skola ir sadrukājusi visādas lapas ar visādiem uzdevumiem, ir matemātikas un zinātnes spēles trijos kanālos, paši arī pastaigājoties spēlējam skaitīšanu pa divi, pa trīs, pa pieci. Un tad reizēm iestājas tāds wtf, vakar vēl zināji un saprati un tagad vairs nē. Kā arī pazūd jēdzīga īslaicīgā atmiņa (working memory) - līdz ar ko izskaidrošanas un vienreiz vai divreiz saprašanas jēga momentā pazūd.
nu es esmu atradusi savu pieeju, tev droši vien būs cita. tā ir - vērot, lai ir progress, prieks un gandarījums, un dažas minūtes dienā. skolā pārsvarā kaut ko muļļā, un neskatās, vai cilvēks katru dienu tiek par milimetru tālāk, tā ka tur ir mocīšana un nevis apmācība. esmu vairākkārt novērojusi - ar piecām minūtēm dienā trīs mēnešus no vietas pietiek, lai cilvēks kaut kā nokļūtu citā orbītā, ne tur, kur pārējie skolasbiedri, un daudz labāk saprastu lietas. vēl es šo salīdzinu ar auga augšanu. ja tu esi iesējusi sēklu un dīgsts uzdīdzis, tad augs neaugs ātrāk no tā, ja tu dīgstu no augšpuses raustīsi. agrajā apmācībā ir tā, ka lietu saprašana iet kopā ar kaut kādu smadzeņu daļu attīstību, un to īpaši nevar paārtināt. ja neko nedara, tad, protams, nekas daudz nenotiek, un tipiska skola drīzāk neko lielu nedara. | |