Kitty McOutrage - [entries|archive|friends|userinfo]
Kitty McOutrage

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[25. Maijs 2026|14:27]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Klausos interviju ar vienu fiziķi, viņš sevi uzskata par agnostiķi. Jautāts par Dievu un reliģiju viņš atbild, ka Dievs ir līme, kas satur kopā sabiedrību: sabiedrība, kura ir evolucionējusi tik tālu, ka tajā ir daudz saprātīgu indivīdu, tiem ir vajadzīgs kāds kopīgs virziens, lai tie mazāk savā starpā plēstos un viss nepārvērstos haosā un Dievu viņš šajā aspektā sauc par 'top Dog'. Tur var piekrist - ka Dieva funkcija tiešām ir būt līmei, var nepiekrist - ka Dieva ideja rada strīdus un šķeļ, lai nu kā, man īsti nekā ko ļoti iebilst nav, pie tam viņs ir fiziķis, nevis teologs.

Bet pie viena izteikuma gan es piekasīšos.





buddy, have u ever met a dog? most dogs that i know would be thrilled af if i said smth like that. and if i said: "aren't u excited to see our new house?!" they'd be dancing on all fours and sometimes even on twos. the moment u say smth with thrill and excitement or get up from a couch most of the time they go into instant you son of bitch i'm in-mode.

bet labi, neizlikšos, ka nesaprotu, ko fiziķis mēģina pateikt. viņš runā par to, ka dzīvnieki atrodas konstantā tagadnē, viņi neapcer nākotnes opcijas un nepārspriež pagātnes notikumus un tā jau tas ir - vienīgi piemērs ar kuru viņš izvēlējās to ilustrēt, manuprāt, nav visai veiksmīgs. tas liek dzīvniekam izskatīties kā glupiķim, kura prāts ir nodarbināts tikai ar ēdienu un tā tas tomēr nav.
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 17:03
(Link)
Kā būtu ar kādu reālu un efektīvāku sabiedrību kopā saturošu līmi?
[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:25. Maijs 2026 - 18:20
(Link)
jā, protams, izskatīšu visus variantus, kādi piedāvājumi?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 18:26
(Link)
Piedāvājums:

Pamata ideja un neatkarīgā vērtība - zinātniski tehniskais progress.

Mēs esam neatkarīgi konstruktīvi saprāti.

Veids kādā stabili eksistē neatkarīgi konstruktīvi saprāti ir zinātniski tehniskais progress.

Attiecīgi - viss kas veicina ZTP ir labais, viss kas kavē/ traucē ZTP ir ļaunais.

šādi mēs dabījam pamata ideju + dzīves jēgu + sabiedrību kopā turošu konceptu, kurš ir a) reāls, eksistējošs b) konstruktīvs.


[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:25. Maijs 2026 - 19:10
(Link)
mjā, ļoti negaidīts piedāvājums no tavas puses :D

es īsti to nesaskatu, lai gan nenoliedzami tam ir vērtība, neredzu to kā līmi. dzīves jēga ir progress? un justies tik ļoti spēcīgi par progresu - spēcīgāk kā par savu zemi un dzīvību - varbūt atsevišķi cilvēki, jā. technological progress is more like a tool, so..how can your main purpose be a tool?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 19:52
(Link)
Sorry par neoriģinalitāti, bet nu kāds ir tāds ir piedāvājums, labāka nav :D

Ja izvērstāk jēga ir uzzināt/ saprast/ radīt.

Nu jā, tas ir rīks - saprāta eksistencei un manifestācijai, t.i. tas ir tas ko saprāts nepieciešami dara.

Precīzāk - primārā universālā vērtība ir saprāts. Rīks lai saprāts pastēvētu, turpinātos, realizētos, izplatītos - ZTP.
[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:25. Maijs 2026 - 20:04
(Link)
hmm.. manuprāt, tehnoloģiskā attīstība über alles bez jebkādas aiztures no ētikas ir ceļs pa taisno uz elli.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 20:11
(Link)
Šeit būtībā ir tikai viens ierobežojums: Mums jādara ZTP tā un tikai tā lai varētu turpināt darīt ZTP.

