Produktivitātes augsne bērna augsmē. |
Jun. 11th, 2020|11:40 am |
Hmm. Vakar bija tik tizla diena matemātikai. Sākās ar tirināšanos un manu uzbļāvienu, lai izbeidz bāzt roku mutē. Tālāk konstatējām, ka dēls vairs nesaprot, cik cipari ir starp 90 un 80. Min: "divi?", un skatās uz mani lielām acīm, gatavs minēt, ka varbūt tad 76? Pēc sava rakstura šķīstīšanas un vairākiem piegājieniem izskaidrot un dabūt apliecinājumu, ka ir saprasts, mana piere palika tik ļoti smaga, ka nācās turēt ar roku, lai nekrīt pie zemes žēlabainās lūgšanās. Mīļotais pamanīja manu nepedagoģisko stāvokli un nomainīja mani. Arī no blakus istabas dzirdot dēla neveiksmīgos mēģinājumus, man bija ļoti grūti, tāda kā trauksme, kā kas, sirdsdrapes jādzer, vai. Dārgais turējās braši un dēlam tika iedoti 34 vienkārši vienādojumi, ko atrisināt, lai trennētu desmitu un vienu atpazīšanu un pielietošanu. It sevišķi to, kur nomainās uz deviņi, atņemot. Pirmajā stundā dēls izpildīja 20 vienādojumus pareizi un aizgāja pastaigāties ar tēti. Nākamajā stundā pēc atgriešanās izlaboja četrus uz pareizu atbildi, tad sēdēja vēl kādu stundu vai divas, maļot un izlabojot vēl divus no desmit uz pareizi. Tad jau bija pienācis vakars un dēls bija saskumis, ka vairs nav laiks paspēlēties ar lego, bet arī uzdevumi nav pabeigti. Sanāk piecas stundas mācīšanās, bet produktivitāte zema lielā daļā no tā un ciešanas visiem lielas.
Tad izlasīju Krii darba piegājienu, saņēmu apstiprinājumu savām aizdomām par tā saknēm bērnībā un nošausminājos: "vai tiešām šis ir tas, ko novēlu savam bērnam?" Es taču zinu, kā tas ir, sēdēt un bakstīties, kad būtu jādod sev atpūta un jāpārstrukturējas. Sūdīgi tas ir. Bet kaut kā arī caur šo man nāca apgaismība, ka es šādi nevis nodrošinu bērnam nākotnes koncentrēšanās kapacitāti, bet gan izspēlēju savu pašas traumu. Jo, protams, arī man bija jāsēž kaut vai miegot ciet, kamēr mājasdarbi bija pabeigti.
Šodien mēģinu citu metodi: 40 minūtes darbs, 20 minūtes atpūta. Kā nekā piecgadnieks tomēr, un 40 minūtes fokusēšanās ir adekvāti viņam. Lai gan pieejamie kursi vairāk par 15 minūtēm produktīva laika nesola. |
|