dziedamzars - Produktivitātes augsne bērna augsmē. [entries|archive|friends|userinfo]
putns

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Produktivitātes augsne bērna augsmē. [Jun. 11th, 2020|11:40 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Hmm. Vakar bija tik tizla diena matemātikai. Sākās ar tirināšanos un manu uzbļāvienu, lai izbeidz bāzt roku mutē. Tālāk konstatējām, ka dēls vairs nesaprot, cik cipari ir starp 90 un 80. Min: "divi?", un skatās uz mani lielām acīm, gatavs minēt, ka varbūt tad 76? Pēc sava rakstura šķīstīšanas un vairākiem piegājieniem izskaidrot un dabūt apliecinājumu, ka ir saprasts, mana piere palika tik ļoti smaga, ka nācās turēt ar roku, lai nekrīt pie zemes žēlabainās lūgšanās. Mīļotais pamanīja manu nepedagoģisko stāvokli un nomainīja mani. Arī no blakus istabas dzirdot dēla neveiksmīgos mēģinājumus, man bija ļoti grūti, tāda kā trauksme, kā kas, sirdsdrapes jādzer, vai. Dārgais turējās braši un dēlam tika iedoti 34 vienkārši vienādojumi, ko atrisināt, lai trennētu desmitu un vienu atpazīšanu un pielietošanu. It sevišķi to, kur nomainās uz deviņi, atņemot. Pirmajā stundā dēls izpildīja 20 vienādojumus pareizi un aizgāja pastaigāties ar tēti. Nākamajā stundā pēc atgriešanās izlaboja četrus uz pareizu atbildi, tad sēdēja vēl kādu stundu vai divas, maļot un izlabojot vēl divus no desmit uz pareizi. Tad jau bija pienācis vakars un dēls bija saskumis, ka vairs nav laiks paspēlēties ar lego, bet arī uzdevumi nav pabeigti. Sanāk piecas stundas mācīšanās, bet produktivitāte zema lielā daļā no tā un ciešanas visiem lielas.

Tad izlasīju Krii darba piegājienu, saņēmu apstiprinājumu savām aizdomām par tā saknēm bērnībā un nošausminājos: "vai tiešām šis ir tas, ko novēlu savam bērnam?" Es taču zinu, kā tas ir, sēdēt un bakstīties, kad būtu jādod sev atpūta un jāpārstrukturējas. Sūdīgi tas ir.
Bet kaut kā arī caur šo man nāca apgaismība, ka es šādi nevis nodrošinu bērnam nākotnes koncentrēšanās kapacitāti, bet gan izspēlēju savu pašas traumu. Jo, protams, arī man bija jāsēž kaut vai miegot ciet, kamēr mājasdarbi bija pabeigti.

Šodien mēģinu citu metodi: 40 minūtes darbs, 20 minūtes atpūta. Kā nekā piecgadnieks tomēr, un 40 minūtes fokusēšanās ir adekvāti viņam. Lai gan pieejamie kursi vairāk par 15 minūtēm produktīva laika nesola.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:June 11th, 2020 - 02:10 pm
(Link)
ir tāda grāmata Marshmallow math, tur ir par to, kā neko nepalaist garām no izpratnei svarīgajām lietām, bet varbūt jūs šim vecumam jau pāri. ā, un Bedtime math, varētu būt jau garām, bet man patīk tā pieeja.
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:June 11th, 2020 - 02:14 pm
(Link)
Hahaha, nē nu paldies, ko tik neesmu nokavējusi, viss, cauri, uz neatgriešanos, vanckars. Bet labi, dramatizēju, nav jau mums tik traki, tikai pašiem ar sevi jātiek galā lai veiksmīgi bērnu var izskolot.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:June 11th, 2020 - 02:21 pm
(Link)
nu tā ir bēbju pieeja, bet es kad mazzaķi ņēmu pie dziesmas 5 vai 6 gadu vecumā, tad ar marshmallow math pieeju arī sāku, vispirms viņš pāris nedēļas trenēja saskaitīšanu ar 1 (svarīga lieta, kur jāizaug izpratnei), tad tālākos posmus. mana pārliecība ir, ka 5 minūtes dienā dara brīnumus ilgtermiņā. protams, viņš prata kaut ko darīt līdz 100, bet labāk turēties komforta ietvaros un lēnām audzēt uz priekšu.
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:June 11th, 2020 - 02:31 pm
(Link)
Jā, izskatās, ka pa mazai druskai ir veselīgāk nekā pārsātināt.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:June 11th, 2020 - 02:51 pm
(Link)
:)

mēģināju atrast vecajos postos, kur man kas bija, bet atradu tikai šitādus
http://bedtimemath.org/
http://klab.lv/users/kihelkonna/683369.html
http://klab.lv/users/kihelkonna/741576.html
http://klab.lv/users/kihelkonna/725292.html
http://klab.lv/users/kihelkonna/702236.html
http://klab.lv/users/kihelkonna/702189.html

kaut kad drīz es meklēšu vecajā datorā mat resursus priekš jaunākā, tad iedošu tev to, kas man pierakstīts no bedtime math.

patiešām, apskatījos un atcerējos. toreiz saņēmos un sarakstīju lapiņas, katrā 10 tādu uzdevumus kā
7+1
4+1
8+1
un viena tāda 10uzdevumu lapiņa bija dienas norma. ja tu sataisi tādas lapiņas uzreiz 20 dienām, tad vari arī labāk nosegt laukumu un plānot lēnu attīstību.

kad bija skaidrs, ka ir izpratne pamatā, tad bija atņemšana ar 1. saskaitīšana un atņemšana ar 2, saskaitīšana un atņemšana līdz 10, līdz 20. tas prasīja kādu pusgadu un ar to pietika (ar 5 minūtēm dienā), lai mz būtu labākais matemātiķis bērnu dārza grupiņā un vispār būtu pamatā apguvis pirmās klases vielu. un tad vēl pulkstenis un picas daļas.
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:June 11th, 2020 - 03:40 pm
(Link)
Klau, paldies, tiešām saturīgas diskusijas un pētījumi. Es arī pamanu, ka man šķiet, ka dēlam būtu derīgi mācēt sadalīt daļās un saskaitīt pa daļām, par to 8 + 13, bet var jau būt, ka nevajag.
Es pati reizēm izklaidējos Brilliant.org uzdevumus pildot un mācoties. Tur dienas uzdevumos cilvēki skaidro kā nonākuši līdz savam rezultātam un var redzēt, cik fantastiski daudz ceļu uz vienu atbildi.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:June 11th, 2020 - 05:57 pm
(Link)
Man liekas, tu gribi daudz uzreiz. Ja tu tagad nedeelas laikaa beernu galiigi nodreseesi- ko tu vinam maaciisi naakamajos 11 meenesos? Vai tev ir plaans?
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:June 11th, 2020 - 06:57 pm
(Link)
Nu izbeidz, es principā lēnām ņemu cauri normālo skolas programmu.
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:June 11th, 2020 - 06:58 pm
(Link)
Tas ir - ko rēķināt. Bet kā - tas man te nav atrunāts.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:June 11th, 2020 - 09:44 pm
(Link)
:) :) drosi vien jau esi gugles atteelu mekleetaajaa apskatiijusi math worksheets kindergarten
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:June 12th, 2020 - 12:00 am
(Link)
Nē, es kaut kā augstprātīgi uzskatu, ka vajag atrast īsto pieeju, un redz, daudz ko uzzinu tā procesā. Te skola ir sadrukājusi visādas lapas ar visādiem uzdevumiem, ir matemātikas un zinātnes spēles trijos kanālos, paši arī pastaigājoties spēlējam skaitīšanu pa divi, pa trīs, pa pieci. Un tad reizēm iestājas tāds wtf, vakar vēl zināji un saprati un tagad vairs nē. Kā arī pazūd jēdzīga īslaicīgā atmiņa (working memory) - līdz ar ko izskaidrošanas un vienreiz vai divreiz saprašanas jēga momentā pazūd.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:June 12th, 2020 - 08:48 am
(Link)
nu es esmu atradusi savu pieeju, tev droši vien būs cita. tā ir - vērot, lai ir progress, prieks un gandarījums, un dažas minūtes dienā. skolā pārsvarā kaut ko muļļā, un neskatās, vai cilvēks katru dienu tiek par milimetru tālāk, tā ka tur ir mocīšana un nevis apmācība. esmu vairākkārt novērojusi - ar piecām minūtēm dienā trīs mēnešus no vietas pietiek, lai cilvēks kaut kā nokļūtu citā orbītā, ne tur, kur pārējie skolasbiedri, un daudz labāk saprastu lietas. vēl es šo salīdzinu ar auga augšanu. ja tu esi iesējusi sēklu un dīgsts uzdīdzis, tad augs neaugs ātrāk no tā, ja tu dīgstu no augšpuses raustīsi. agrajā apmācībā ir tā, ka lietu saprašana iet kopā ar kaut kādu smadzeņu daļu attīstību, un to īpaši nevar paārtināt. ja neko nedara, tad, protams, nekas daudz nenotiek, un tipiska skola drīzāk neko lielu nedara.