Ūūlę ([info]chimera) rakstīja,
@ 2010-04-03 17:31:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ogļu bizness Jaunmīlgrāvī apdraud neskaitāmus uzņēmumus
28.aprīlis , 2008
Zane Stankeviča

Kaitēs uzņēmējdarbībai

Turpat netālu ražo plastmasas logus, līdzās notiek Rīgas balzama vīna pildīšana pudelēs, bet pārsimt metru attālumā no ostas nekustamo īpašumu attīstītāji būvē jaunas dzīvojamās mājas. Uzņēmumi ir noraizējušies, ka ogļu krāmēšana ostas vidū nodarīs milzu zaudējumus to darbībai, turklāt apdraudēs ostas rajonā strādājošo un dzīvojošo cilvēku veselību.

J. Jansons norāda, ka līdz šim visi ar kaimiņu uzņēmumu sadzīvojuši labi, jo tā darbības joma daudz neatšķīrusies no pārējo uzņēmumu jomas vai tiem nav traucējusi un iederējusies apkārtējā vidē, taču tagad Port Magnat nav padomājis, ka ogļu bizness var būt kaitīgs. "Tās metodes, kā viņi grib darboties, ir primitīvas – cilvēki, daba vai vide netiek sargāta. Ir pasaulē normālas tehnoloģijas – slēgtie transportieri ar gaisa filtriem, lai putekļi netiktu laukā, bet tur ir vajadzīgi lieli ieguldījumi. Šeit tā visa bārstīšana notiks vaļējā veidā, un mums tas nozīmē pārtraukt darbību," stāsta J. Jansons.

SIA Cido Grupa ražošanas direktors Igors Ļitvinovs norāda arī uz citiem apsvērumiem, kādēļ šāda Port Magnat darbības paplašināšana nav pieļaujama. "Pirmkārt, kravu straume strauji palielināsies – dzelzceļa pārbrauktuve jau tagad gandrīz visu laiku ir ciet, un ir ilgi jāgaida. Otrkārt, tas apdraud vidi un cilvēkus, jo ogļu apjoms ir liels un pastāv risks, ka tās smalcinās, līdz ar to būs daudz vairāk putekļu," raizējas I. Ļitvinovs. J. Jansons lēš – lai pārvadātu 750 tonnu ogļu gadā, ik dienu būtu jāpiekrauj un jāizved vismaz 35 līdz 40 vilciena vagoni.

Iedzīvotāji ir pret

Arī iedzīvotāji ar šādu uzņēmējdarbību savā rajonā nav gatavi samierināties. "Šis rajons nekad nav bijis dzīvošanai tas patīkamākais, jo vēsturiski te bija Rīgas superfosfāta fabrika, kura bendēja gan Mežaparka kokus, gan iedzīvotāju veselību. Tepat blakus joprojām atrodas naftas produktu noliktavas, no kurām nāk nepatīkamas smakas. Bet tepat ir Viestura prospekts, kur ir daudz dzīvojamo māju, un Mežaparka estrāde... Ogle taču ir abrazīvs materiāls – kas notiks, ja putekļi nokļūs elpošanas ceļos un acīs?" raizējas iedzīvotāju pārstāvis Nikolajs Rimša un piebilst, ka jau tagad dzelzceļam līdzās esošās mājas plaisā intensīvās vilcienu satiksmes dēļ: "Ja tur vēl 40 vagonu dienā brauks, mums tās mājas izjuks pavisam!" N. Rimša organizējis arī parakstu vākšanu pret šādu uzņēmējdarbību. Kopumā izdevies savākt gandrīz 300 parakstu, kas iesniegti Veselības ministrijā, Vides ministrijā, kā arī Rīgas domē.

Kad apkārtējie uzņēmumi sākuši protestēt pret ogļu biznesu tik tuvu kaimiņos, grozījumi Port Magnat darbības atļaujā apturēti uz laiku, kas nepieciešams lēmuma pārskatīšanai. Vides pārraudzības valsts biroja vadītājs Jānis Avotiņš norāda: "Mēs saprotam, ka jautājums ir aktuāls, un darīsim visu, lai to pēc iespējas ātrāk atrisinātu. Mēs esam pieprasījuši nepieciešamo informāciju no visām institūcijām, uzņēmumiem un iesniedzējiem. Kad to saņemsim, vērtēsim." J. Avotiņš gan nevarēja prognozēt, cik ilgā laikā tas varētu tikt paveikts. Tikmēr Port Magnat darbības atļauja bez jaunajiem grozījumiem vēl joprojām ir spēkā un tas var turpināt darboties, taču īrētais laukums un piestātne stāv tukši. Diemžēl ar pašu uzņēmumu Neatkarīgajai sazināties neizdevās.


Domnieks aicina iebilst pret ogļu pārkraušanu
#
Twitter

Rīgas domes deputāts no opozīcijā esošās partijas "Pilsoniskās savienība" Jānis Mārtiņš Skuja aicina rīdziniekus iebilst pret "Port Magnat" ieceri trīs reizes palielināt ogļu pārkraušanas apjomus Rīgas ostā.

Domnieks uzskata, ka ogļu putekļi apdraudēs apkārtnes iedzīvotājus, un aicina visus rīdziniekus "aktīvi izteikt savu attieksmi, piedaloties sabiedriskās apspriešanas sapulcē otrdien no pulksten 9.00 līdz 11.00 kafejnīcā "Četri krasti""

SIA "Port Magnat" ir iesniedzis Lielrīgas reģionālajā vides pārvaldē pieteikumu par akmeņogļu pārkraušanas apjoma Sprīdīša ielā 1 palielināšanu, plānojot pārkraut 840 000 tonnu ogļu gadā, vienlaicīgi veicot akmeņogļu drupināšanu un magnētisko attīrīšanu. Akmeņogles plānots pārkraut un uzglabāt atklātos kravas laukumos, norāda domnieks.

"Akmeņogļu mitrināšana, kas iesniegumā minēta kā vienīgā putekļus samazinošā tehnoloģija, darbojas apstākļos, kad gaisa temperatūra ir augstāka par 0 grādiem, tas nozīmē, ka piecus mēnešus (novembris - marts), kad gaisa temperatūra Rīgā pazeminās zem 0 grādiem, akmeņogļu putekļi aizsniegs gan Mežaparku, gan Ķīšezeru, gan Viestura prospektu, nopietni apdraudot Jaunmīlgrāvja iedzīvotāju dzīves kvalitāti un nekustamo īpašumu vērtību," uzskata deputāts.

es, šķiet, tomēr aiziešu, atradīšu to mistisko dzīvokli, kurā var uzšņāpt parakstu "pret".


(Ierakstīt jaunu komentāru)

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?