Jeb citiem vārdiem - mēs nevaram veikt darbības kuru rezultātā pazaudējam vairāk zināšanu nekā iegūstam.

Piemēri: nav laba ideja eksperimentālos nolūkos izraisīt epidēmijas, izdarīt atmosfēras kodolsprādzienus, sabojāt līdzsvaru saulē utt.
[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:25. Maijs 2026 - 20:15
(Link)
vai ir labi, piemēram, pakļaut traumējošiem eksperimentiem 3 (2 vai 1) slimus bērnus, kuri tāpat nomirs - bet tiks iegūtas vērtīgas zināšanas?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 20:17
(Link)
Mēģinot viņus izārstēt - jā. Klasika: Pastērs, eksperimentālā trakumsērgas vakcīna, sakosti bērni, risks.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 20:20
(Link)
Vispārīgi: Mēs vienmēr daram tā lai zināšanas/ struktūru iegūtu nevis zaudētu. Cilvēks/ bērns - tas ir ļoti daudz zināšanu/ struktūras. Sarežģīta sistēma. Izlietot sarežģītu sistēmu vienkārša rezultāta iegūšanai nav konstruktīvi. Nu apmēram kā ar mikroskopu iedzīt naglu. To var, bet tas nav konstruktīvi.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 20:00
(Link)
Also kādas ir alternatīvas?

Ar apskatīto dieva ideju ir viena galvenā problēma: Tas neder par jēgu. Kāpēc neder? Tāpēc ka situācijā ar dievu jēga ir nevis cilvēkiem bet šim te dievam, cilvēkiem tur pašiem savas suverēnās jēgas nav, ir tikai tāda ko ir izplānojis dievs jeb arī jēga ir no attiecībām ar dievu => tās visas ir atvasināts jeb atkarīgas jēgas. Kā redzams šī problēma pastāv pilnīgi neatkarīgi no tā vai dievs eksistē vai nē vai tas nav zināms.

Kādi vēl varianti? Ir kaudze variantu kas satur kopā nevis visus bet noteuiktas daļas/ noteiktas grupas. Tādu ir daudz - nacionālisms, reliģijas un citas grupas piederību bāzes. Bet neviens no tiem nesatur kopā visus, taisni otrādi rada antagonistiskas grupas kas savā starpā karo.

Vēl variants ir humānisms tikai manuprāt viņš reducējas uz kognitārismu un tad uz visu augstāk minēto.

Ir vēl varianti?
[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:25. Maijs 2026 - 20:11
(Link)
jā, labi piemēri, nacionālisms/patriotisms man šķiet diezgan spēcīgs variants (kas nav pilnībā universāls tāpat kā pārējie, i know)

atceros, ka vēl pirms iebrukuma Ukrainā, cilvēki no satori runāja par 'tukšajiem nesējiem' - jēdzieniem, kam 'īstenībā' nav pamata un kas neko nenozīmē, patriotismu minot kā vienu no tiem.

pēc iebrukuma Ukrainā gan tas ātri vien mainījās un uzreiz sākās runas par 'laikmetīgo patriotismu'.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:25. Maijs 2026 - 20:13
(Link)
Tieši tā, patriotisms ir ļoti laba lieta lokālu situāciju risināšanai un lokālai destruktīvu spēku neitralizēšanai. Kopīgs visu cilvēku patriotisms būtu situācijā kur mūs apdraud kaut kas ārējs.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:25. Maijs 2026 - 20:26
(Link)
Kaku (cik apbrīnojami atbilstošs uzvārds) nav tika daudz zinātnieks kā propagandinsts/aktīvists un tāds bijis kopš es pirmo reizi par viņu uzzināju. Analoģiski ar Davkinsu. Visi WEF (global government psihopātu) aprobēti kadri.
[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:25. Maijs 2026 - 20:29
(Link)
ko tad Dokinss nodarījis?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:25. Maijs 2026 - 20:43
(Link)
Ateisma pravietis.
[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:25. Maijs 2026 - 20:48
(Link)
so..? tas viņu nepadara par propagandistu un noziedznieku
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:25. Maijs 2026 - 21:16
(Link)
Par propagandistu jā. Kur es teicu noziedznieku?