vējiem līdzi, III |
[Jan. 8th, 2013|04:03 pm] |
|
|
|
Comments: |
| From: | porkus |
Date: | January 8th, 2013 - 08:31 pm |
---|
| | | (Link) |
|
absolūtā cilvēka cieņa vs relatīvā cc
līdz bezgalībai nevar (ļautiņi tomēr ir galīgs lielums), bet ilgi var gan - novienagrāvjaotrā process un (vēlāk) sekas
absolūtā vārda brīvība vs relatīvā
jārunā par to ir, jo tas ir vienīgais veids kā laicīgi noķert, lai "pēkšņi" & "mistisku manipulāciju" rezultātā kāds vārds nesapēkšņojās
vāciešiem ir dažas specifiskas vainas sajūtas, kas joprojām kustās pēc inerces un gluži kā paslapja sniega bumba pierauj klāt extra materiālu
vardi ir kā zvirbuļi & rupjš ir tas, kurš rupji saprot
Šodienas SPIEGEL rakstā par vācu studentiem Stradiņa universitātē pirmais - pirmais! - teikums ir šāds: Als Carola Schmittke gerade eingezogen war, backte sie einen Kuchen und klingelte nebenan. Sie wollte sich vorstellen, nett sein. Vergeblich. "Ich rede nicht mit meinen Nachbarn", schallte ihr entgegen. Ein Kulturschock.
Tad jau labāk lai nolamā par žīdu un čigānu, kurš laipni pieņēmis Karolas izcepto kūku.
Tiktāl par vāciešu (selektīvo) vainas sajūtu.
| From: | porkus |
Date: | January 8th, 2013 - 09:02 pm |
---|
| | | (Link) |
|
dū nou - man domāt augšminētais piemērs vairāk vai mazāk notiek ar dajebkādu kultūru pārstāvjiem
"lielo" nacionāl-kultūru pārstāvjiem ir tendence sagaidīt, ka lokāli viss būs "tāpat kā mājās" ir novērots arī pie nevāciešiem un visādos citādos kontekstos
pasaules vēsturē šī tendence ir novērota regulāri un lielākās proporcijās - ierodās "lielā kultūra" un iznīcina vai absorbē "mazo" ... mūsdienās mehānismi ir politiski-sociāli-ekonomiski, bet princips ir tas pats | |