Vai ādažu ceļš, kas kļuvis par ielu, ir domāts A1 ar stabiņiem? Tad tā ir pilnīgi cita opera. Baidos, ka nesapratu, kas domāts, ar "manu kļūdiņu".
Cilvēki, kas izvēlas dzīvot pierīgā, "prom no lielceļiem" būtībā pārceļas uz ciematiem bez infrastruktūras un ir spiesti izmantot privāto transportu, jo tam īsti nav alternatīvas. Ādaži te nav labs piemērs, jo tur uz vietas ir gan dārziņš, gan normāla skola, gan arī visas iespējas atbraukt uz Rīgu ar mikriņu. Vienīgais, kas iztrūkst - darbs uz vietas. Bet tam arī ir risinājumi - darbs Rīgā, bet labajā, nevis kreisajā krastā, piemēram, gan jau var pat iekļauties tajās 15 min. Ja jāstrādā obligāti Bolderājā, tad jāsaprot, ka Ādaži droši vien šajā dzīves posmā nav īstā dzīvesvieta.
Man ir draugi Rīgā, pāris, kas dzīvo Imantā, bet strādā Purvciemā/Juglā. Viņi sastrēgumu problēmu ir atrisinājuši, strādājot 7-16. Sastrēgumu problēma praktiski nepastāvot šajos laikos, gandrīz varot iekļauties 20 min., kas jau ir pavisam tuvu 15. Arī tā var šo risināt, ja negribas pārcelties vai mainīt darbu.
Ar pilsētplānošanu Rīgā domāju, ka ir problēma, ka ilgus gadus nav bijusi nekāda pilsētplānošana, bet karšu krāsošana privātu investoru interesēs. Pasaulē pilsētplānotājus nemaz tik bieži cietumos neliek, bet mums, redz, vairākus salika. Es gan attiecīgos personāžus īsti nesauktu par savas jomas profesionāļiem. Tajā pašā laikā pilsēta nav darījusi pietiekami, lai veicinātu nekustamo īpašumu attīstību pilsētas robežās, kur ir sabiedriskais transports un cita infrastruktūra vai vismaz iespēja to izveidot, jo attiecīgie nodokļi paliek Rīgai, nevis aiziet Ādažiem un Mārupei. Nu, un, protams, Rīgas Satiksme un sabiedriskā transporta attīstība vispār ir atsevišķa sāga.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: