Tehnoloģijām attīstoties, varētu rasties iespēja simulēt tos kompleksos procesus - attiecīgi, nevajadzētu eksperimentēt ar dzīviem subjektiem.
Un no radioaktīvā džeka neuzzināja neko fundamentāli jaunu, kas jau nebija redzēts iepriekš, vai noskaidrots dzīvnieku modeļos. To gan par eksperimentu var uzskatīt tikai visvaļīgākajā šī vārda nozīmē.
Kas uz brutālajiem eksperimentiem attiecas, jautājumam nav pareizās atbildes, vai pat obligātas saistības ar progresu. Eksperimenti netiek veikti prieka pēc, tiem ir konkrēts mērķis, un jebkādi pētījumi uz dzīviem cilvēkiem varētu dot vienīgi informāciju par anatomiju, medicīnu u.c. šādas specializācijas jomām. Līdz ar to, jautājums, vai tas ir attaisnojami, noreducējas uz variāciju par veco, labo "trolley problem" tēmu. Vai ir pieņemami izķidāt vienu cilvēku, ja iegūtās zināšanas ļaus izglābt piecus? Ja konkrēta pareizā atbilde būtu zināma, vai pat iespējama, tas nebūtu viens no pazīstamākajiem ētikas domu eksperimentiem.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: