per silentium ad as†ra mille - vējiem līdzi, III [entries|archive|friends|userinfo]
باب

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

vējiem līdzi, III [Jan. 8th, 2013|04:03 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]kalevala
Date:January 8th, 2013 - 05:15 pm
(Link)
redzēs, kad mazo raganiņu izrūnīs Latvijā.
man jau pirms pāris gadiem izdevniecība palūdza no viena bērnu grāmatas tulkojuma izņemt nēģeri, kas bija pieminēts reizes divas. daži politiski pārkorekti ārzemēs padzīvojuši latvieši bija sacēluši brēku par nēģera lietojumu kādā citā šīs izdevniecības grāmatā... atzīšos, toreiz tā samulsu, ka izņēmu arī... vairāk šitā mulsināties gan neļaušos...
[User Picture]
From:[info]maschera
Date:January 8th, 2013 - 05:27 pm
(Link)
Nēģeris ir nēģeris, žīds ir žīds, un čigāns ir čigāns. Punkts. Politiskais pārkorektums liecina par smadzeņu trūkumu organismā.
[User Picture]
From:[info]porkus
Date:January 8th, 2013 - 06:42 pm
(Link)
tad kad sociums pieliks jataganu pie rīkles, dziedāsi citu dziesmu
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:January 8th, 2013 - 07:16 pm
(Link)
zin, ja šis liks, lai liek. bet pagaidām lai nebāžas virsū ar savām rotaļu pisttolītēm
[User Picture]
From:[info]maschera
Date:January 8th, 2013 - 07:31 pm
(Link)
Manuprāt, cilvēka cieņu pazemo tieši tādi manipulatīvie gājieni (ar jataganu vai bez) - kāds vārds pēkšņi ir NEPIEKLĀJĪGS un AIZVAINOJOŠS. Bet tā jau var ālēties līdz bezgalībai; un visi nekurnot pakļaujas Neredzamajam Polikorektuma Dievam un iežmiedz asti kājstarpē. Un es neākstīšos un nesaukšu Sabiles čigānus par romiem! Un krusttēvu Tomu vai koturvien par ekspluatētu afroamerikāni. Tiešām - rotaļu pistolītes; pat kauns, ka par to vispār jārunā. Bet no vāciešiem attiecībā uz Preisleru - nudien nebūtu gaidījusi.
[User Picture]
From:[info]porkus
Date:January 8th, 2013 - 08:31 pm
(Link)
absolūtā cilvēka cieņa vs relatīvā cc

līdz bezgalībai nevar (ļautiņi tomēr ir galīgs lielums),
bet ilgi var gan - novienagrāvjaotrā process un (vēlāk) sekas

absolūtā vārda brīvība vs relatīvā

jārunā par to ir, jo tas ir vienīgais veids kā laicīgi noķert, lai "pēkšņi" & "mistisku manipulāciju" rezultātā kāds vārds nesapēkšņojās

vāciešiem ir dažas specifiskas vainas sajūtas, kas joprojām kustās pēc inerces un gluži kā paslapja sniega bumba pierauj klāt extra materiālu

vardi ir kā zvirbuļi & rupjš ir tas, kurš rupji saprot
[User Picture]
From:[info]maschera
Date:January 8th, 2013 - 08:43 pm
(Link)
Šodienas SPIEGEL rakstā par vācu studentiem Stradiņa universitātē pirmais - pirmais! - teikums ir šāds:
Als Carola Schmittke gerade eingezogen war, backte sie einen Kuchen und klingelte nebenan. Sie wollte sich vorstellen, nett sein. Vergeblich. "Ich rede nicht mit meinen Nachbarn", schallte ihr entgegen. Ein Kulturschock.

Tad jau labāk lai nolamā par žīdu un čigānu, kurš laipni pieņēmis Karolas izcepto kūku.

[User Picture]
From:[info]maschera
Date:January 8th, 2013 - 08:44 pm
(Link)
Tiktāl par vāciešu (selektīvo) vainas sajūtu.
[User Picture]
From:[info]porkus
Date:January 8th, 2013 - 09:02 pm
(Link)
dū nou - man domāt augšminētais piemērs vairāk vai mazāk notiek ar dajebkādu kultūru pārstāvjiem

"lielo" nacionāl-kultūru pārstāvjiem ir tendence sagaidīt, ka lokāli viss būs "tāpat kā mājās"
ir novērots arī pie nevāciešiem un visādos citādos kontekstos

pasaules vēsturē šī tendence ir novērota regulāri un lielākās proporcijās - ierodās "lielā kultūra" un iznīcina vai absorbē "mazo" ... mūsdienās mehānismi ir politiski-sociāli-ekonomiski, bet princips ir tas pats